Rolex Submariner Appreciation tråd

Den gode følelsen når man monterer lenka tilbake på en Sub med maxi dial, smal kasse og maxi minuttviser - i sterk kontrast til incoming. Stål all around er antagelig det aller beste - i lengden. :)

Og - når man stiller klokka etter time.is på sekundet via hackingfunksjonen - og deretter trekker den opp manuelt. :) #den-herlige-lyden.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: TJGundersen og aksgro
To uker gammel i dag, har såvidt hatt noe annet på armen i løpet av den tia.
Mista 5 sekunder på de 8 første dagene, rett ut av esken. Det ække verst altså :cool:

IMG_5527.JPG

To uker gammel i dag, har såvidt hatt noe annet på armen i løpet av den tia.
Mista 5 sekunder på de 8 første dagene, rett ut av esken. Det ække verst altså :cool:

Vis vedlegg 51151
Nydelig!
Hvor lenge måtte du vente og fra hvilken AD? Jeg satt meg på venteliste hos Jørgensen for ca. 1 mnd siden og ble forespeilet å måtte vente til jul for å få den.

For en nybegynner i gamet... er dette en "vanlig" sub som du byttet bezel på?

Otroligt pen

Det er en 16610LV "Kermit"

-50 års jubileumsutgave for første submariner (som kom i 1953).
-Produsert/solgt fra 2003 til ca 2010.
-Større markører og større minuttviser enn 16610 (som/fra yachtmaster). Dvs. første sub med moderne maxidial!
-Lenke 93250 med Solid End Links (SEL) som gjør at lenke/klokke føles mye mer moderne, og egen patent på divers extension.
-Grønn besel og sort skive.
-Det er flere variasjoner med små endringer, bl.a. kom besel i en variant som kalles "Flat four" med lengre strek på toppen av firetallet, (de tidligere versjonene, med tilhørende høyere priser)
-Kalles gjerne Kermit (og maxi-sub eller Tuborg)
-116610LV tok over i 2010, med keramisk besel og grønn skive (sunburst), og kalles Hulken..

Redigert:
Det er en 16610LV "Kermit"

-50 års jubileumsutgave for første submariner (som kom i 1953).
-Produsert/solgt fra 2003 til ca 2010.
-Større markører og større minuttviser enn 16610 (som/fra yachtmaster). Dvs. første sub med moderne maxidial!
-Lenke 93250 med Solid End Links (SEL) som gjør at lenke/klokke føles mye mer moderne, og egen patent på divers extension.
-Grønn besel og sort skive.
-Det er flere variasjoner med små endringer, bl.a. kom besel i en variant som kalles "Flat four" med lengre strek på toppen av firetallet, (de tidligere versjonene, med tilhørende høyere priser)
-Kalles gjerne Kermit (og maxi-sub eller Tuborg)
-116610LV tok over i 2010, med keramisk besel og grønn skive (sunburst), og kalles Hulken..

Takk for en fantastisk god forklaring :)
Har precis bestilt en 116613lb men klokkentusiasten i mig växer När jag ser något sånt :))

@Martin33. 16610LV har blitt en av - om ikke den aller største - favoritt i mine øyne da den har originalt den grønne insert, maxi dial og minuttviser og passer også helsort insert. Med sistnevnte blir den en herlig moderne Submariner som har den smale urkassen de moderne Submarinerne burde ha. Sjekk en 1680 og en 16800(0) så ser du at disse med store plots ligner en del på en 16610LV med sort insert. :) Skulle jeg solgt "heile driden", så satt jeg igjen med en 16610LV.

• Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Hvordan kan det gå an at alle verdens klokke produsenter lager klokker som i mine øyne er 99% kopier av Sub? Eier de ikke skam? og hvem vil egentlig gå med en klokke uten noen form for originalitet?

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Hvordan kan det gå an at alle verdens klokke produsenter lager klokker som i mine øyne er 99% kopier av Sub? Eier de ikke skam? og hvem vil egentlig gå med en klokke uten noen form for originalitet?
Spent på å høre hva du legger i de 99%.
For det finnes da vitterlig mange dykkerur som ikke er en blåkopi av Sub?

Spent på å høre hva du legger i de 99%.
For det finnes da vitterlig mange dykkerur som ikke er en blåkopi av Sub?

Nå tror jeg du misforsto meg litt, kan være jeg var litt utydelig.. Men hvis du ser på klokker som Steinhardt Ocean One, Citizen 7 Diver så syntes jeg de er alt for like Sub, og det finnes mange flere som lager klokker med dette designet..