Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Lugs på 116710 er synlig smalere enn 114060.

Har Submariner 114060 og 116710 nøyaktig samme kassestørrelse (utenom tykkelse, den vet jeg er ulik) tenker høyde og bredde på lugs hovedsaklig? Har bestilt en 114060, men de hadde kun 116710 i butikk så prøvde den og den satt fint, så bare lurer på om Sub vil sitte på samme måte på håndleddet :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Oustorp
Sub har også en større krone, som for meg gnagde for mye til at jeg beholdt den. Jeg har ikke eid GMT, så har ingen langtidstest å komme med.
Men ved de testene jeg har gjort, så hadde det blitt GMT på meg.
Egentlig litt synd, da jeg elsker utseende på SUB.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oustorp
Sub har også en større krone, som for meg gnagde for mye til at jeg beholdt den. Jeg har ikke eid GMT, så har ingen langtidstest å komme med.
Men ved de testene jeg har gjort, så hadde det blitt GMT på meg.
Egentlig litt synd, da jeg elsker utseende på SUB.

Enig, sub ser bra ut, men GMT ligger bedre på hånden. Hadde den bare ikke hatt børstede midtledd....
 
BASEL 2016????

;)
29p6d21.png

14twrgh.png

2u6e2de.png

2z3ow7a.png

2s14u8g.png

2mxiohs.png


2j2vzf5.png

1z6w1hu.png


dm7bzd.png

o52p80.png

15wf96a.png

9ifn09.png
2moxhcw.png
2rxhct3.png

wv8isn.png


2wcduuf.png

23ljb55.png

Stjålet hemningsløst fra EddyG hos TRF. http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=425694&page=2

Med alle disse variantene, treffer du vel med noe... Selv om jeg håper du har bommet stygt på noe også :)
 
Enig, sub ser bra ut, men GMT ligger bedre på hånden. Hadde den bare ikke hatt børstede midtledd....

Skjønte ikke. Ville du hatt børstede på GMT, eller polerte på SUB?
Jeg mener SUB kler børstede og GMT kler polerte. Er det ikke en bruker her inne som har fått sin GMT-lenke børstet?
 
Jeg solgte min BLNR pga polerte midtledd. Kjøpte en Sub som erstatter og har ikke angret på det. For meg var GMT en klokke som ikke hadde god bærekomfort. Krona gnagde og virka topp tung iforhold til Sub.
Haha, stikk motsatt her :)

Jeg har, og har hatt, flere eldre GMT, men har ikke eid 116710, bare testet litt.
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Over til noe annet - noen som vet ca-pris på bytte av skive hos urmaker? I mitt tilfelle datejust. Har fått med meg at dette ligger på 3000-3500 om man kjøper en standard skive samtidig, men lurer på hva dere har betalt for kun jobben (om man har ekstra skive selv) :D
 
Over til noe annet - noen som vet ca-pris på bytte av skive hos urmaker? I mitt tilfelle datejust. Har fått med meg at dette ligger på 3000-3500 om man kjøper en standard skive samtidig, men lurer på hva dere har betalt for kun jobben (om man har ekstra skive selv) :D

Jeg vet ikke hva slikt koster, men uansett hva du gjør, så må du passe på å spare den gamle. Jeg vil tippe at det koster deg noen kroner, da det vil resultere i å kjøpe ny... og ikke bytte inn den gamle.

Forresten så var jeg i kontakt med Johnny og fikk freshet opp en gammel Tudor-skive. Det (mener jeg å huske) kostet meg ca 1500(?). (Jøss at jeg kan glemme slikt så fort).

8
 
Jeg var på hittegodsauksjon på tirsdag (Oslo politiet) og der var det solgt par klokker, blant annet en Rolex YM som jeg har mistanke ikke er kosher. Er ikke noe ekspert, men jeg synes tallene på bezelen ser ikke bra ut, + dato er litt til venstre. Hva sier ekspertene? :)



Bilde er dårlig men det er eneste som finnes.
Noen har betalt nesten 40000,- og hvis det er fake så er det store sjanser at den dukker opp på Finn i snær framtid. Vær obs!
 
Jeg var på hittegodsauksjon på tirsdag (Oslo politiet) og der var det solgt par klokker, blant annet en Rolex YM som jeg har mistanke ikke er kosher. Er ikke noe ekspert, men jeg synes tallene på bezelen ser ikke bra ut, + dato er litt til venstre. Hva sier ekspertene? :)




Bilde er dårlig men det er eneste som finnes.
Noen har betalt nesten 40000,- og hvis det er fake så er det store sjanser at den dukker opp på Finn i snær framtid. Vær obs!

Ingen ekspert, men hadde det bilde ligget på en Finn annonse, hadde jeg ikke engang sendt e-post til selger om jeg var ute etter YM.
 
Politiets hittegodsauksjoner er fylt med mye ræl, men det som presenteres som ekte vare er verifisert hos urmaker.
 
Ok. Sikkert bare meg som er blitt litt paranoid. :)
Syntes bare tallene 1,0,4 så litt annerledes ut, og dato trekker litt mot venstre. Muligens pga det fantastiske bildet. :)
Takker.
 
  • Liker
Reaksjoner: mutriakis
Ok. Sikkert bare meg som er blitt litt paranoid. :)
Syntes bare tallene 1,0,4 så litt annerledes ut, og dato trekker litt mot venstre. Muligens pga det fantastiske bildet. :)
Takker.
Kom ut en på finn nå, med finnkode: 64839150. Kan dette være den du sikter til?
 
Hvilke komboer kommer DJII med fra Rolex? Har kikket på Rolex.com (mye). I dag så jeg en fyr som kjøpte sin første Rolex og filmet hele seansen.... Han kjøpte en DJII med fluted bezel (hvitt gull) og blå skive med romertall. Den skiven kommer bare som valg på Rolex.com med glatt bezel. Et var filmet fra hva som så ut som AD i USA et sted. Høres det rart ut? Dette var et ur AD hadde liggende...
 
Redigert: