Rolex 16610 vs. 16613

Jeg synes 16613 er fetere enn 16610 jeg. Betyr nødvendigvis ikke at jeg ikke liker stål Sub, men akkurat 16610 synes jeg det går litt for mange av på dusinet. 14060 derimot...

Skal dog sies at rootbeer 16713 banker bluesy anyday. I min bok.
(og man burde vel egentlig ha dem begge to, i tillegg til motsvarende stålmodeller).

Har faktisk et hat/elsk forhold til denne klokken. Digger den på bilder, og blir stadig forelsket, men når jeg faktisk ser den live, og har den på hånden er det ett eller annet som gir meg en feeling om at jeg burde vært 50+ og ikke 20+ som jeg faktisk er.

Jeg digger TT Sub. Der kom jeg ut av skapet med et brak.:p

Har et helt motsatt forhold til den modellen. Synes ikke noe om den når jeg ser den på bilder, men med det samme jeg ser den ute i det fri vil jeg også ha en.:)
Spottet forresten en for et par dager siden. Den ER skikkelig stilig.

Vel, jeg er fremdeles veldig glad i min 16613 og har vært det siden jeg kjøpte den ny i 2003 og bryr meg katten i hvem forumpolitiet mener den passer for eller ikke:D.

026.jpg

Hehe... godt å høre at dere er fornøyd med klokkene!

Mitt innlegg var absolutt skrevet med et glimt i øyet og ikke bokstavelig ment :) Dog er det dessverre en gjenganger på amerikanske turister i bermudashorts - noe som raskt gir uret en snev av "harry-preg" :p

Tror dessverre jeg er mest misunnelige på alle de som kler TT. Når det gjelder 16613 er jeg imidlertid ikke super-glad i blått/TT komboen og synes personlig sort skive og bezel passer best sammen med TT. Her er imidlertid de fleste andre uenige med meg ..

Nyt urene! Ingen grunn til å legge de bort - post heller et par bilder som i løpet av en time eller to gjør at jeg saumfarer finn.no etter et pent eksemplar :)

What's not to like? Jeg digger den jeg og, men spørsmålet var hvorfor 16613 taper seg så mye i verdi i forhold til 16610. Jeg mener fortsatt at G/S er mindre populært enn SS, uansett hva dagsstemingen på TS er. Rask sammen 1000 ikke-WIS unge herrer som skal kjøpe seg sin første Rolex, og se hvor mange som vil velge gull på klokka.

Hva hver og en av oss her på asylet liker eller ikke liker er vel helt uinteressant. Det som betyr noe er hva som tiltrekker ham som skal kjøpe seg sitt første og eneste eksklusive ur. Mange vil velge gull/stål, f.eks. MacCon gutta og Abid Raja (GMT, dog ...), men de aller fleste vil velge stål. Om de kjøper nytt eller brukt. Ypperlig for alle de som liker gull/ståk og vil handle på bruktmarkedet.

Jeg synes både keramisk Sub og GMT i gull/stål muligens er enda finere enn stålutgaven, om jeg finner et ur til riktig pris kan det godt hende jeg slår til :D Men vintage helgull Sub eller helgull kermisk GMT står nok fortsatt høyerer på ønskelisten. Men så var det prisen da ...

Blir jo helt feil å fremstille det slik da Anders.

Ingen som prøver å si at Sub TT er MER populær enn SS. Det er det vel ingen tvil om, nå snakker vi om den klokken enkeltstående.....

SS er øverst på tronen, men hva tenker man om man allerede har en SS ? :D

Blir jo helt feil å fremstille det slik da Anders.

Ikke i min bok. Spørsmålet var:

16613 er i utgangspunktet er ca. 50% dyrere som ny? Er det bare tilbud og etterspørsel som gjør dette, eller er det andre faktorer som spiller inn?

Jeg kan ikke se annet enn at der tilbud og etterspørsel som utgjør hele dette fenomenet, og det skyldes ene og alene at det er gull på 16613. Jeg tror ikke det er noen viktigere faktorer enn gullet. Om noen har andre faktorer ved 16613 som bestemmer hvorfor den faller mer i pris enn stål, please let me know :D

Om 16613 er fin eller ikke er helt irrelevant. Et ypperlig valg om man har en SS, helt enig ;)

Det har jeg også hørt at han gjør!

rolex-daytona-116598_LRG.jpg

Vel.. Nesten da! .............................. Han er ikke så glad i vintage.

Jeg føler meg IKKE mobbet!

Jeg liker Holex Gaytona African Dictator Edition! I´m out and I´m proud!

Vintage-Rolex kan de bare lage spiker av for min del :p

.....jeg har funnet ut at jeg digger Rolex Submariner samme hvordan metall
den er hammret ut av:D Og det at en klokke har et harry-stempel (eller et
eller annet annet stempel) ville aldri stoppet meg i og kjøpe hvis jeg likte den
og den ga meg "wow" effekten.... Sånn er det dog ikke med alt, jeg ville
aldri gått i bolebukser selv om det er jævlig komfortabelt.

Det ser ut som om at det er få som har forstått at TT er inn nå.
Det er fordi mange har både hvitt gull ring og gult-gull mansjettknapper eller noe annet. Med TT så kan man blande hvit og gult gull og komme unna med det. I tilegg viser det at det er en spesiell klokke. Alle har stålklokke,
noen har gull og det ser litt gangster ut, men TT er det beste av to verden ;) Fra en som elsker TT :)

Synes bluesyen er stygg som et uvær. Ville heller gått for en med sort skive/insert om livet mitt stod på spill.

Men nå er jo jeg den sære personen som mener at gull, diamanter og alt dette styret ikke har noe på en sportsklokke å gjøre :p

YG sub-c og WG sub-c er jo sinnsykt kul, men det blir som å drikke alkoholfri øl... Helt meningsløst :mrgreen: