Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Om du vil ha en shiny og moderne klokke som sub, men synes den er litt klumpete, ville jeg sett på 6-sifret GMT 116710. Føles mer komfortabel da baklokket bygger mindre enn sub, kombinert med smalere lus. Får vel sort i samme prisleie, BLNR litt mer (men synes jeg har sett mange til salgs i det siste, så pruting er kanskje mulig). Men det blir kanskje litt mange GMT?
Ellers er jo 14060 alltids en vinner (2-liner), selv om den ikke er så spennende. Men 5513 er kanskje enda bedre om du ikke trenger lume. :)

Takker for tankehjelpen, ja det blir kanskje noe mye gmt, når jeg allerede har 16710 og 16570 å blande inn i mixen.

Kanskje jeg skulle spart opp litt og fått inn litt gull og blått, det er jo gullfeber i området
 
Noen fant ut at dette var en god ide:D

https://www.instagram.com/p/BOXbrkpjwNA/?taken-by=nellisc

BOXbrkpjwNA
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Next we see a first generation Big Crown Ref. 6538. You notice that the depth rate ( 200M = 660Ft ) and the Submariner print are both in 1 color! Another typical detail we see is the 6 o’clock marker being more bright then the rest of the radium plots. Most probably this marker is a special mix of radium for easier underwater readability.

http://rolexpassionreport.com/15606/the-evolution-of-rolex-luminous/

@Loevhagen
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Kunne fristet å ha prøvd en sort insert på Kermit'n:

imj_lv_0008_std.jpg

Kors og hvitløk!
Det er jo den grønne bezel som gjør Kermit stilig!

Selv om skiven jo også har sine detaljer!
Men totalt! Grønt rocker!
(Selv om farven er litt for politisk korrekt for meg nå...)

8
 
Spiller egentlig ingen rolle. Har valgt 16610 fremfor 14060 pga den ser mer "riktig" ut i mine øyne. Skiven på 14060 blir litt tom. Da må jeg heller gå for en 5513 med litt større timemarkører.

(Lenken på 214270 er vel modernisert og forbedret mye så der er det vel rått parti og litt urettferdig slik sett.)
 
Kan forstå det med lenka, og det er mange som synes Glidelock/EasyLink er signifikant bedre enn clasp med pinhull-justering. Jeg er heldigvis der at ei 93150-lenke, eller 78360 for den saks skyld, bærer fantastisk og svaner ikke GL eller EL.

Hvis du går for en Submariner med 93250-lenke, så har den SEL og solide ledd ellers - så mulig det er noe å se etter.
 
Veldig godt poeng, @Loevhagen. Skal sjekke ut det nærmere.

Ellers så går det jo noen av disse på dusinet uansett så tar vel ikke en megasjanse mtp å få til et evt videresalg...
 
Veldig godt poeng, @Loevhagen. Skal sjekke ut det nærmere.

Ellers så går det jo noen av disse på dusinet uansett så tar vel ikke en megasjanse mtp å få til et evt videresalg...

Har du sett 39mm Explorer live?
To ganger har jeg prøvd den i butikk, senest i går, og ble like skuffet hver gang. Ser fantastisk ut på bilder, men i virkeligheten syns jeg den har en rar kasseform (sett ovenfra). Akkurat som bezel er litt flat, og ikke spiller sammen med lugsa. Fra siden har den fremdeles klokkehistoriens flotteste linje!

Eldre sub-er er i så måte perfekte med sine slanke lugs og små elegante timemarkører og visere:)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Sinn og Grendel
Har du sett 39mm Explorer live?
To ganger har jeg prøvd den i butikk, senest i går, og ble like skuffet hver gang. Ser fantastisk ut på bilder, men i virkeligheten syns jeg den har en rar kasseform. Akkurat som bezel er litt flat.

Eldre sub-er er i så måte perfekte med sine slanke lugs og små elegante timemarkører og visere:)

Har studert mk.1 av Exp 39, men ikke den oppgraderte. Jeg syns kasseformen er grei nok, men sliter litt med at den er en smule kjedelig.

Til mitt bruk (alt fra selskap til jakt), så fungerer begge to, men suben er jo mer klassisk. Stikker seg litt mer ut, men mindre enn for eks 116610. Som ren beater så vil jo ant sub fungere bedre.

Prismessig så vinner jo 214270...
 
214270 kassen er jo en drøm å bære, ligger like godt på lanken som Daytona for min del. Hvordan ligger Daytona på armen din @Genta?

Ja, den er en drøm å bære! Så også Daytona (som er min favoritt-Rolex)! :)

Men noe skurrer med utseendet på den nye Expl:( IMO. Synd, for modellen er en rå klassiker. Selv hadde jeg valgt en eldre 36mm.
 
  • Liker
Reaksjoner: olem
Spiller egentlig ingen rolle. Har valgt 16610 fremfor 14060 pga den ser mer "riktig" ut i mine øyne. Skiven på 14060 blir litt tom. Da må jeg heller gå for en 5513 med litt større timemarkører.

(Lenken på 214270 er vel modernisert og forbedret mye så der er det vel rått parti og litt urettferdig slik sett.)

Har du vurdert 116600?
 
  • Liker
Reaksjoner: olem og Genta
Ja, den er en drøm å bære! Så også Daytona (som er min favoritt-Rolex)! :)

Men noe skurrer med utseendet på den nye Expl:( IMO. Synd, for modellen er en rå klassiker. Selv hadde jeg valgt en eldre 36mm.

Ok, da forstår jeg, trodde du mente at kasseformen ikke var behagelig å bære, og det klarte jeg ikke å skjønne;)
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf og Genta