Rolex Oyster Perpetual Sea-Dweller 4000 (116600)

Medlem
26. april 2011

________________________________________________________________________________

Noen svar på spørsmål fra bl.a. @Rød, @GCSJ, @Loevhagen, @reim til glede for nye lesere:
- Bildet sammen med 16600 lyver nok litt, den er litt større, men ikke mye
- Jeg har ikke mobil med kamera, så får ikke tatt så mange bilder, men jeg kan se på den hele tiden:)
- Viser den gjerne frem på Oslo-GTG, men jeg kan ikke den planlagte datoen nå i juni

Endringer ift 16600/116610:
- Størrelsen er minimalt større enn en subC, dvs at den sklir under skjorta uten noe problemer, også bittelitt tyngre, men langt unna en Smurf...
- Lenke og lås: forlengelsesledd alla SD og DSSD, tilsvarende lås som en sub (dvs ikke samme lås som DSSD) og nye endeledd som virker mer solide
- Matt skive, meget attraktivt
- Minuttmarkører rundt hele bezel, litt støyete ift 16600, men også symmetrisk, jeg liker det
- Sykt sterk lume! Blå
- Glasset står litt høyere enn bezel
- 16600 ser litt rar ut fra siden, omtrent som ei blødkagø med tre lag (baklokk, kasse og merkelig høy bezel), 116600 er penere, bezelen står ikke så høyt og baklokket "forsvinner" under klokken når den er på armen, 16600 står litt på stylter i forhold til denne
- Lugsa! Endelig en moderne 40mm klokke fra Rolex med en symmetrisk form, mitt hovedargument for å kjøpe denne fremfor sub
- Ny eske (vippelokk som skjuler sert/garantibevis + lysere grønnfarge), størrelse S, 16600 har M (Smurfen har L)
- Nytt sertifikat
- Låsen er ganske lang pga utfoldingsleddet, vil nesten tro det vil være et større problem enn kasse for dere med små håndledd?
- Det kan se ut som om bezelen er litt smalere enn på sub-en, kan en av dere som også har sub bekrefte/avkrefte dette? @ChristianN, @Callahan, @Hansaeng ?
+ ift 116610: kasseform, glass som står over bezel (litt vintage-look) og fravær av cyclpos
+ ift 16600: litt kraftigere kasse (16600 ser noe spinkel ut) og lenke/lås!

= en perfekt klokke som sitter meget bra på armen! 16600 = kone-dweller. 116600 = min:)!

@Callahan, @ChristianN, @Hansaeng, @belligero: grattis med en nydelig klokke:) 5 stk til TS på ei uke...

Og selvsagt: takk for alle hyggelige gratulasjoner!

http://www.tidssonen.no/forum/galleriet-8/gentas-klokkehistorie-16488/#post248648

Redigert av en moderator:
Nei, ikke pepsi... Jeg takler ikke mer pepsi-bilder, ihvertfall ikke den nye. Det er faktisk like før jeg bestiller fly til munchen/london for å hente en. (Det virker jo umulig å få tak i en i norge)
Jeg er meget svak for all pepsi....

UrenE..?

Jeg tipper nye SD OG GMT Pepsi... :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

EDIT: Flott navn forresten.. Vh Geir ;)

YES!! Endelig var nye SD'n her :D Gratulerer så mye!!

Er det bare bildet som lyver litt eller er den nye SD så mye større enn den gamle, til tross for at begge skal være 40mm..:confused:

Den satt! Gratulerer så mye, tør jeg anbefale at du kommer deg på Oslo-GTG ;)