Uproposjonalt dyrt etter min smak. Denne hobbyen begynner faktisk å bli såpass dyr at interessen og lidenskapen avtar betraktelig.Begynner å bli en dyr hobby dette....
Uproposjonalt dyrt etter min smak. Denne hobbyen begynner faktisk å bli såpass dyr at interessen og lidenskapen avtar betraktelig.
Kan prisen være en aprilspøk?
Starter på 183.400 NOK for 40mm med i stål. 172.400 NOK for 36mm. I gull og stål, tja, er prisen nesten tregangeren....Har ærlig talt ikke fått med meg prisen. Hva er den i NOK?![]()
Joda, det har alltid vært kostbart relativt sett. Men nå synes jeg liksom det tar helt av. De siste to årene har jo vært helt latterlige mtp prising fra de forskjellige merkene. Til og med budsjettvinneren Tudor begynner jo å bli vel stivt nå.Det sa folk her for 10 år siden også![]()
Jeg kjøpte ny Submariner i 2014(2013?) for 50K og solgte den for 48K året etter…Joda, det har alltid vært kostbart relativt sett. Men nå synes jeg liksom det tar helt av. De siste to årene har jo vært helt latterlige mtp prising fra de forskjellige merkene. Til og med budsjettvinneren Tudor begynner jo å bli vel stivt nå.
Jeg kjøpte ny Submariner i 2014(2013?) for 50K og solgte den for 48K året etter…
Ja, det var andre tider. Å ta et tap på hobbyen sin kan jeg leve greit med. Men jeg kjenner at det frister ikke å prøve noe nytt lenger når man å godt opp sekssiftet for å kjøpe det meste. ( Holder Rolex utenfor, da de lever sitt eget liv. ) og skulle man angre er 50% tapt. De 50% var enklere å svelge når det meste som var nogenlunde relevant befant seg i et folkelig prissegment.Og 116508 med grønn skive for 255K i 2016 - solgt for 245K i 2017.
«Kostbare» tap på den tiden…
![]()
Har den mikrojustering i låsen @Jørgen?![]()
Rolex lanserer Land-Dweller
En helt ny familie - hvor urverket på innsiden er den største revolusjonen.www.tidssonen.no
Vis vedlegg 396092
Hadde tatt Datejusten 7 dager i uka.Nærmeste sammenligning til "List-Dwelleren" blir da denne?
50k som skiller da, primært på verket.
Datejust 41 M126334-0002 - Urmaker Bjerke
www.urmaker-bjerke.no
Dobbelt på søndag. DJ er jo et ikon og en klassiker.Hadde tatt Datejusten 7 dager i uka.
Det var synd. Faktisk en dealbreaker for meg på en slik klokke.. Kanskje jeg er litt rar, men mine håndledd er helt avhengig av mikrojustering for at klokken skal være komfortabel i ulike situasjoner.
Kjenner følelsen. Jeg ble aldri helt venn med 63600-jubileelenken (DJ36) uten Easylink. Den var enten for stram eller for løs gjennom dagen.Det var synd. Faktisk en dealbreaker for meg på en slik klokke.. Kanskje jeg er litt rar, men mine håndledd er helt avhengig av mikrojustering for at klokken skal være komfortabel i ulike situasjoner.