Rolex - Omega??

Medlem
22. april 2012
Innlegg
106
Har tilbringt altfor mange timer (he-he) på dette forumet nå, lest side opp og ned. Er omega ett seriøst alternativ til Rolex? Mulighet for å få ett "skikkelig" ur litt billigere? Er rolex så mye bedre? Hva med certina? er det ett budget altenativ? Kan jeg regne med at en ny certina ds holder 30 år?? Of, ikkje lett dette for en nybegynner med quartz.............
 
I mine øyne har Rolex bedre fit & finish på klokkene sine. Begge merkene har meget gode in-house verk, men Rolex klarer å lage urverkene i normale størrelser som er mer prestisje. Men så er de dyrere og.

Og nei, du gjør ikke feil om du velger Omega eller Certina ovenfor Rolex. Det er helt opp til deg. Så lenge du er fornøyd så er det god knall :)
 
Redigert:
Kjøpte meg nettopp en Sub, etter mye positiv lesing her inne, og angrer ikke et sekund! Neste klokke blir nok likevel en omega, mye fine PO`er der ute! :cool:
 
Meld deg ut av Tidssonen, kjøp en Omega og lev lykkelig alle dine dager med den.

Fortsetter du her inne kan du like gjerne kjøpe deg en Rolex med det samme. Gutta slutter ikke med Sub-maset før du har en på armen.

;)

Neida, jeg levde lykkelig med min Seamaster 2254.50 i flere måneder her inne før presset ble for stort...
 
Sub er, for meg, en bedre klokke. Verdien holder seg (mye) bedre. Omega lager dog fine klokker selv om jeg synes de nyere modellene er lovlig kostbare og nærme rolex i pris.
 
Hvem som er et alternativ til hva vet jeg ikke, Rolex har absolutt den klarest lysende stjernen på forumhimmelen.
Men jeg tør å si at kjøper du en brukt Omega fra de populære seriene Speedmaster/Seamaster er tapet/risikoen for tap liten hvis du må selge igjen og for mange er dette en god klokke som varer livet ut

Rolex er jo igjen en "ventepølse" for dem som er på vei til AP/PP som igjen er ventepølse før det må til noe haute boutique-merke - F.P. Journe kanskje ;) (nu vel .... kan hende noe overdrevet)

Thomas er doginne på noe, kjøp det du har lyst på og som gjør deg glad.
 
Kvalitet i finnish så synes jeg Seamaster 300 er sinnsykt mye for pengene. At Rolex etter 100år først nå er i stand til å lage en skikkelig lenke og lås i forhold til pris er i beste fall spekulativt i mine øyne. Rolex lager mye flott, at de får inhouseverkene sine til å bygge lavt er i tillegg et pluss(se feks PO som er en kloss).

Rolex har også vunnet mye ved å ha en markedsføring (uten sidestykke?) som har ført til at de har sementert seg som Die Uhr. Noe som igjen har ført til at de kan legge en null eller to på prisen som kanskje ikke er fortjent.

Artig detalj her; sitter nå med en katalog fra den tyske juveleren Bøhnlen foran meg. Der er Rolex sine ur presentert FØR sideinndelingen for uravdelingen i katalogen. Altså først Rolex og så ur(de selger bla AP, GP,Tudor, Omega, Blancpain, Glashutte osv..)

Sa nylig takk og farvel til en IWC AT 2000 og velkommen til en EXPII. Synes kvalitet i finnish og på detaljer på IWCen var hakket over EXPII. Uten at det betyr at jeg ikke er fornøyd med Rolexen, lever veldig godt med den.

Verditap er kun et argument ved gjensalg i mine øyne.

Det uret jeg ikke eier lengre men som jeg angrer mest på at jeg kvittet meg med var min Seamaster chrono i titan. Verdt hver krone.
 
Har tilbringt altfor mange timer (he-he) på dette forumet nå, lest side opp og ned. Er omega ett seriøst alternativ til Rolex? Mulighet for å få ett "skikkelig" ur litt billigere? Er rolex så mye bedre? Hva med certina? er det ett budget altenativ? Kan jeg regne med at en ny certina ds holder 30 år?? Of, ikkje lett dette for en nybegynner med quartz.............
'


Dersom du har lest side opp og side ned, er du klar over at dine spørsmål er feil. Ompuss!

:D
 
Verditap er kun et argument ved gjensalg i mine øyne.

Definitivt!

Men, når det er sagt så må jeg nesten presisere at å minimere verditap er et viktig poeng ved klokkevalg såfremt man ikke sletter sin TS-konto og aldri mer skriver tidssonen.no/forum i URL-en...

Hvilken prisklasse opererer du i? Som du ser får du veldig raskt Rolex-anbefalinger, men om budsjettet ikke er der så finnes her også mye kompetanse på ur i 5-10' kronersklassen. Uten å spesifisere budsjett kommer plutselig Sub-anbefalingene:)
 
:
'


Dersom du har lest side opp og side ned, er du klar over at dine spørsmål er feil. Ompuss!

:D

:cool::D:cool:


Ja, har jo fått med meg at Rolex er overlegent...Men, er det så overlegent eller betaler man mye for merket?!?
Nå banner jeg vel i kirka... En NY certina til 5-7000 er den så mye dårligere?? Hmm, ikkje lett dette for en sunnmøring.:confused::)
 
Nei, skal vi se...
Jeg har alltid vært en Omega-mann(gutt), og før jeg kom borti TS hadde jeg aldri forestilt meg at jeg ville gå med en Rolex. Min første "ordentlig" klokke, var en Omega Seamaster 2220.80, som etter min mening er en helt nydelig klokke, men etter at jeg stiftet bekjentskap med en Submariner så var jeg solgt, jeg vet ikke om det er underbevisstheten min som sier at dette er shcpaa eller "cash is king", men det er liksom noe annet over Rolex sine klokker. Så hva du skal velge må du nesten bestemme selv:eek: Du trår ikke feil...
En Certina er jo ett veldig godt start sted hvis du ikke er helt sikker i din sak og ønsker å teste ut. Og for en prisbevisst sunnmøring kanskje det blir med det:p Om jeg hadde vært deg hadde jeg satt meg ned, funnet ut hvor mye penger du kan bruke på klokke, hvor mye du er komfortabel med å bruke på en klokke, av Omega og Rolex så er det to gode merker uansett etter min mening, og ja jeg vil si at Omega er et godt alternativ til Rolex; og at en Certina har heller aldri skadet noen;)
Vet ikke om du ble noe klokere, det ble hvertfall ikke jeg, men men
 
Ikke kjøp Rolex! Vi har alt for mange Rolex-nazier her inne allerede... ;)

Rolex? For meg er alt annet enn en pent patinert 5513 uaktuelt. Men hvorfor ha noe som alle andre har? Skal du først opp i den prisen hadde kanskje en Panerai 111 eller 177 vært noe? Men pass deg, før du vet ordet av det sikler du på en 383... :cool:

5623376914_480b246326_z.jpg


Jada, mange har Panerai også. Men jeez så mange som har disse sub-variantene... ;)

Spøk til side: For meg er f.eks. en Speedmaster Professional det absolutt beste kjøpet i bruktmarkedet. Mellom 15 og 17.000 for en "ny" Speedy er jo helt sykt egentlig når man tenker over hvilken klokke det er snakk om. Mye historikk, kvalitet og et design du nok ikke går lei av med det første.

For en sunnmøring må det jo være perfekt! :eek:

Mine $0,02.
 
Mens Speedmastere skal du lete leeenge etter ;) Ta en prøverunde, kjør på med Rolex, OMEGA, Certina osv. Kjenn etter, hva får pulsen til å løpe?
 
Redigert:
Som sunnmøring bør du kjøpe en klokke som gir mye "Bang for the buck" og det mener jeg ikke Rolex gjør samenlignet med mye annet.
 
Jeg mener definitivt at Omega er et fullverdig alternativ til Rolex. Noen er veldig enige i dette, mens andre er veldig uenige.

Jeg liker Rolex, men jeg liker Omega bedre. Hvis vi snakker moderne modeller, liker jeg mye fra begge - men Omega vinner. Går vi derimot inn på vintage, er det ikke en gang et snev av tvil om hva jeg foretrekker. Heldigvis har folk forskjellig smak. Å diskutere hva som er "best" av de to blir fort som de uendelige diskusjonene om iOs vs Android. Different strokes for different folks.. :)

Jeg anbefaler som flere å prøve deg litt frem til du finner den som gjør deg glad, innenfor ditt budsjett, det er tross alt du som skal gå med et eventuelt ur på hånda :)
 
Jeg anbefaler som flere å prøve deg litt frem til du finner den som gjør deg glad, innenfor ditt budsjett, det er tross alt du som skal gå med et eventuelt ur på hånda :)

+2
Velg den klokken du trives best med :) Kvaliteten på både Rolex og Omega er uansett utrolig bra.
 
Omegaen er på en måte Volkswagen mens rolex er Mercedes.

Certina er Toyota.

Alle utfører samme funksjon, men trykker på forskjellige knapper. Man kan ikke rasjonalisere det ned til logiske argumenter all den tid alle klokkene viser tid.

Men så handler ikke dette om logikk, men følelser og hva man vil ha. Mye er kvlikative egenskaper i materialer, design og kvalitet mens mesteparten kun går på hva man er komfortabel med å bruke penger på og hva man selv får ut av det kjøpet.

Teknisk sett får man gode klokker rundt 5-10.000 som vil holde et liv med riktig vedlikehold (feks en mekanisk certina med et solid ETA verk) - alt etter dette er følelser og ønsker man måtte ha. En rolex har kvaliteter en omega ikke har, mens en ap har kvaliteter en rolex ikke har. Og slik går det :).

Kjøp det du har lyst på, i det prissegmentet du er komfortabel med og ikke tenk så mye på detaljene rundt.
 
Du bruker bil analogien flittig, Christian :p

Dog veldig enig i Omega = VW, Rolex = Mercedes...

Invicta = Rolls Royce ;)