Runes første Rolex

Ble det en lykkelig slutt på denne rolex-jakten?

Jakten er ikke helt over ennå, men hvis alt går som jeg håper er det ikke lenge igjen.

Jeg har forsøkt å finne hvilken jeg har mest lyst på - hadde jeg vært Bill Gates hadde jeg nok kjøpt en av hver i kolleksjonen, men for meg nå er det kun aktuelt med én.

Jeg startet senest i går en tråd i Salong Privé der jeg har bedt om innspill på hvilken jeg skal velge av de to "finalistene" - 114060 ND Sub eller 216570 Explorer II. Før jeg startet den tråden trodde jeg at jeg var sikker, nå er jeg veldig usikker. Akkurat nå heller jeg mest mot Suben, om en time kanskje Exploreren.

Som sagt er det muligens ikke så lenge til jeg kjøper. Går alt 100% er det kanskje bare noen uker til jeg er Rolexeier. :) Hvis ikke kan det kanskje drøye litt lenger. :(

Jakten er ikke helt over ennå, men hvis alt går som jeg håper er det ikke lenge igjen.

Jeg har forsøkt å finne hvilken jeg har mest lyst på - hadde jeg vært Bill Gates hadde jeg nok kjøpt en av hver i kolleksjonen, men for meg nå er det kun aktuelt med én.

Jeg startet senest i går en tråd i Salong Privé der jeg har bedt om innspill på hvilken jeg skal velge av de to "finalistene" - 114060 ND Sub eller 216570 Explorer II. Før jeg startet den tråden trodde jeg at jeg var sikker, nå er jeg veldig usikker. Akkurat nå heller jeg mest mot Suben, om en time kanskje Exploreren.

Som sagt er det muligens ikke så lenge til jeg kjøper. Går alt 100% er det kanskje bare noen uker til jeg er Rolexeier. :) Hvis ikke kan det kanskje drøye litt lenger. :(

Svaret i nesten hvilken som helst Rolex vs Rolex case er SubND.. Lykke til

Jeg for min del er helt avhengig av å ha dato på klokken...er fornøyd med min Sub MED date:)

Hvorfor ikke 116710LN??

Jeg for min del er helt avhengig av å ha dato på klokken...er fornøyd med min Sub MED date:)

I mine øyne ødelegger datovinduet og cyclopen symmetrien på hele klokken. Sub har et klassisk, enkelt design som dessverre forsvinner på versjoner med dato. Klokken får i tillegg en slags slagside mot høyre med både cyclop og krone/kronebeskyttere på samme side.

Dato kan jeg alltids finne ut av på mobilen eller forsiden av avisen eller på PCen eller mobilen eller....:)

Ser ut til at magefølelsen din sier Sub. no date.?
Følg den følelsen du, så gjør du et godt valg.

Jeg sparer aktivt selv, men får noen "tilbakeslag" av og til, familiens behov kommer selvsagt foran mitt eget ego prosjekt;)

Likevel gleder jeg meg til å spenne på meg 216570, muligens en pent brukt. Slik det er nå er det denne jeg vil ha, men forumet TS inneholder mange gode grunner til "avsporinger" :p

Håper å følge med på din unboxing, for min egen del er jeg nok over på nyåret før jeg er der...

Jeg sparer aktivt selv, men får noen "tilbakeslag" av og til, familiens behov kommer selvsagt foran mitt eget ego prosjekt;)

Likevel gleder jeg meg til å spenne på meg 216570, muligens en pent brukt. Slik det er nå er det denne jeg vil ha, men forumet TS inneholder mange gode grunner til "avsporinger" :p

Håper å følge med på din unboxing, for min egen del er jeg nok over på nyåret før jeg er der...

Forstår godt hva du mener med tilbakeslag. Har hatt noen selv, bl.a. en verkstedregning som ble veldig mye høyere enn antatt. :(

Jeg håper jo på å kjøpe min første Rolex i løpet av veldig kort tid, men det er noen småting som må falle på plass først. Forhåpentligvis gjør det det neste uke, gjør det ikke det kan det nok dessverre gå både vinter og vår før det blir noe kjøp - bokstavlig talt.

Merker at det ofte blir nevt at en søker Rolex-modeller som er litt "understated". Det er kun i Norge at en Rolex på armen ikke blir lagt merke til. Grunnen er at vi på ingen måter har tradisjon for flotte oss med ting som klokker. Mingler man med en Rolex på armen i andre land er det virkelig for å bli lagt merke til. I mine øyne finnes det ikke en "Understated" modell fra Rolex. I såfall må det være noe særnorskt:)

Men uansett, du har en fin tid fremfor deg. Jeg skulle også ha bare ÈN Rolex men da jeg hadde fått blod på tann etter første kjøpet, en Rolex Explorer I, 36mm kjøpte jeg like gjerne en GMT-MASTER C samme året. Denne ble litt kjedelig for min del og ble solgt til fordel for en Milgauss GV men drømmen min er en Datejust, 36mm med blå skive. Den blir nok inkudert i samlinga før eller siden vil jeg tro.
Ellers lykke til med valget ditt:)

Jeg kan i alle tillfelle bare annbefale den klokke jeg selv kjøpte fra lervik ur for ca 8 mnd en sub 116610LN,
Eit fantastisk og stilrent produkt som etter min erfaring ikke skriker ut Rolex da det nå etterhvert er relativt mange klokke merke som har keramisk bezel, uansett lykke til med valg, gler meg til utboxing.:confused:

Da er min første Rolex kjøpt. Selve uvekslingen av penger og klokke skjer dessverre ikke før i neste uke eller i verste fall enda litt senere, men alt er bestemt og avtalt.

Når jeg ser på den første posten min i denne tråden ser jeg at ingen av de kravene/tankene jeg hadde der stemmer. Klokken er ikke en av dem på listen, og den er heller ikke ny.

Kommer plutselig tilbake med bilder og mer info. :D

Får vel bare gratulere, Runes! Det blir spennende å se hvilken det ble til slutt. :)

Et lite hint (eller kanskje et stort, mulig enkelte gjetter det med en gang nå) er at det er en "overgangsmodell".

Stilig at du har brukt såpass lang tid på prosessen. Viktig å bruke litt tid og finne ut hva en egentlig har lyst på. Det rare med det er imidlertid at en får litt sære behov når en først har kjøpt noe bra. Regner med at betegnelsen "overgangsmodel" nok ikke bare gjelder Rolexen du har kjøpt, men også det faktum at du sansynligvis vil oppgrader eller kjøpe et "nytt" en vakker dag. Smart å kjøpe brukt da en slipper det store verditapet. Jeg har etterhvert kjøpt to brukte. Først en 02 mod. sub, så oppgraderte jeg til en 07 mod. gmt2. Lurer på hva det neste blir.....og evt. når....:p Lykke til med uret!! :)

Interessant å se hvilken modell du landet på, preferanser forandres kontinuerlig.

Det er ikke tvil om at preferansene endres hele tiden. Den største endringen for min del var valget om å åpne for brukt og ikke bare nytt. Etter at jeg kjøpte en ca. 45 år gammel Heuer for noen uker siden begynte jeg å tenke litt. Hva ville jeg bruke den nye Rolexen til? Vil jeg ha den på meg når jeg bader? Mekker? Snekrer? Osv. Svaret var nei. Til den slags ting har jeg flere andre beatere. For min del vil en så pass dyr klokke aldri bli en beater. Jeg bestemte meg derfor for å kjøpe den klokken jeg aller mest har lyst på, og den finnes ikke lenger ny.

Stilig at du har brukt såpass lang tid på prosessen. Viktig å bruke litt tid og finne ut hva en egentlig har lyst på. Det rare med det er imidlertid at en får litt sære behov når en først har kjøpt noe bra. Regner med at betegnelsen "overgangsmodel" nok ikke bare gjelder Rolexen du har kjøpt, men også det faktum at du sansynligvis vil oppgrader eller kjøpe et "nytt" en vakker dag. Smart å kjøpe brukt da en slipper det store verditapet. Jeg har etterhvert kjøpt to brukte. Først en 02 mod. sub, så oppgraderte jeg til en 07 mod. gmt2. Lurer på hva det neste blir.....og evt. når....:p Lykke til med uret!! :)

Takk for det. Det blir nok ingen "overgangsmodell" for min del. Denne er i utgangspunktet en keeper. Jeg håper og tror at det kommer en splitter ny Rolex inn en gang, men denne blir likevel.