Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Jeg leker litt med tanken om dagen om å bytte ut min 16610 mot en Explorer II Polar (gammel eller ny?), men er redd jeg kan komme til å angre.

Har knyttet litt sentimental verdi til 16610en, men samtidig så er den ikke så "spennende" som andre modeller.

Win-win her er selvfølgelig å vente til jeg har mulighet til å kjøpe en polar ved siden av 16610en, men grunnet andre økonomiske prioriteringer (aka ting til huset) så blir dette en god stund til. Så uspiselige som prisene på Rolex begynner å bli så kan det bli veldig, veldig lenge til.

Hva tenker folket? Skal, skal ikke?

@benbjo behold 16610, tenker nå jeg. Historisk sett har vel denne haft en gunstigere prisutvikling enn Polar og har den også fått seg litt sentimental verdi (ei å forakte!) så har du vel svaret der med.

Jeg hadde heller aldri byttet ut 16610'n jeg hadde mot en Polar, selv om Polar'n er nice. Spar heller og vent til den dagen du får kjøpt den :)

Hehe, ser ut til at det er rimelig enstemmig enighet om at 16610 bør beholdes. Jeg får eventuelt legge den bort litt så kanskje jeg setter mer pris på den når jeg tar den frem igjen :)

Hos meg hadde 16610en røket ut før polaren. Det er flere grunner til det, men den viktigste grunnen, er kanskje også grunnen til at du ikke skal flippe 16610en. Jeg kjøpte polaren først, og har fått et sterkere "forhold" til den en til suben. Vi to har vært med på mer sammen, og det var den første Rolexen min. Det er noe med den første.
Så om det er sentimentale verdier her, så er det en nobrainer. Behold suben.

Jeg tror også jeg ville kviet meg for å kvitte meg med 16610'n, @benbjo. Egentlig ville jeg nok sett på muligheten for å få en Explorer i tillegg... Det er en litt stiv avgjørelse, men når du også har mer minner til 16610'en så er det jo litt individuelle følelser som ikke så lett kan erstattes....

Sett stramme tøyler til KlokkeKontoen!

8

Etter snart 50 år i tjeneste valgte jeg i går å bytte plexiglass på min 5513. Dette etter en litt uheldig "dugg i klokken"-opplevelse i sommer. Viste at klokken ikke hadde bestått en trykktest på mange år, men at det skulle stå så dårlig til med plexiglasset viste jeg ikke. Fra utsiden var det kun en liten sprekk klokken 11 som kunne røpe at det var noe galt.

Klokken er nå trykktestet til 100 meter og klar til å være med på eventyr også de neste 50 år.

Jeg ønsker og kjøpe rubber b til 116610ln om noen har en som di vil kvitte seg med? Samme hvilken farge.

Kun interessert i med tang buckle :)

Du må ikke glemme Vietnamkrigen, da har vi 3 alternativer, uansett har jeg problemer med å finne et genuint eksemplar som kan sidestilles med min SD 16660 og min Heuer Luftforsvaret.
Fortsatte her, for å unngå forsøpling.
Vietnamkrigen også? Klarte ikke finne særlig om den utgaven, men alltid kjekt å ha mer å lese om!
Får jeg spørre hva du legger i 'genuint eksemplar'? Regner med 16660en er din, med all sin historie fra den var ny, og antar det er den type historikk du er ute etter?