Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Jeg tok nylig kontakt med Lervik Ur ang service på min Rolex 16014 og spurte i den forbindelse om det var mulig å foreta servicen uten at uret ble polert og synlige deler byttet(jeg ønsker å bevare uret originalt, inkludert det det innebærer av bruksmerker)

Jeg fikk til svar at uten polering gikk helt fint men at krone og glass må byttes i de fleste tilfeller.
Mulig at dette er helt vanlig men har jeg ikke noe å si når det gjelder hva som skal byttes og ikke byttes på mitt eget ur?

Jeg tok nylig kontakt med Lervik Ur ang service på min Rolex 16014 og spurte i den forbindelse om det var mulig å foreta servicen uten at uret ble polert og synlige deler byttet(jeg ønsker å bevare uret originalt, inkludert det det innebærer av bruksmerker)

Jeg fikk til svar at uten polering gikk helt fint men at krone og glass må byttes i de fleste tilfeller.
Mulig at dette er helt vanlig men har jeg ikke noe å si når det gjelder hva som skal byttes og ikke byttes på mitt eget ur?
Urmaker vil gi deg et ur tilbake som er i teknisk god stand, herunder vanntetthet. Så enkelt. Hvis du insisterer på at urmaker ikke skal returnere uret til deg med en teknisk tilstand som gjør at det tåler WR etter spesifikasjonene, er vel neste steg for deg å rett og slett å finne en annen urmaker som er villig til å inngå i beste fall (faglige) kompromisser.

Sikkert kjent for mange, for de andre så er det bare å pugge :)

1742728766411.png

Når man har satt seg inn i det så gir egentlig Rolex-referansenummeret mye informasjon med lite tall. Omega har samme system men med 9-10 tall mer, ikke like lett å henge med da.
...og for å dra det hele enda noen siffer videre....: Oris!

Den som klarer referansen uten å Google er jammen god. 😂

01 733 7707 4053-07 8 20 18

• Liker
  • Haha
Reaksjoner: DJ41 og GrimReaper
Oyster eller jubilee?
Jeg sier begge deler. Ny jubilee-lenke fra fabrikk på plass!
Vis vedlegg 395544

Var veldig fornøyd med oyster-lenken som hadde en veldig god fit. Så får variere litt.
Vis vedlegg 395545
Sliter litt med å bli klar i min mening selv jeg.
Men etter snart 2 år med begge lenkene og hyppig skifte av de to har jeg landet på at jeg liker jubilee best på nyere GMT og da spesielt BLNR.

Nå har jeg også en Sub som har oyster så kanskje det påvirker meningen min litt, oyster pcl er også veldig fint, men jubilee vinner foreløpig racet per dags hvertfall hos meg.

• Liker
Reaksjoner: Jørgen
Oyster eller jubilee?
Jeg sier begge deler. Ny jubilee-lenke fra fabrikk på plass!
Vis vedlegg 395544

Var veldig fornøyd med oyster-lenken som hadde en veldig god fit. Så får variere litt.
Vis vedlegg 395545
Beklager, men her er jeg krystallklar! Jubilee på GMT er og blir helt feil i mitt hode. Syns den er for jålete, og passer best på Datejust ol.
Oyster, på denne er mer rett syns jeg.

Beklager, men her er jeg krystallklar! Jubilee på GMT er og blir helt feil i mitt hode. Syns den er for jålete, og passer best på Datejust ol.
Enig med deg. Jeg synes den er penest på oyster. Litt ambivalent på Pepsien, men Batman må være på oyster. Jubilee gjør seg best på datejust.

• Liker
Reaksjoner: Skogsmann og Labbos
Enig med deg. Jeg synes den er penest på oyster. Litt ambivalent på Pepsien, men Batman må være på oyster. Jubilee gjør seg best på datejust.
Hver sin smak, men skal korrigere meg litt å si at det kommer an på min mood.

Litt sånn som det er med damer - noen ganger er det digg med de jålete, andre dager er det helt supert med de hardbarka som tåler litt mer! Joohoo!!

Hver sin smak, men skal korrigere meg litt å si at det kommer an på min mood.

Litt sånn som det er med damer - noen ganger er det digg med de jålete, andre dager er det helt supert med de hardbarka som tåler litt mer! Joohoo!!
jeg foretrekker all-in-one, alt ettersom - jålete & hardbarka, slik som meg selv 💃😈🕺

• Elsker
Reaksjoner: OCD
Er jo ofte dette med jåleri som er motargumentet her. Men med polerte midtledd på oyster-lenken skinner den virkelig opp… Så man kan egentlig diskutere hvilken som er mest jålete. Jubilee passer ganske godt til bezelen som er langt mer busy på GMT enn Sub. Og jubilee på GMT har jo absolutt historiske røtter. Men når det er sagt så er oyster-lenken veldig fin og jeg var jo egentlig veldig fornøyd med den. Så kan jo ikke utelukke at jeg går permanent tilbake. Men ser for meg at det blir litt bytter frem og tilbake, slik @OCD styrer på med :).

• Liker
Reaksjoner: OCD