http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19365714
Jeg er kun en novice, men hvem ved sine fulle fem går på denne?
Jeg er kun en novice, men hvem ved sine fulle fem går på denne?
HerrUr skrev:3500 er mye for en fake uansett. Fatter ikke at folk vil gå rundt med slikt. Mye bedre å bruke pengene på en god Seiko eller lignende ekte vare enn asiatisk juggel.
Rovers skrev:Riktignok ikke en Rolex-replica, men nok et eksempel på at man må være forsiktige der ute.
Forfalskerne blir bare dyktigere og dyktigere! Denne hadde nok lurt meg om jeg hadde sett den live!:
http://www.youtube.com/watch?v=Sk4-PJ-Sg50
Det skal visst også sitte et ETA 2836-2 verk i denne og vanntett til 1000 meter![]()
Visse sider selger visstnok klokker med forfalskede bokser og papirer også nå :evil:
Elkanah skrev:Hva er det det sier om kjøpere av replikaer da?
Det kan jo hende man faktisk har en genuin interesse for replika-klokker... blandt enkelte er det jo en sport å få tak i den "beste" replikaen av en bestemt modell for så å modde denne på de områdene som avviker fra originalen.
Disse har jo egne forum for dette.
En replika kan dessuten være en fin måte å sjekke om modellen er verdt å kjøpe originalt, mht størrelse, vekt og x-faktor.
Man skal derimot aldri utgi enn replika for å være noe annet enn nettopp det.
Til slutt: Jeg er ennå ikke overbevist om at det er de som selger replikaklokker som står for den største "rip-off" når det kommer til stykke.
Eks. Panerai - noe stål, et manuelt opptrekk, en fancy kronebeskyttelse 40.000,- ++. Hadde det ikke vært for SLY hadde merket levd videre som noe obskurt.... hehe... hører jeg sablene?
Elkanah skrev:Nå er det jo slik at alle fatter ikke alt, heldigvis... verden ville blitt kjedelig om alle tenkte likt?
Jeg vil heller vinkle det slik: Om det finnes en replika av en klokke til, ja la oss si som originalt koster Kr. 70.000,- og en 99% lik replika koster (da ser jeg bort ifra drivverket på innsiden) Kr. 1.700,-, hvorfor i huleste slenge 70 lapper på bordet? Bare for å ha den gode følelsen på innsiden? Argumentet med å kjøpe historien til produsenten, alle årene med utvikling av in-house drivverket, kvalitet osv... kjøper ikke helt det jeg. Ikke til den prisen.
Jeg vil påstå at det er vi, ja MEG selv inkludert, vi er de som har blitt "ripped off" av Rolex, IWC, Panerai, AP osv. når vi har lagt disse pengene på bordet.
Ser du ingen forskjell ER det ingen forskjell er det noe som heter.
Allikevel, hvorfor har jeg sånn dragning mot de EKTE klokkene? Jo fordi jeg er en snobb, som alle andre, penger er status og klokker er penger... men for 99,99 prosent av befolkningen som ikke gir beng i hva vi har på armen, de ser ikke forskjell på en halvgod replika og originalen engang, så hva er vitsen med å legge de 70 lappene på bordet da?
Det er bare å se på alle "flipperne" her og på andre forum. Vi taper jo som oftest latterlige summer hver gang det klør i kredittkortet og vi selger unna for å få oss noe nytt...
Bedre da med gode replikaer hvor tapet er atskillig mindre.... eller?
Jaja... får sette meg ned og pusse litt på samlingen...![]()
HerrUr skrev:Elkanah skrev:Nå er det jo slik at alle fatter ikke alt, heldigvis... verden ville blitt kjedelig om alle tenkte likt?
Jeg vil heller vinkle det slik: Om det finnes en replika av en klokke til, ja la oss si som originalt koster Kr. 70.000,- og en 99% lik replika koster (da ser jeg bort ifra drivverket på innsiden) Kr. 1.700,-, hvorfor i huleste slenge 70 lapper på bordet? Bare for å ha den gode følelsen på innsiden? Argumentet med å kjøpe historien til produsenten, alle årene med utvikling av in-house drivverket, kvalitet osv... kjøper ikke helt det jeg. Ikke til den prisen.
Jeg vil påstå at det er vi, ja MEG selv inkludert, vi er de som har blitt "ripped off" av Rolex, IWC, Panerai, AP osv. når vi har lagt disse pengene på bordet.
Ser du ingen forskjell ER det ingen forskjell er det noe som heter.
Allikevel, hvorfor har jeg sånn dragning mot de EKTE klokkene? Jo fordi jeg er en snobb, som alle andre, penger er status og klokker er penger... men for 99,99 prosent av befolkningen som ikke gir beng i hva vi har på armen, de ser ikke forskjell på en halvgod replika og originalen engang, så hva er vitsen med å legge de 70 lappene på bordet da?
Det er bare å se på alle "flipperne" her og på andre forum. Vi taper jo som oftest latterlige summer hver gang det klør i kredittkortet og vi selger unna for å få oss noe nytt...
Bedre da med gode replikaer hvor tapet er atskillig mindre.... eller?
Jaja... får sette meg ned og pusse litt på samlingen...![]()
Hehe, spørsmålet blir vel hva som er dummest: Å bruke 70 000 på en ekte Rolex, eller 1000 på en fake Rolex og så late som den koster 70 000. For meg blir det siste enda dummere.
Jeg vil si det slik: Har du jobbet og spart i lengre tid for kunne kjøpe en klokke til 70 000 så gir den klokken en helt annen følelse, og en helt annen glede enn en fake gjør. For denne hobbyen har vel tross alt veldig lite med det rasjonelle å gjøre. Og hvis du kjøper fake Rolex-klokker i håp om å imponere naboen, så er det vel kanskje ikke klokker du først og fremst er interessert i, eller hva?
Fornuftsmessig så er det jo klart at jeg er et kålhode som er villig til å bruke masse penger på sagnomsuste klokkemerker jeg overhodet ikke trenger, den saken er jo grei.