Tjena, raskt sprm angående lume. Hvor lenge ish holder lumen seg? min coke er fra 96 men ikke antydning til lume.
Tritium har en halveringstid på ca. 12 år. Klokken er 18 år gammel, så det skulle være igjen ca. (2^-1,5)*100% = 35% av strålingsintensiteten. Hvis vi antar at fosforets respons på strålingsintensiteten er lineær, skulle endringen i forhold til ny klokke svare til halvannet blendertrinn i fotosammenheng, så det skulle absolutt være litt igjen.
Tritium har en halveringstid på ca. 12 år. Klokken er 18 år gammel, så det skulle være igjen ca. (2^-1,5)*100% = 35% av strålingsintensiteten. Hvis vi antar at fosforets respons på strålingsintensiteten er lineær, skulle endringen i forhold til ny klokke svare til halvannet blendertrinn i fotosammenheng, så det skulle absolutt være litt igjen.
kan en påføre ny lume ?
Du kan bytte ut urskiva og viserne - og beholde de gamle delene. En bruker her inne har gjort det på sin GMT Master nå nylig.
Så egentlig nei.. Ok . Da utgår de modellene av GMT ihvertfall då den blir lite brukendes for meg.
Lume er et must, og faktisk en av grunnene til at Panerai er en favoritt på jobb.
Bartender?
Nei , men nesten . Av nysgjerrighet , ka trur du en bartender trenger GMT til på jobb ?
Eg er kaptein så bruk av klokke og Utc er en ganske daglig affære.
Men tenkte å ta turen innom Jørgensen ved første stopp i Tromsø ut på nyåret så det kan fort bli en ny pepsi