Rolex Daytona-tråden

Var så heldig å eie både svart og hvit i juni i fjor. Beholde hvit. Begge er veldig fine, men hvit ble keeperen da jeg syns den var litt mer sportslig. Den svarte mer smykke.

Enig der, den hvite er overraskende røff og sportslig.
Ser ut som begge to er på ca samme prisnivå i dagens bruktmarked? (Høyt...)

KVELDSBUMP!
7BCDA63F-CF90-4C4B-B154-92F1EB23DB8C.png
DD51A882-97D4-4885-8687-40343A86FE0D.png
4912016C-EA92-4D65-88B1-29474146B862.jpeg

Watchfinder har svært god lyssetting og farger, noe som kommer godt frem her.

Ja, var dette som slo meg også, hvor utrolig blass 116520 ser ut i forhold...

Pr i dag heller jeg personlig til hvit skive, men jeg har trolig noen år på å bestemme meg. :) Hvor lange ventelister var det på forrige modell egentlig? Mye av samme greia som vi ser med Daytona C nå?

På 16520 var det på midten av 90-tallet meget lange ventelister i Norge. Da snakker vi mange år.

Så kom 116520, disse var også relativt lange ventelister på, men det bedret seg noe rundt finanskrisen 2008 vil jeg tro.
Da jeg handlet 116520 i 2012 var det ikke noe ventelister i det hele tatt, da gikk brukte 116520 for 50-55', og man fikk kjøpt nye hos AD med rabatt på dagen, "hvit eller sort?" var spørsmålet man fikk. Men dette var sært for Norge (norden?), i USA feks var det ventelister på 116520 "fra start til slutt".

• Liker
Reaksjoner: lobergen og havarduf
På 16520 var det på midten av 90-tallet meget lange ventelister i Norge. Da snakker vi mange år.

Så kom 116520, disse var også relativt lange ventelister på, men det bedret seg noe rundt finanskrisen 2008 vil jeg tro.
Da jeg handlet 116520 i 2012 var det ikke noe ventelister i det hele tatt, da gikk brukte 116520 for 50-55', og man fikk kjøpt nye hos AD med rabatt på dagen, "hvit eller sort?" var spørsmålet man fikk. Men dette var sært for Norge (norden?), i USA feks var det ventelister på 116520 "fra start til slutt".

Såpass, ja.
Blir i alle fall spennende å følge med på hva som skjer med 116500!

Jeg kjøpte min hvite 116520 i oktober 2015, null venteliste - og med rabatt :eek:

@Gin Ja det er nok det

Skjønner ikke det egentlig, se bildet mitt. Er da samme klokka? Hadde full service før jeg solgte så kan være skiftet visere da. Isåfall nyere visere enn skive:)

@svimtapp : ville tatt den til Bjerke og skifta visere iom at den ikke var slik før service. Kvitteringa på service bør ligge ved. Hvis ikke står den i mitt navn hos Bjerke.

Redigert:
@Genta får se hva jeg orker, Bjerke i Bergen gjør jo ingen verdens ting annet enn å sende til Oslo. Erfaringsmessig går det da både vinter og vår før jeg får den tilbake

Tror Bjerke har et stort lager av gamle visere til Daytona. Det samme skjedde når jeg byttet skive på den Daytona'n jeg hadde.

Tror Bjerke har et stort lager av gamle visere til Daytona. Det samme skjedde når jeg byttet skive på den Daytona'n jeg hadde.

Fiffig nok ble denne servet hos Rolex i Sveits og ikke hos Bjerke, men via Bjerke. Går også an å få utdelt et par blå visere og skifte ved leilighet. Forsåvidt ikke veldig viktig heller. Men litt OCD er lov:)

@Ph34r : post noen bilder av Daytonaen din da vel???!!! Kanskje eneste modell som er kulere enn 116509, men litt i overkant lett da;)