Rolexcafé – løst og fast om Rolex

HJELP!

(Kan kanskje poste dette innlegget i Startgropen, men tror de best kvalifiserte svarene kommer fram her).

Hvor rimelig kan man få kjøpt en Tudor Submariner på lenke?

Ikke 75190/75090 med 35-36 (?)mm kasse, men vanlig 39,5-40 mm.
Med eller uten dato ikke viktig (mange modeller å velge mellom).
Kanskje 79090 er rimeligst?

Servicehistorikk ikke viktig.
Boks papir seff ikke viktig.
Generell stand ikke viktig, men fint at den er mest mulig original.
 
HJELP!

(Kan kanskje poste dette innlegget i Startgropen, men tror de best kvalifiserte svarene kommer fram her).

Hvor rimelig kan man få kjøpt en Tudor Submariner på lenke?

Ikke 75190/75090 med 35-36 (?)mm kasse, men vanlig 39,5-40 mm.
Med eller uten dato ikke viktig (mange modeller å velge mellom).
Kanskje 79090 er rimeligst?

Servicehistorikk ikke viktig.
Boks papir seff ikke viktig.
Generell stand ikke viktig, men fint at den er mest mulig original.
med lenke: fra 35K?
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Hei @Genta

Jeg har selv vært på utkikk etter en vintage Tudor Submariner (39.5 eller 40mm) og har vel ikke sett noen aktuelle med lenke under 38.000 - (før moms). Sistnevnte en 79090 fra 1993. Jeg har vært på WatchRecon, "bukta" og Chrono24. Selv om sistnevnte har mye oppblåste priser, så er utvalget desto større IMHO.

Det er som @lobergen sier, veldig mye franken ute og går. I tillegg finner du regelrett forfalskning, der intet er originalt. Noen er lett å få øye på, bla feil lengde på visere ift markører og avstand på skive-tekst - men andre krever inngående kunnskap om modell og urverk. Dessverre leser også "kjeltringen" hvordan man gjenkjenner en fake.

I sum må jeg innrømme at lysten sloknet. Heller mer mot noe nytt i steden.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Er i samme situasjon. Ønsker meg en Tudor Sub;
Må-krav:
Blå + snowflake
Bør-krav:
Helst uten dato
Lenke og original skive/visere m/patina

Har kommet frem til at jeg følger med direkte hos forhandlere der slikt kan dukke opp, som man kan stole på....
F.eks HQMilton, LunarOyster, Analogshift, Meertz osv

Tørr ikke kjøpe en dritt av private utenfor landegrensene, det er verdt å betale for "sikkerhet"

Budsjett? Har vel innsett at jeg må ut med minst 50-60 for å få noe jeg har lyst på
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Til å bli matt av?
:)

IMG_7323.JPG
IMG_7322.JPG
 
Kan lønne seg å sjekke ut Bruum Rasmussen kunstauktioner i Danmark. Så i dag at de hadde en auksjon 28. Feb hvor blandt annet en 16610lv Flat 4, 5 ticks ble solgt for 51 Dkk. Klokken så ut til å trenge en rens, men prisen var jo fin
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Kan lønne seg å sjekke ut Bruum Rasmussen kunstauktioner i Danmark. Så i dag at de hadde en auksjon 28. Feb hvor blandt annet en 16610lv Flat 4, 5 ticks ble solgt for 51 Dkk. Klokken så ut til å trenge en rens, men prisen var jo fin
Er jo 80k + i norske kroner før service og mva. Er det en god deal?
 
Finnes det noen som synes at de nye viserene på YM2 er finere/passer bedre, enn de gamle? Jeg har tilgode å møte noen som mener det. Kan ikke skjønne hva Rolex tenkte på der. :)
 
Til dere som har/har hatt Pelagos: fungerer den spennen med fjærer som skal liksom justere seg selv? God bærekomfort? Er ute etter en solid diver. :)
 
Til dere som har/har hatt Pelagos: fungerer den spennen med fjærer som skal liksom justere seg selv? God bærekomfort? Er ute etter en solid diver. :)

Spennen fungerer godt og lenken er i det store og hele meget behagelig. Jeg skiftet dog til den originale gummiremen for et drøyt år siden og har aldri sett meg tilbake. Men jeg er generelt mer glad i rem enn lenke.

Men at det er en solid diver, det er sikkert. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf