Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Detrw

Dette er betydelig lavere enn hva de annonseres for feks på VRF og TRF, virker som om ok eksemplarer ligger fra 50-80 der :eek:

+1 . Jeg har enda til gode å se en 5513 med matt skive som ikke er polert sønder og sammen til under 45. Kan man leve med glossy ser jeg at disse går for en rundt 40-42 her i Norge og noe lavere i det store utland. Men bruker man TRF, Chrono24 og VRF til å se på prisnivået er det nok ikke så realistisk med en 1975 mod til under 50+moms.

Vet ikke det helt (selv om en uke på den franske rivieraen virkelig sementerer inntrykket av Rolex som også douchebag-merket over alle merker).

Rolex må tas tilbake av klokke-aficionados.
Få ting er mer killer enn en gilt 5513 med glossy dial på NATO. Uangripelig.

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord og Hjodd
Vet ikke det helt (selv om en uke på den franske rivieraen virkelig sementerer inntrykket av Rolex som også douchebag-merket over alle merker).

Rolex må tas tilbake av klokke-aficionados.
Få ting er mer killer enn en gilt 5513 med glossy dial på NATO. Uangripelig.

Det er det som er litt synd med Rolex, men Vintage sklir under og rundt den Douchebag radaren..

Hva skal man belage seg på å måtte legge på bordet dersom man vil ha en Rolex 5513 som fødselsårsur (1975)?

CF

Du må nok regne med 35-50 avhengig av hvilken tilstand- og med B&P. Jeg hadde gått for kvalitet framfor B&P.
Tom

Detrw

Dette er betydelig lavere enn hva de annonseres for feks på VRF og TRF, virker som om ok eksemplarer ligger fra 50-80 der :eek:

Herre, disse prisene, as! Begynner å ta gleden ut av denne hobbyen.

Da er det vel bare å omkalibrere og orientere seg mot the second best thing først som sist, da: Submariner 14060/14060M.

Skjønt, prisene på disse har vel også skutt i været det siste året (husker en tid da man kunne få en pent brukt 2-linjers for 25 lapper her inne).

Er det sånn at det er en snøballs sjanse i helvete å oppdrive et pent eksemplar med boks og papirer sør for 40 tusen nå?

Hva med et bittelitt mer sliten eksemplar og head only, uten kanskje alt av bokser og papirer, men med kjent servicehistorikk? Hva kan de ligge på og hvordan/hvor er de å få tak i?

Da er det vel bare å omkalibrere og orientere seg mot the second best thing først som sist, da: Submariner 14060/14060M.

Skjønt, prisene på disse har vel også skutt i været det siste året (husker en tid da man kunne få en pent brukt 2-linjers for 25 lapper her inne).

Er det sånn at det er en snøballs sjanse i helvete å oppdrive et pent eksemplar med boks og papirer sør for 40 tusen nå?

Hva med et bittelitt mer sliten eksemplar og head only, uten kanskje alt av bokser og papirer, men med kjent servicehistorikk? Hva kan de ligge på og hvordan/hvor er de å få tak i?

Min take på dette er at det er vanskelig å si, dette er innstegsmodellen til Rollie verdenen og prisene har vært i utvikling i det siste, men jeg prøver meg:

- B&P, lite slakk i lenke, lite polert, uten skader: Lavt nede på 40 tallet
- Ikke B&P, noe slakk i lenke, polert men ikke overpolert, enkelte dings: midt på 30 tallet

Du skal være heldig om du finner noen "sør for" 40 tusen!

Jeg solgte min 14060M tidligere i år. jeg var da fornøyd med den prisstigningen den har hatt på de 3 årene jeg hadde den.
Men ikke lenge etter jeg solgte så gikk det de med service for nærmere 45 tusen!

Jeg har nå en 114060, men ønsker igjen en 14060M.

Men det ser ut som om det toget er gått for min del! :(

Du skal være heldig om du finner noen "sør for" 40 tusen!

Jeg solgte min 14060M tidligere i år. jeg var da fornøyd med den prisstigningen den har hatt på de 3 årene jeg hadde den.
Men ikke lenge etter jeg solgte så gikk det de med service for nærmere 45 tusen!

Jeg har nå en 114060, men ønsker igjen en 14060M.

Men det ser ut som om det toget er gått for min del! :(

Virker som man snart kan bytte begge disse likt!! Helt vilt, men 114060 er en rå klokke da. Angrer litt på at jeg solgte min, men den fikk et meget godt hjem hos @Ironsam ;)

Virker som man snart kan bytte begge disse likt!! Helt vilt, men 114060 er en rå klokke da. Angrer litt på at jeg solgte min, men den fikk et meget godt hjem hos @Ironsam ;)

Ja 114060 er rå klokke og virker større på armen enn 14060. Men for meg er det to verdener.
Jeg kunne hatt begge pga 114060 er en tøffere og mer sporty klokke og 14060 er virker slankere,lettere og stilfull!

Dette må være svaret på et i-landsproblem! he he! :)

• Liker
Reaksjoner: andres

Den har det helt rått hos meg @andres, får nye sko støtt og stadig og har også flere bilder av den enn mine egne barn snart 114060 er litt tykkere og litt tøffere en sin forgjenger og derfor helt konge som hverdagsbeater (noe 14060 også må sies å være forsåvidt) men for MEG, er 114060 perfekt

• Liker
Reaksjoner: andres
Noen som vet om den stoffremmen som følger med Black Bay, kommer i flere lengder? Den som fulgte med er ca 5cm for kort..o_O

Men jeg trenger ikke bittelitt.. Må ha minst 3cm mer stropp for å i hele tatt få den på..

Tror att det ær så med alla Tudors tygremmar, de passar inte mig heller. Om jag inte læst fel ær det ett 'problem' med remmarna som kommer på Heritage Chrono också. Vad jag vet sæljer Tudor inte længre varianter av dessa heller så løsning før oss med lite grøvre handleder ær att køra med standard NATO. Synd, då det førutom længden ær en flott remm...

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Skal si det er noen røsslige armer på gutta ;)

Tja, 20cm är väl inte SÅ stort ändå :)

Det jag aldrig riktigt förstått dock är att länkarna på Tudor är så pass väl tilltagna att jag behöver ta ut ett av leden. Men tygremmen är för kort. Det borde ju inte kosta dem allt för mycket att lägga till 2-3 cm extra på den...

Nå ble jeg overrasket! Har lengden på remmene gått ned? Jeg måtte justere den helt ut, men den satt da som et skudd. Jeg har fortsatt traumer fra da entropy sa han hadde plass til remmene mine rundt låret:p

• Liker
Reaksjoner: Preacher og NilsOT