Rolex Submariner Appreciation tråd

Men fra spøk til revolver; det har vel vært opplest og vedtatt at Rolex er "best" men mener selv at det må være lov til å mene annet, dette er jo noe som vel er opp til hver enkelt.
Selv synes jeg Rolex har mange designperler....men det har jaggu også Omega. IWC, PP, Zenith etc men som alt annet så forandrer smaken seg med årene, både hit og dit ;)

Veldig enig, selv støtter jeg at smaken er som baken. Alle har rett til å ha sine meninger, ingen meninger er "feil" når det kommer til hva man selv synes om Rolex. Er bare i hvilken grad man skal spytte ut dette i alle retninger ved enhver anledning, samtidig som det virker som at man ikke godtar at andre liker Rolex. Ser bare at Hammerfjord er på plass med sin negativitet mot Rolex - som jeg respekterer, han kommer med gode poeng - i hver eneste post som har et snev av Rolex i seg.
 
Legger ut et par bilder fra arkivet. I mitt tilfelle er Sub'en den som har blitt og blir mest brukt av disse. AP'en har dessverre forlatt samlingen og Speedyen har de siste månedene knapt vært på hånden. Rolex er ikke det ypperste, men i min bok den mest anvendelige.

2CF95BE3-585C-4E08-B5DF-76411020BFEA_zpsqtxnftjo.jpg


E3EDD7BF-8C19-4A89-877E-EEFFDCF2EB42-7449-000003B84ABC6862_zps6fdd9ac3.jpg
 
Redigert:
Så skrev han top notch "kvalitetsfølelse" og ikke top notch "finish". Vet ikke hvordan franskmenn sine følelser fungerer, men her i Norge er følelser subjektive og personlige. Dersom han føler at klokken er top notch kvalitet, så er den det for han. Kanskje ikke den er top notch for deg, men det var ikke det som ble nevnt heller.

Selvom man har meninger om et selskap, trenger man ikke alltid tråkke på andre som ikke deler din misnøye med Rolex. Noen ganger er det kanskje greit å la fingrene tukle med noe annet enn tastaturet.

Kvalitetsfølelse på en klokke er på en generel måte opplevd først og fremst med øyner og fingrene.
Der kommer vi til "finish" oppfatning. For å si det mildt: Man lukter ikke en klokke før man kjøper den.
Derfor snakker jeg om "finish" og ikke om subjektive og personlige følelser.
Subjektive og personlige følelser kommer senere med tilknytning : Det har ingenting å gjør med nasjonalitet eller opprinnelse heller.
Eller subjektive følelser kan komme først: Hvis man tror alt som er sagt på internet om en produkt for eksempel...

Det ser ut som du vil ta samtalen ut av sin kurs fordi du vet ikke hvordan du skulle latterligjøre meg.
Faktum er at jeg har opplevd en del skuffelse med øyner og fingrene på noen ny Rolex: I butikken. Som en del andre folk.
Nå har jeg sagt mitt og trenge ikke mer å komme her for å si min mening om den meste perfekte klokke som fins på kloden.
 
114060 bærer større enn 216570, selv om sistnevnte er såkalt 2mm større. Jeg liker 114060, men den er på grensen. Vurderte større utgaver (SeaDweller), men 114060 er maks.

1515795_737410036335866_120545941_n.jpg
 
Det ser ut som du vil ta samtalen ut av sin kurs fordi du vet ikke hvordan du skulle latterligjøre meg.

På ingen måte prøvd å latterliggjøre deg. Bare sier man skal la en person få mene at kvalitetet på hans Rolex er top notch. Du eller jeg sitter ikke på fasiten over hvordan han oppfatter den klokken, kun han gjør det. At du ikke liker klokken hans eller Rolex, har ingenting her å gjøre faktisk. Han bestemmer selv om han får en følelse av top notch kvalitet når han har den på armen, ikke du.
 
Cela te fais mal au cul d´avoir tort? T´inquiètes pas, Il n´y a que la vérité qui blesse...

Lavmål

Hvis du hadde kunne det snev av det norske språket hadde du vært viten om at kvalitet er subjektivt, og selv en Invicta kan være kvalitet for kjøper/bærer/eier dersom den oppfyller HANS krav til hva en det er han setter sentralt ved produktet.
 
Nå er ikke mine moderatorrettigheter åpnet ennå, men likevel: Siden vi har mange tråder hvor Rolex og deres (evt mangel på??) kvalitet drøftes opp og ned i mente, hadde det vært hyggelig å holde denne tråden fri for slikt. Særlig når det raskt blir sur stemning - hvilket er det motsatte av denne trådens intensjon.

Just sayin'
 
Hei @Hammerfjord.

Fint du vi kan holde denne tråden "on topic".

Hvorvidt "finish", "kvalitet" etc. er subjektive eller mer objektive begreper, samt hvor Rolex plasserer seg rent kvalitetsmessig i forhold til andre urmerker er alle interessante diskusjoner....bare ikke akkurat i denne tråden.
 
Redigert av en moderator:
Hei @Hammerfjord.

Fint du vi kan holde denne tråden "on topic".

Hvorvidt "finish", "kvalitet" etc. er subjektive eller mer objektive begreper, samt hvor Rolex plasserer seg rent kvalitetsmessig i forhold til andre urmerker er alle interessante diskusjoner....bare ikke akkurat i denne tråden.

Jepp, er ferdig her. Klart det, vi burde snakke om dette i en annen tråd;)
Og for min kontribusjon, her er en spesielt Sub: Min favoritt faktisk...
Edit: Var egentlig falsk...
 
Redigert av en moderator:
@Hammerfjord jeg har alltid hømistenkt at du hadde en secret crush på zerograph. Det har hvertfall jeg. Superfrustrerende at ikke disse er like vanlige som datejust:(
Page3-Ref-3346.jpg
 
Redigert av en moderator: