Rolex Submariner Appreciation tråd

Er det takhøyde for å uttrykke sin appreciation for en enkel pleksidame.
Tudor 79090, serienummer skulle tilsi 1990-modell og med unntak for servicebezel(?) en knall patina
H7dlkK5.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Smellvakker, rett og slett!

Blir 25 til neste år, og har allerede begynt å tenke på en mulig birthyear klokke som gave til meg selv, så mulig du må selge meg denne en gang utpå nyåret, @adamskater :rolleyes:
 
Redigert av en moderator:
Har akkurat anskaffet meg mitt første skikkelige ur; Rolex 116610LN, så her er et par (mobil)bilder fra en fin helg:

20140823_122055_zpsajlrmnl_edit_1408970168615_zpsaspvhycx.jpg


20140823_130418_zpszosog4q_edit_1408970300296_zpssryseckn.jpg
 
Rolex Submariner LV

Interessant å se på Chrono24 ift til prisutvikling på denne, jo eldre klokken er (nærmere 2003) jo dyrere blir den
http://www.chrono24.no/search/index...chexplain=1&showpage=5&sortorder=1&suchen=Søk

Videre så er det interessant å se på alle de klokkene som overhodet ikke stemmer overens med serienr dato på sertifikat,
Det som er fakta: Klokken ble lansert på Basel i 2003, første modellene ble tilgjengelig en gang på sommeren. Svært få av de første modellene hadde Y serie (Y 9 mil og oppover) før man gikk over til F serie(som ble introdusert helt på slutten av 2003/begynnelsen av 2004).

Men når man ser gjennom deltajer på enkelte av klokkene til salgs så er det ganske klart at man forsøker å "skru" tiden tilbake på flere F serie klokker til å være datert alt fra mai 2003 osv..Uansett så ser dere min Y serie LV kjøpt hos norsk forhandler og datert i Okt 2003. (bildet er ett par år gammelt da klokken "mørner" i bankboksen:)

 
  • Liker
Reaksjoner: KTS69
Folk må gjøre som de vil - men å langtidslagre klokker i en bankboks er egentlig litt trist.
 
Når du sa "bildet er ett par år gammelt da klokken mørner i bankboksen" så tolket jeg virkelig det som "langtidslagring". Hvis jeg tok feil, så er jo det flott - og at du bruker klokka og ikke bare mørner den til neste eier. :)
 
Testet en reim på sub-en i dag.
Er egentlig ikke så fan av brunt skinn, men syns ikke det ble så ille:

04-Zawatch-9270096_zpsa1392b64.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: KTS69