SOLGT: Panerai Radiomir 183 (2014-2014)
Min første Panerai, men forhåpentligvis ikke den siste.
Sakset fra utboksingen:
EDIT mai 2014: Noen ganger tenker jeg "hvorfor i all verden kvittet jeg med den?", og dette er en av de gangene. Grunnen var at jeg ville frigjøre noen midler ifbm. med et bilkjøp, men det var jo ikke sånn at jeg MÅTTE selge noen av klokkene, det virket bare fornuftig der og da. Nå derimot, angrer jeg litt. Ikke en anger som kommer til å vare resten av livet, men likevel litt sår anger. Det som imidlertid er 100% sikkert er at én dag kommer det en ny PAM inn, kanskje enn PAM190?
Min første Panerai, men forhåpentligvis ikke den siste.
Sakset fra utboksingen:
For to år, seks måneder, én uke og én dag siden skrev jeg min første post på TS. Den posten handlet om dette merket, og på en måte også om denne klokken.
Forrige uke dukket det opp en Panerai til salgs, og jeg var ikke lenger i tvil. Hvis jeg klarte å lande en deal med selgeren, ville dette bli min første Panerai.
PAM 183 - Radiomir Black Seal fra G-serien (2004).
Hvorfor akkurat denne? PAM183 var den første moderne, serieproduserte Radiomiren. G-serien var den første i rekken og den eneste med akkurat den skivelayoten. I de senere seriene byttet «Panerai» og «Black Seal» plass.
I tillegg har G-serien en unik dekorasjon av urverket.
Når denne nå er på armen lurer jeg på hvorfor i all verden jeg ikke har kjøpt Panerai tidligere. Det kommer garantert til å komme inn flere, spørsmålet er bare hvilken? En brukt PAM190 med JLC-verk frister. Det samme gjør den nye PAM560 med inhouse 8-dagersverk. Jeg har uansett veldig god tid på å bestemme meg. Klokkekontoen er nå bunnskrapt, og det er ingen av klokkene som er i boksen nå som kommer til å forsvinne ut i overskuelig fremtid.
EDIT mai 2014: Noen ganger tenker jeg "hvorfor i all verden kvittet jeg med den?", og dette er en av de gangene. Grunnen var at jeg ville frigjøre noen midler ifbm. med et bilkjøp, men det var jo ikke sånn at jeg MÅTTE selge noen av klokkene, det virket bare fornuftig der og da. Nå derimot, angrer jeg litt. Ikke en anger som kommer til å vare resten av livet, men likevel litt sår anger. Det som imidlertid er 100% sikkert er at én dag kommer det en ny PAM inn, kanskje enn PAM190?
Redigert: