Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Prisen virket veldig frisk, men jeg vet ikke hva de ligger på til vanlig med b/p. Dessuten pleier ofte HQ-klokkene å være overpriset.
 
Så ser man på kroneverdien, så tilsvarte det ca. 25K i 1975 og med strammere økonomi generelt sett, så var det ikke mange som unnet seg en klokke til en slik pris.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Ja, det var høy pris for papirer og nyere boks. Uten B&P får man de for 23-25k usd.
 
Ca 3000,- Min 1665 kostet under 4000,- i 1980. Disse var uansett vanskelig å selge på grunn av størrelsen, på den tiden var 40mm uhyrlig stort for hvermansen.
Tom

Ja... Mannfolk har bestandig hatt små og store håndledd: Da i praksis, kunne de bruke små og store klokker.. Hver mote er bare midlertidig. De som tørr ikke å bli seg selv, er ikke selvtenkende.
 
Så ser man på kroneverdien, så tilsvarte det ca. 25K i 1975 og med strammere økonomi generelt sett, så var det ikke mange som unnet seg en klokke til en slik pris.

Slike kroneverdier pleier jeg å sette opp mot "kjente størrelser". I 1972 kjøpte min far en ny Volvo 144DL. Den kostet 40K. Med litt prisstigning frem til '75, så kan det her ha vært snakk om "nesten en halv Volvo av grei/over snittet utstryrsgrad".

Hva koster en slik Volvo i dag? 400K?

8
 
16610 L-serie (89/90) - er det 93150 lenke og 501B endlinks som er korrekt her?

Ja. Se her:

15969959803_5fd6b58418.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Talisker
@Tek og @Tetragrammaton, lurer på om YM 116622 har "blått gull" skive, siden LVC har "grønt gull" skive? Eller er det "kun" kobalt? Er det noen annen visuelle forskjeller på disse sunray-skrivene utenom farge?

Rolex-Yacht-Master-Stainless-and-Platinum-Blue-Dial.jpg