Rolexcafé – løst og fast om Rolex

@Consigliere - Ja, så du mener de skal utfases?

Jeg håper ikke jubilee blir eneste alternativ til GMT - helt klart en nedgradering fra oyster.

Jeg vet ikke om eksisterende modeller utfases, men det virker jo litt spesielt dersom eksisterende GMT'er lever videre med gammelt urverk/kasse. Rolex leverer for øvrig oysterlenke på de nye GMT'ene 126711CHNR og 126715CHNR i hhv. gull/stål og helgull.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
I dag oppdaget jeg for første gang at sub’n har en liten rolexlogo gravert inn på glasset ved klokka seks!

Veldig synlig når lyset treffer glasset på skrå samtidig som du ser på skiva på skrå. Typisk når du har ene hånda på rattet og påskesola skinner inn gjennom vindu :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hreple
Tror jag fortfarande sitter på lite plast från b.la BLNR och möjligtvis en 116520. Säljes till högst bjudande :rolleyes: bud på Pm


Kan på något sätt köpa att folk behåller plasten på, eller kan egentligen inte helt förstå det. Men att behålla plasten för att eventuellt sätta på den senare.. herregud @Rolexmuller det här tar ju helt av :rolleyes:;)
96A27B70-0563-4D63-A21C-72D3421E7D64.png
 
Tror jag fortfarande sitter på lite plast från b.la BLNR och möjligtvis en 116520. Säljes till högst bjudande :rolleyes: bud på Pm


Kan på något sätt köpa att folk behåller plasten på, eller kan egentligen inte helt förstå det. Men att behålla plasten för att eventuellt sätta på den senare.. herregud @Rolexmuller det här tar ju helt av :rolleyes:;)
Vis vedlegg 85897

Haha! Jeg tar aldri vare på plasten, men kjøpte den brukt med all plasten i en liten pose
 
  • Liker
Reaksjoner: Ceramic
I dag oppdaget jeg for første gang at sub’n har en liten rolexlogo gravert inn på glasset ved klokka seks!

Veldig synlig når lyset treffer glasset på skrå samtidig som du ser på skiva på skrå. Typisk når du har ene hånda på rattet og påskesola skinner inn gjennom vindu :)

Lasergraveringen har vel vært der siden 2002.:)
 
Hvor ofte er det Rolex/Tudor "justerer på/ finpusser" urverkene sine?

Nå tenker jeg hovedsakelig på utrullingen av nye urverk, som ved at 31xx erstattes med 32xx og Tudors’ nye MT5402 kaliber.

Finnes det noen holdepunkter for å ikke slå til på en modell med et nytt urverk?
 
Den kom nok ikke fra Rolex slik. Root Beer 16713 hadde originalt brun skive. Her er det nok bare satt på en Root Beer bezel-insert på sort skive.
Korrekt rev. 2. Det er nettopp det @Sindre og jeg sier. ;) Jeg synes den miksen ser strålende god ut. Fremhever "gilt dial".