Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Utrolig tøft når det står "commando" på skiven.







Not...

Den teksten blir nok like ettertraktet som COMEX. Not.

Jeg ser forøvrig også det smått ironiske i å ha et dykkerur i ørkenversjon. Minner meg litt om min tidligere 114060 i Desert Diver-utgave.

IMG_20140704_214058.jpg
 
Hei folkens, kan man utifra serienummeret på en Explorer II si om det var levert med sort eller hvit skive?
Og spiller det noen rolle om den har skiftet farge noen gang, om påsatt skive er i henhold til urett alder?
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Nei, ikke for serienumeropplysninger tilgjengelig for alle andre enn Rolex.

Spiller noen rolle om påsatt skive er i henhold til urett alder? Hvis du mener at man har satt på skive med f.eks. SuperLuminova dersom s/n indikerer at den skulle hatt tritium, så vil nok noen mene det ikke er gunstig.
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Ja, urets alder mente jeg. Altså: om det er byttet fra sort til hvit skive, hvor teksten nederst på skiven, feks "Swiss made", er den samme. Vil jeg kunne avsløre det før kjøp?
Og hvis ikke, har det noe å si?

Er en polar på markedet jeg har veldig lyst på, men mistenker sterkt at skive og visere er skiftet.
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
I den rasjonelle verden spiller det ingen rolle om det er bytte skive, men siden man ikke alltid er rasjonell - så mistenker jeg at det beste er at du står over den Polaren, siden du er skeptisk. Forfølg heller et kjøp du helt og holdent har godfølelsen for. :)
 
Du mener at siden ideen om feil skive allerede er sådd, så klarer jeg ikke slå meg til ro med den? Du har nok rett...

Så moralen her er altså: det du ikke vet har du ikke vondt av
- men: en gnagende mistanke vil ruinere selv den fineste klokke.

Da blir det nok ikke Explorer 2 til jul!
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen og holmby
Hvis du ikke bytter viserne samtidig vil det se litt merkelig ut.
Dessuten er det noen variasjoner mellom de forskjellige skivene på Explorer.
(Som alltid med Rolex...)
 
Og det er jo en annen bekymring ved skivebytte - er de nye viserne originale, eller har man tatt en shortcut og kjøpt billig skit på ebay?
Vanskelig å kjøpe polar gitt!
 
Har bestemt meg for at jeg skal markedsføre Rolex 116655 som "Goldflex". Den er jo i gull og har oysterflex :D

Rolex "Goldflex" 116655 høres jo nice ut :D


EDIT: Da syns jeg at dere skal markedsføre det sånn på TRF osv...
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Gin
Utrolig tøft når det står "commando" på skiven. Not.
Tja. Rolex er jo en damemagnet allerede - og hvis man samtidig sier man går rundt med ballene hengende helt fritt, så kanskje det tiltrekker enda mer damer. Kanskje sogar de litt kinky.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU