Rolex 16610 vs. 16613

Medlem
11. des. 2010
Sted
Oslo
Når jeg sammenligner bruktpriser på disse to synes ofte stålmodellen å ligge like høyt i pris som gull/stål modellen. 16613 er i utgangspunktet er ca. 50% dyrere som ny? Er det bare tilbud og etterspørsel som gjør dette, eller er det andre faktorer som spiller inn?

Jepp! :) Gull og stål er ikke så poppis om dagen.

Det er vel ikke helt korrekt Anders? 16613 med blå skive går unna som varmt hvetebrød og er mer poppis enn noensinne. Det er et TS syndrom at TT ikke er poppis. Det som vel og merke er sant er at de faller veldi ift nypris. Men kjøper man brukt og lar noen andre ta tapet så holder de seg stabilt. Mao kjøp brukt:p

Smaken er som baken. Men sannheten er vel også at 16613 med blå skive anses som en av de mest ikoniske Rolex klokkene. Kanskje ikke den mest ettertraktede blant samlere, men for hvermansen er jo denne klokken noe som er veldi ettertraktet.

Smaken er som baken. Men sannheten er vel også at 16613 med blå skive anses som en av de mest ikoniske Rolex klokkene. Kanskje ikke den mest ettertraktede blant samlere, men for hvermansen er jo denne klokken noe som er veldi ettertraktet.

Enig. Synes 16613 med blå skive er fantastisk flott. Utfordringen er å finne et eksemplar der lenken sitter godt på kassen uten strekk.

Enig. Synes 16613 med blå skive er fantastisk flott. Utfordringen er å finne et eksemplar der lenken sitter godt på kassen uten strekk.

Takk, endelig noen med baller her inne som tør å komme ut av TS TT skapet. Vet det er mange her inne som liker denne klokken men som tier :D

Det er vel ikke helt korrekt Anders? 16613 med blå skive går unna som varmt hvetebrød og er mer poppis enn noensinne. Det er et TS syndrom at TT ikke er poppis. Det som vel og merke er sant er at de faller veldi ift nypris. Men kjøper man brukt og lar noen andre ta tapet så holder de seg stabilt. Mao kjøp brukt:p

Jeg tror ikke omsetningen av 16613 kommer i nærheten av omsetningen av stål-Suben. Men du kjenner sikkert flippe-markedet bedre enn meg. Dersom 16613 hadde vært så populær som stål hadde det nok vært gjenspeilt i bruktprisen.

Jeg tror ikke omsetningen av 16613 kommer i nærheten av omsetningen av stål-Suben. Men du kjenner sikkert flippe-markedet bedre enn meg. Dersom 16613 hadde vært så populær som stål hadde det nok vært gjenspeilt i bruktprisen.

Anders: Stål sub 16610 = verdens mest populære klokke tør jeg påstå. Ingen over, ingen ved siden av, der er vi iallefall enige i Rolexverden:)

16613 er en fantastisk sak, men jeg har aldri helt fått kontroll over når jeg faktisk skal bruke en halvgullklokke :(. Men man skal aldri si aldri så hvem vet hva som dukker opp i boksen før eller siden :p.

16613 er jo en fantastisk klokke :) Så er også 116613.

Jeg har ingen problemer med å innrømme det ;)

Men du teller ikke, du liker alt som det står R O L E X på :cool:

Det har jeg også hørt at han gjør!

rolex-daytona-116598_LRG.jpg

Vel.. Nesten da! .............................. Han er ikke så glad i vintage.

16613 er for dvaske bleikfeite amerikanere med bermuda-shorts og mer penger enn smak.....

Vel.. i alle fall er det ikke noe for meg! Men som sagt er det vel delte meninger om akkurat denne klokken. TT passer ikke på meg (for lys hud og manglende mørk manke på toppen). Del-gull-klokkene har vel også gått mer over til å bli dame-ur (med mindre man er 50 +). Smell på en diamant-dial, så gjør man uret perfekt for en liten frøken.

Og Reidar, ikke ta innlegget personlig! Vet du digger 16613 over alt på denne jord!

Just my 2cents ;)

16613 er for dvaske bleikfeite amerikanere med bermuda-shorts og mer penger enn smak.....

Vel.. i alle fall er det ikke noe for meg! Men som sagt er det vel delte meninger om akkurat denne klokken. TT passer ikke på meg (for lys hud og manglende mørk manke på toppen). Del-gull-klokkene har vel også gått mer over til å bli dame-ur (med mindre man er 50 +). Smell på en diamant-dial, så gjør man uret perfekt for en liten frøken.

Og Reidar, ikke ta innlegget personlig! Vet du digger 16613 over alt på denne jord!

Just my 2cents ;)

Hehe, man tar seg ikke nær av ting som sies her inne, vi er jo alle en gjeng med selvfikserte blærete fiser ? :p

Har faktisk et hat/elsk forhold til denne klokken. Digger den på bilder, og blir stadig forelsket, men når jeg faktisk ser den live, og har den på hånden er det ett eller annet som gir meg en feeling om at jeg burde vært 50+ og ikke 20+ som jeg faktisk er.

Har jo faktisk ikke gått til det steget å kjøpe en enda, og har hatt muligheten flere ganger allerede. Vet ikke helt hva det er... men ja.... huff..:)