Kvalitet i finnish så synes jeg Seamaster 300 er sinnsykt mye for pengene. At Rolex etter 100år først nå er i stand til å lage en skikkelig lenke og lås i forhold til pris er i beste fall spekulativt i mine øyne. Rolex lager mye flott, at de får inhouseverkene sine til å bygge lavt er i tillegg et pluss(se feks PO som er en kloss).
Rolex har også vunnet mye ved å ha en markedsføring (uten sidestykke?) som har ført til at de har sementert seg som Die Uhr. Noe som igjen har ført til at de kan legge en null eller to på prisen som kanskje ikke er fortjent.
Artig detalj her; sitter nå med en katalog fra den tyske juveleren Bøhnlen foran meg. Der er Rolex sine ur presentert FØR sideinndelingen for uravdelingen i katalogen. Altså først Rolex og så ur(de selger bla AP, GP,Tudor, Omega, Blancpain, Glashutte osv..)
Sa nylig takk og farvel til en IWC AT 2000 og velkommen til en EXPII. Synes kvalitet i finnish og på detaljer på IWCen var hakket over EXPII. Uten at det betyr at jeg ikke er fornøyd med Rolexen, lever veldig godt med den.
Verditap er kun et argument ved gjensalg i mine øyne.
Det uret jeg ikke eier lengre men som jeg angrer mest på at jeg kvittet meg med var min Seamaster chrono i titan. Verdt hver krone.