Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Har du et bilde eksempel med overskyet vær?:)
Tatt i går. Overskyet vær. Hvitt ark på høyre siden (du ser lenka lyser opp) og blått ark under.

Merk at det er ikke noe problem å få skiva til å se omtrent svart ut. Man bare skyter et bilde rett på. Hvis man tilter urskiva litte grann, så kommer blåfargen frem. OP36mm 116000 var likedan.

Det er selvsagt også mulig å ta et bilde der lysforholdene får den ser helt døll ut.

13774707_166450477119043_1034413640_n.jpg


Sol:

13741223_1725038687761977_99465133_n.jpg
 
Redigert:
Tatt i går. Overskyet vær. Hvitt ark på høyre siden (du ser lenka lyser opp) og blått ark under.

Merk at det er ikke noe problem å få skiva til å se omtrent svart ut. Man bare skyter et bilde rett på. Hvis man tilter urskiva litte grann, så kommer blåfargen frem. OP36mm 116000 var likedan.

Det er selvsagt også mulig å ta et bilde der lysforholdene får den ser helt døll ut.

13774707_166450477119043_1034413640_n.jpg


Sol:

13741223_1725038687761977_99465133_n.jpg


Takk for fine bilder, da frister denne klokka likevel:)
 
Snuser litt på en Black Bay Red. 1 år gammel og komplett. Har ikke fulgt med så godt på prisutviklingen mtp ny versjon, og rød er vel den minst populære versjonen. Noen tanker om hva som er fair pris?
 
  • Liker
Reaksjoner: Horgen
Snuser litt på en Black Bay Red. 1 år gammel og komplett. Har ikke fulgt med så godt på prisutviklingen mtp ny versjon, og rød er vel den minst populære versjonen. Noen tanker om hva som er fair pris?
Det ligger en ute på finn nå med lenke til 20.750: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=79623000

Ny pris hos bjerke med lenke er 29.200. Uten lenke 26.500. På Chrono24 ligger de i sjiktet 19-28 avhengig av stand og hvorvidt de er med lenke eller ikke. Det har vel ikke vært omsatt så mange Black Bayer brukt ennå siden de er relativt nye, men jeg vil si 20k for en pent brukt Black Bay med lenke er en fair pris. Det er altså 30% ned fra nypris.
 
Det ligger en ute på finn nå med lenke til 20.750: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=79623000

Ny pris hos bjerke med lenke er 29.200. Uten lenke 26.500. På Chrono24 ligger de i sjiktet 19-28 avhengig av stand og hvorvidt de er med lenke eller ikke. Det har vel ikke vært omsatt så mange Black Bayer brukt ennå siden de er relativt nye, men jeg vil si 20k for en pent brukt Black Bay med lenke er en fair pris. Det er altså 30% ned fra nypris.

Takk for svar. Fikk lest det 5 minutter etter handelen var gjennomført. :p Satt heldigvis med samme tanker som deg, så gjorde en ganske OK deal.
 
Jeg vet dette har vert oppe før men jeg fant ikke igjen innlegget.

Hvordan er det og få forsikret vintage ur? Da tenker jeg på drsd.

Og verdi takst? Hvordan blir den vurdert oppmot verdi og hva ur som erstatter den per dags dato?

Takker for svar.
 
Har det skjedd noko med 216570 som eg ikkje har fått med meg? Polar har tilsynelatande stege i pris, medan den svarte ligg der den brukar.. ca 10k i diff på dei som vert lagt ut no...
Går ein 1-3 mnd bakover i tid, var dei meir jamne..

Eller er berre polar meir ettertrakta og derfor legg selgarar seg høgre?
 
Redigert av en moderator:
Eller er berre polar meir ettertrakta og derfor legg selgarar seg høgre?
Dette.

Tror årsaken er at det florerer med Rolex med sorte uskiver. Polar er en befriende opsjon som ikke bare har en hvit og frisk urskive - men også en av de få der datohjul og urskive smelter sammen og gjør at designet flyter bra.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bears
Har det skjedd noko med 216570 som eg ikkje har fått med meg? Polar har tilsynelatande stege i pris, medan den svarte ligg der den brukar.. ca 10k i diff på dei som vert lagt ut no...
Går ein 1-3 mnd bakover i tid, var dei meir jamne..

Eller er berre polar meir ettertrakta og derfor legg selgarar seg høgre?

Polar har så vidt jeg har sett alltid ligget noe høyere i pris på bruktmarkedet, trolig pga. høyere etterspørsel eller lavere tilgjengelighet. Men jeg har også observerte lange perioder uten svarte til salgs, så det er ikke sikkert det er noen veldig rasjonell forklaring heller - jeg synes selv det ikke det burde være så stor forskjell. Virker også som om mange selgere, i stor eller liten grad forventer kraftig prisstigning på Rolex, og annonserer en del høyere enn det man selv har gitt. Kanskje for høyt. Det betyr at det ikke er sikkert klokker blir solgt raskt eller for annonsert pris. Ofte er det priser som blir testet og mulig å prute en del på! Men samtidig er 216570 og andre modeller veldig populære, så folk kjøper jo ukritisk brukt til "for høye" priser, spesielt tatt i betraktning mulige rabatter hos AD (og alder på klokker). Har for øvrig solgt en av hver farge siste halve året - begge under 60k (inkl en strøken 2015 Polar, og den sorte godt under Polar-prisen).
 
  • Liker
Reaksjoner: Bears
Det er også en veldig merkelig selger som har latt sin Polar 216750 ligge ute på Finn.no siden oktober i FJOR. Det skal sies at han bytter ut annonsen med jevne mellomrom, men beskrivelsen er den samme og bildene likeså.
 
Det er også en veldig merkelig selger som har latt sin Polar 216750 ligge ute på Finn.no siden oktober i FJOR. Det skal sies at han bytter ut annonsen med jevne mellomrom, men beskrivelsen er den samme og bildene likeså.

Det har eg ikkje lagt merke til.. Høres merkelig ut . Navn eller link?
 
  • Liker
Reaksjoner: DJM
Han kaller seg "ditt nye ur" blant annet, holder noen ganger til i Ski, andre ganger i Oslo.

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=75969158

Jeg var i markedet for en og skulle møte ham, men det viste seg å være veldig vanskelig å få til, merkelig nok. Min teori er at denne ikke ligger ute for at den skal selges, men fordi "selgeren" høster navn på potensielle kjøpere eller noe. Man selger fint en Explorer på et par uker. Bruker man ett år er det noe som er veldig galt.
 
Når det er en selger som heter Explorer II, så vekker ikke det troverdighet. Har han en Finnkonto for hvert salg?

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Bears
Tror det Callahan. For all del, skal ikke dra denne fyren ned i søla, men jeg satt klar og ville kjøpe, men selger var veldig merkelig og ulik alle andre jeg har handlet med. I seg selv nok for meg til å skygge banen, like greit at det ikke ble til et møte. (Selv om vi visstnok satt på samme café i en halvtime...!)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel