Rolex 2025: Spådommer for årets nyheter.

Land-Dweller ser p.t. ut som et takras. Jeg hater når klokker får sånn der massive skråsider fra bezel/glass og ned til urskiven. Men, det kan jo være det kommer andre varianter i kolleksjonen som ser bedre ut - og IRL.
Jeg heller synes ikke den ser så voldsomt gild ut. Begynner Rolex å miste litt grepet?
Mange merker som har gått i den fella med begynne å lage ting ingen har spurt etter.
Jeg skjønner at det er nær umulig å opprettholde den hypen de har nytt godt av de siste årene, men dette er tynn suppe.

• Liker
Reaksjoner: Oleks90 og havarduf
Liker lenke og kasse,(og mønster på skiva for såvidt)
Men markørene? Krone klokken 12 dato klokken 3 og deretter 6 og 9 i arabiske markører? Fryktelig rotete, lite sammenhengene og i det hele tatt lite estetisk tilfredsstillende. Klokka er nok ekte, men den totale utformingen framstår så lite gjennomtenkt at en liten del i meg tenker det er en spøk 😅

Blir uansett morro å få sett noen hands-om med den, kanskje den vokser på en. Urverket kan bli spennende også

Registrerer at det er flere teorier på interwebben som spekulerer i om hele denne "lekkasjen" bare er bambus ift lansereringen 1.April. At Rolex rett og slett kødder med alle spekulantene og kommer med noe helt annet på tirsdag.

Det er mer utypisk Rolex enn den puzzle day-daten, men de beviste jo med den at de kan være tullete også. Det hadde episk festlig. Tenk de sitter på kontoret og ser på SoMe og YT og skoggler av at alle kjøper dette vaset.

For det er faktisk såpass mye som skurrer her at jeg begynner å lure på om det hele er bare er et massivt pr-stunt.
Det har vært altfor enkelt å spore opp tabber og teasere som blir trukket tilbake osv, dette er ikke likt Rolex som har stålkontroll på hele industrien.

I think I call BS.

Land-Dweller....really? Og Federer tilfeldigvis lar seg avbilde med en helt ny modellserie med Rolex sin blessing før en lansering? Nei, det er for mange røde flagg her.

Jeg er tilbake på Coke 🤓

Registrerer at det er flere teorier på interwebben som spekulerer i om hele denne "lekkasjen" bare er bambus ift lansereringen 1.April. At Rolex rett og slett kødder med alle spekulantene og kommer med noe helt annet på tirsdag.

Det er mer utypisk Rolex enn den puzzle day-daten, men de beviste jo med den at de kan være tullete også. Det hadde episk festlig. Tenk de sitter på kontoret og ser på SoMe og YT og skoggler av at alle kjøper dette vaset.

For det er faktisk såpass mye som skurrer her at jeg begynner å lure på om det hele er bare er et massivt pr-stunt.
Det har vært altfor enkelt å spore opp tabber og teasere som blir trukket tilbake osv, dette er ikke likt Rolex som har stålkontroll på hele industrien.

I think I call BS.

Land-Dweller....really? Og Federer tilfeldigvis lar seg avbilde med en helt ny modellserie med Rolex sin blessing før en lansering? Nei, det er for mange røde flagg her.

Jeg er tilbake på Coke 🤓
Hvis dette viser seg å stemme er det helt rått. La ikke de "krav" på navnet for åresvis siden? Ganske lang prank, men de har sikkert ansatt nye og unge pr folk, you never know...

• Liker
Reaksjoner: Bgo80 og GrimReaper
Håper du har rett, @GrimReaper 😎

IMG_0249.jpeg

Konspirerer: Jeg tror Land-Dweller egentlig skulle blitt lansert for flere år siden. Tipper Tudors 2020-lansering av Royal-serien var måten å teste markedet for tilbakekomsten av denne type integrert lenkedesign. :p

Konspirerer: Jeg tror Land-Dweller egentlig skulle blitt lansert for flere år siden. Tipper Tudors 2020-lansering av Royal-serien var måten å teste markedet for tilbakekomsten av denne type integrert lenkedesign. :p
Da burde jo dette blitt lagt dødt umiddelbart. Royal er vel den eneste serien i kolleksjonen til Tudor som ingen vil ha.

Helt enig. Mulig Royal er superpop i andre deler av verden. Land-Dweller blir uansett en mer raffinert utgave ser det ut til. Håper de kommer med andre skiver enn det som er lekket. En blå sunburst med baton-indekser for eksempel.

1. Det er bransjens største og mest omfattende aprilsnarr.

2. Rolex begynner å miste grepet. Både på produktene og PR-kontroll.

Som Rolexentusiast håper jeg på det første.

Helt enig. Mulig Royal er superpop i andre deler av verden. Land-Dweller blir uansett en mer raffinert utgave ser det ut til. Håper de kommer med andre skiver enn det som er lekket. En blå sunburst med baton-indekser for eksempel.
Jeg sliter fortsatt med å se hva denne serien skal tilføre kolleksjonen så lenge Datejust og OP fortsatt er tilgjengelig i stål og Day-Date og Pearlmaster i edelt.

Ikke er den spesielt pen, og den ser ut som en hybrid av alle de overnevnte pluss en Genta-esk integrert lenke/kasse som de er minst 3-4 år for sent ute med ift absolutt alle andre produsenter i hele verden.
Så heller intet revolusjonerende der. Ja de kan kreditere Oysterquartz kassen fra arkivet, men dette ser ut som en løsunge fra AP og Tissot.

• Liker
Reaksjoner: Hvalse og Consigliere
Jeg sliter fortsatt med å se hva denne serien skal tilføre kolleksjonen så lenge Datejust og OP fortsatt er tilgjengelig i stål og Day-Date og Pearlmaster i edelt.

Ikke er den spesielt pen, og den ser ut som en hybrid av alle de overnevnte pluss en Genta-esk integrert lenke/kasse som de er minst 3-4 år for sent ute med ift absolutt alle andre produsenter i hele verden.
Så heller intet revolusjonerende der. Ja de kan kreditere Oysterquartz kassen fra arkivet, men dette ser ut som en løsunge fra AP og Tissot.
Ja, jeg håper du har rett, syntes LD virker som et snodig konsept. En Sky-Dweller og en Sea-Dweller har en logikk inn mot bruksområdet. Hva er det som skal gi denne en edge på landdwelling i forhold til Datejust, Explorer osv.? Rolex har jo en «story» for sine ulike serier.

Hadde vært helt konge hvis de tekniske nyvinningene og åpent baklokk egentlig kommer på en ny GMT i anledning 70 år - det hadde jo gitt mening.

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Så langt som AI er kommet i dag er det nok vanskelig å skille klinten fra hveten ift lekkasjer. Tror ikke vi vet noe før lanseringen skjer :)

Er ikke aprilsnarr noe som utelukkende skjer på 1. april? Ikke at man bygger opp en løgn i ukesvis før, for så å avsløre løgnen 1. april. Men mulig det er ulik praksis rundt om i verden:)

Jeg har 100 % tro på at LD lanseres og at den kommer til å bli en hit, selv om jeg personlig får litt samme vibber som av denne;

«Det er bare en prank, bro!» er nesten like flaut som å lekke som en sil.

Tror dette er helt reelt.

«Det er bare en prank, bro!» er nesten like flaut som å lekke som en sil.

Tror dette er helt reelt.
Klokkeindustrien har jo blitt et sirkus, kan ikke se at dette er flauere en å lansere noe som ikke henger på greip.

Rolex har jo ikke noe å tape på å dra litt i kølla til alle de som mener en hel masse hele tiden og gjerne i negative ordelag.
Det hadde vært helt episk om de lekkasjene som ser helt Lloyd ut bare var rigget også smeller de til med noe heftig i stedet.

Det hadde vært helt konge i min bok.

• Liker
Reaksjoner: Bgo80 og Timewarp
Brannfakkel : dette er en remake av en datejust 1630 ( som ble basis for designet til OQ).
Personlig digger jeg den, den retter opp alt jeg liker mindre ved moderne Datejust ( navnet er selvsagt kleint men ikke mer enn resten : jeg går for eksempel allerede i dag med en Cosmograph... og jeg håper at det kommer etterhvert nye skiver med et mer dempet uttrykk).

Vedlegg

• Screenshot_20250331_145551_com.android.gallery3d_edit_2640211807785151.jpg
    Screenshot_20250331_145551_com.android.gallery3d_edit_2640211807785151.jpg
    319 KB · Visninger: 0
  • Screenshot_20250331_145602_com.android.gallery3d_edit_2640197140926300.jpg
    Screenshot_20250331_145602_com.android.gallery3d_edit_2640197140926300.jpg
    111,8 KB · Visninger: 0
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: flyback
Brannfakkel : dette er en remake av en datejust 1630 ( som ble basis for designet til OQ).
Forskjellen er jo at den du viser her, ser fantastisk ut i min bok. Mens den bastarden av en LD ikke ser ut i halvmåneskinn engang.

Er denne DJ1630 mulig å få tak i?

Ser jo de har close-up av SYLOXI på éne teaservideoen.
Dette er nye balansefjærer som er amagnetiske. Ikke bare antimagnetiske, men helt amagnetiske.
Foreløpig har de kun vært i damemodeller og OP34.

Jeg synes Land Dwelleren så allright ut på armen til Roger. Renderene er mindre fine.

Blir jo klin umulig å få tak i uansett, så er vel irrelevant, hehe.