Rolex GMT Master II Ceramic BLRO "Pepsi" i hvitt gull, 2014-modell

Nei, men det var trolig også grunnen til at blå/svart kom før pepsi også. De har jo iflg ryktene slitt noe fantastisk med å få til en akseptabel rødfarge.
Jeg synes også det var overraskende stort pålegg mellom smurf og pepC, men jeg videreformidler bare prisen jeg ble fortalt:)

Uten tvil litt skuffa over valget de gjorde ang. gull, ser poenget når det nå har fått sunket litt inn.
Dette vil uten tvil gjøre gammel Pepsi enda mer pop.

Pepsi GMT var min første Rolex og er fremdeles mitt hjerte nær.

Jeg var inne på tanken å downsize samlingen litt, og dersom den nye GMT Pepsi C hadde kommet i stål kunne dette vært aktuelt, men nå som den kommer i hvitt gull blir det bare med tanken.

Ikke misforstå, jeg synes den nye 116719 BLRO er kjempefin, men den koster mer enn den smaker for mitt vedkommende. Dersom jeg hadde kjøpt en ny 116719 BLRO hadde jeg ikke klart å ikke tenke på hva slags vintage modeller jeg kunne fått for samme summen.

Dessuten, gull føles sikkert bra på hånda, men personlig foretrekker jeg Rolex tool/sports modeller i stål. Det er noe med det enkle uttrykket stål gir som jeg synes passer perfekt til en klokke som er ment å brukes til alle slags aktiviter.

Gull vs stål er som alt annet et spørsmål om smak, og jeg håper vi får se en 116719 BLRO på sonen etterhvert, for de er definitivt pene å se på!

Jeg har vært i kontakt med norsk AD og han antyder 220 inkl rabatt. Men det er klart, rabatter får man ikke hos Bjerke. Heller er lite påslag andre veien som antydes over.

220k ville isåfall gjort den billigere enn 116718. Noe jeg finner lite trolig.

Hvilken AD var det?

Snakket med en ansvarlig hos Rolex i Paris noen dager siden.
"Pepsi modellen skal ikke komme i stål: Det er for å ikke konkurrere imot Batman modellen sin salg..."
Da var det avgjort for disse som kunne håpe for det...

Snakket med en ansvarlig hos Rolex i Paris noen dager siden.
"Pepsi modellen skal ikke komme i stål: Det er for å ikke konkurrere imot Batman modellen sin salg..."
Da var det avgjort for disse som kunne håpe for det...

Skummelt å påstå noe så bastant (still crossing fingers) ... Per nå er det forstålig mtp "The Batman" er relativt ny :)

Skummelt å påstå noe så bastant (still crossing fingers) ... Per nå er det forstålig mtp "The Batman" er relativt ny :)

Skummelt? Eller ikke i retningen mange håpet?
Jeg snakket ikke med en "Authorized Dealer" i en mørk gate av Paris.
Jeg snakket med mannen som er ansvarlig av Rolex butikken i Printemps Haussmann: Han er Rolex ansatt og ikke ny på bannen.
Også nevnet jeg skifting av CEO og spurte om mulig bytting i markedsførings politikk med modellen og mannen trode ikke på det.
Personlig er jeg verken interesert i noen GMT eller Rolex: Jeg var bare nysgjerrig siden det var en del snakk om det her.
Jeg har vært i mange butikker der og tilbringet mer tid på Panerai, Girard Perregaux og Omega en andre merker egentlig.
Om Omega kan jeg si at den caliber 8400(SM300 co-axial) skal finne seg senere i alle ny Aqua-Terra generasjoner: Den er planlagt til å "erstatte" den 8500 på mange modeller.

Enklet og greit, hva vil vitsen være for Rolex å lansere Pepsi-C i stål, når den er i hvitt gull? At den vil selge i bøtter og spann sier du? Tja, utvilsomt, men Rolex har lang fartstid i å heller satse mot ekskusivitet, og på ingen måte kun kvantitet.

et qoute fra noen år tilbake fra (husker ikke i farten hvem i Rolex som sa det, og de gir jo ikke akkurat flust med intervjuer ...)
"Feks stål Daytona har vi sluttet å markedsføre ...vi trenger ikke, da de selger seg selv. "

Når feks Bjerke får inn en hvit eller sort Daytona, så er det for det første lange ventelister, og om ikke, så ryker den ut på kun kort tid.
Så, om Rolex ville, kunne de doblet salget av feks Daytona (mest sannsynlig) og fortsatt solgt alt, men de vil ikke det. De vil vel heller at det skal være en buzz og en etterspørsel. Og sånn sett, funker det jo utmerket, samt at jeg tviler på at slaget deres er dalende ...

Kjedlig? ja utvilsomt. Dumt, nei utvilsomt ikke.

Enklet og greit, hva vil vitsen være for Rolex å lansere Pepsi-C i stål, når den er i hvitt gull? At den vil selge i bøtter og spann sier du? Tja, utvilsomt, men Rolex har lang fartstid i å heller satse mot ekskusivitet, og på ingen måte kun kvantitet.

et qoute fra noen år tilbake fra (husker ikke i farten hvem i Rolex som sa det, og de gir jo ikke akkurat flust med intervjuer ...)
"Feks stål Daytona har vi sluttet å markedsføre ...vi trenger ikke, da de selger seg selv. "

Når feks Bjerke får inn en hvit eller sort Daytona, så er det for det første lange ventelister, og om ikke, så ryker den ut på kun kort tid.
Så, om Rolex ville, kunne de doblet salget av feks Daytona (mest sannsynlig) og fortsatt solgt alt, men de vil ikke det. De vil vel heller at det skal være en buzz og en etterspørsel. Og sånn sett, funker det jo utmerket, samt at jeg tviler på at slaget deres er dalende ...

Kjedlig? ja utvilsomt. Dumt, nei utvilsomt ikke.

Well spoken.

Som en (søt) ikke-klokkeinteressert kollega av meg (med bedre peil på strategi enn de fleste klokkeinteresserte) sa om Panerai (sammenligningen funker bra i denne diskusjonens tilfelle): "Kult, får du ikke tak i modellen du vil ha? Da skal du virkelig prøve å få tak i den!"

Rolex vet hva de gjør. Så får alle som har lyst på en PepC finne penger til å betale det den koster, eller kjøpe noe annet.

Uansett så er PepC utrolig flott! Men det er ikke en sub...:)

Natta TS!

Fra TRF:

2e72a60088_md.jpg

Pen den der. :) Får to tanker:

a) Har man allerede en GMT Master II eller sogar en GMT Master med WG surroundings (typisk nyere 16750), så er denne nye modellen unødvendig
b) Skulle man kjøpt den, så ser jeg for meg samtalen på jobben: "Oj - fått deg ny klokke. Hva koster den?". "Øh, takk - nei, jo ca. 15.000...". "15K! - F**n du er sprø ass'". De skulle bare visst...

Ett ord: WOW!! Så den har endelig kommet i butikken? Jeg må ærlig innrømme at jeg drømmer om denne klokken. Best å stikke bort på Bjerke og finne ut at den ikke ser så bra ut på armen som jeg innbiller meg at den gjør.. ;)

Jeg mener bestemt at det er klokka som brukes av hovedpersonnen i "The Black List". Hvor kult er ikke det!!!! :D

Jeg mener bestemt at det er klokka som brukes av hovedpersonnen i "The Black List". Hvor kult er ikke det!!!! :D
Klokken til Reddington har så vidt jeg kan huske jubilee lenke, og ikke oyster. Så det er en eldre modell.