Rolex Submariner Appreciation tråd

En LV-Franken, siden jeg liker blått
IMG_1726.JPG
 
I kategorien "klokker jeg angrer på at jeg solgte" ligger denne nær toppen av listen:

22718827026_c21054759b_b.jpg


22881402071_f16c594395_b.jpg


... Heldigvis ikke vanskelig å skaffe igjen, da. Dog klarer jeg ikke lengre å legitimere å bruke så mye penger på en Sub etter de utallige prisøkningene de siste årene. Er ganske merkelig å tenke at man bare for noen få år siden kunne bestille en flunkende ny Submariner med plasten på fra Lervik til rundt 33k(?) etter 10% prisavslag. Tror det var i 2011 jeg fikk min 14060M til rundt denne prisen. Riktignok var det forrige generasjons Sub, men likevel... Good ol' days. :)
 
Redigert:
God morgen,

Jeg har ett spørsmål om skiven på Submariner 116618LB.

Skiven kalles for "Blue" på Rolex sine egne hjemmesider. Men, er dette den samme blåfargen 116618LB alltid har kommet med, eller har den endret seg?
 
Huff, de endlinksene på lærremmer har jeg aldri likt. Syns ikke de Rolex lager til daytonaen er spesielt vellykkede heller. Tar gjerne mellomrommet mellom strap og kasse istedenfor..
Liker Dangerous9straps sin løsning.Han kaller det TCLS " thick curved lug system" Ser mye penere ut enn endlinks på lærreim.
Bilde kommer fra Dangerous9straps.
DSC00571.JPG
 
So what? En anelse forskjell i fargen på bezeinsert, og ja det er forskjell på årstall og flat four. Disse er solgt i titusenvis - kommer aldri uansett til å nærme seg vintage. 5 digit vil selvfølgelig bil ettertraktetetterhvert.
That is somewhat, what...og det er bare flott den er solgt i titusenvis og ikke er vintage. Lume er for eksempel en funksjonell greie noen av oss liker. :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: joakim25