Jeg står på venteliste på en Air King. Det er ikke den klokken jeg ønsker meg mest. En submariner er det jeg egentlig vil ha. Samtidig ser jeg Air King kanskje er en upopulær modell. Men på den andre siden, det er den jeg kan få. 10 års service intervall, må jeg si frister også. Jeg liker den grønne logoen og kronen. Litt mindre alle femtallene. Men det er jo en måte å komme inn i Rolex verdenen. Det er ikke så mange andre klokker jeg har i kikkerten. Hva synes folket om Air King? Det hjelper jo ikke å spare til en sub, når man må kjøpe disse til høyt over retail. Jeg liker også Oyster Perpetual 41mm med silver dial. Men må jeg da starte bakerst i køen igjen? Kjøper jeg Air King så får jeg jo en klokke med godt verk, og får dessuten ett kundeforhold til Bjerke, som kanskje kan ende i gjevere modeller over tid.
Av andre klokker jeg har lyst på er Glashütte Original Panomaticlunar og også noen Breitling modeller. Men begge disse taper seg grovt i verdi. Ikke att jeg skal selge, men jeg har på følelsen att skulle jeg ikke like Air King så vil jeg i hvert fall få tilbake mesteparten av pengene mine hvis jeg selger.
Av andre klokker jeg har lyst på er Glashütte Original Panomaticlunar og også noen Breitling modeller. Men begge disse taper seg grovt i verdi. Ikke att jeg skal selge, men jeg har på følelsen att skulle jeg ikke like Air King så vil jeg i hvert fall få tilbake mesteparten av pengene mine hvis jeg selger.
Redigert: