Runes samling

Hva nå?

c0dbe527-72bb-43e4-afa9-0e7d89eed6cd_zps764edcab.jpg

For nesten et år siden skrev jeg:

…Rolex står fortsatt høyt på ønskelisten min og jeg hadde som mål å kjøpe en Rolex iløpet av 2012….Jeg vet at en Speedmaster og en Rolex står høyt på ønskelisten, men hvilken versjon av Speedmaster og hvilken Rolex vet jeg ikke….

Rolex(er) har jeg fått, men det er fortsatt flere Rolexer på ønskelisten:

- Milgauss 116400GV. Denne synes jeg fortsatt er griselekker, og den vil passe fint sammen med Kermiten og Fat Ladyen.
- 5513. Aller helst med maxi dial, dvs. fra 1976 til 1984.
- Daytona. Veldig usikker på hvilken modell jeg egentlig vil ha. Har uansett god tid, vi snakker år før en slik evt. kommer inn i samlingen.

Speedmaster er fortsatt på ønskelisten. Jeg har imidlertid fortsatt vanskelig for å bestemme meg for om jeg vil ha en pre-moon med 321-verk eller en ny/nesten ny med 1861-verk. Begge deler har sine fordeler og ulemper.

Pilotklokke/flieger har jeg lyst på, men klarer ikke å avgjøre om jeg har mest lyst på noe billig som f.eks. Stowa/Laco eller noe veldig mye dyrere som IWC eller Glashütte.

Og ikke minst har jeg lyst på et klassisk ur med (tilnærmet) firkantet kasse, enten JLC Reverso eller Cartier Tank eller Santos.

Aller først skal jeg uansett ha inn en skikkelig beater. En jeg kan bruke på jobb/ferie/hjemme/trening/i garasjen uten å være det minste redd for om den blir skadet eller går i stykker.

Redigert:
Her ble det for mange likandes innlegg til å få trykket "like" tilstrekkelig antall ganger :) En klokkefantasts erindringer, godt oppsummert. (Denne tråden bør gi "approved"-stempel fra @Moore.) Nydelige bilder også.

Har du vurdert noe i den mer dressy retningen? Riktignok sier du jo at lommeuret og Connie'n fyller behovet når det er der, og Tag'en har jo også definitivt potensiale med krokodillesko. Fantastisk Omega, forresten.

Redigert av en moderator:
Masse flotte klokker, og gøy å høre litt om følelsene og erfaringene knyttet til hver enkelt!

Flott tråd! :)

Takk for presentasjon av masse flotte klokker med gode historier til! Moro å lese :)

Her ble det for mange likandes innlegg til å få trykket "like" tilstrekkelig antall ganger :) En klokkefantasts erindringer, godt oppsummert. (Denne tråden bør gi "approved"-stempel fra @Moore.) Nydelige bilder også.

Har du vurdert noe i den mer dressy retningen? Riktignok sier du jo at lommeuret og Connie'n fyller behovet når det er der, og Tag'en har jo også definitivt potensiale med krokodillesko. Fantastisk Omega, forresten.

Jeg er litt usikker rundt dette med mer dressy ur. Det er veldig mye fint der, men med tanke på at jeg går med jeans og dertil hørende overdeler 360 dager i året, er litt mer casual klokker det som (ihvertfall foreløbig) har vært mest aktuelt. :)

Her er det usannsynlig mye lekkert, Rune :) Takk for at du deler!

Masse flotte klokker, og gøy å høre litt om følelsene og erfaringene knyttet til hver enkelt!

Flott tråd! :)

Takk for presentasjon av masse flotte klokker med gode historier til! Moro å lese :)

Takk for det. :)

SOLGT: Seiko SKX009J - (2013-2013)

Aller først skal jeg uansett ha inn en skikkelig beater. En jeg kan bruke på jobb/ferie/hjemme/trening/i garasjen uten å være det minste redd for om den blir skadet eller går i stykker.

Det er vel i grunnen mange klokker som oppfyller disse kravene, men jeg ville også ha en klokke som var mekanisk og fra et merke som hadde historie.

Med et maksbudsjett på et tusenlapp eller to var det egentlig ikke så mange merker å velge mellom. Siden jeg allerede hadde en Seiko kronograf med pepsi-bezel bestemte jeg meg derfor for en diver med pepsi-bezel.

2BC6F5E5-28FC-43DE-AC57-C78F53AE408D-6576-00000567709212D7_zps3e65ba68.jpg

I de to andre hobbyene mine, foto og bassgitarer, er "Made in Japan" et kvalitetstegn, så når jeg skulle kjøpe en Seiko måtte den være japanskprodusert. Egentlig tror jeg ikke det er noen kvalitetsmessige forskjeller på en SKX009 laget i Japan og en laget i Kina eller Korea eller hvor som helst. Det føltes likevel bare "riktigere", så da ble det sånn.

6F929CE0-1C2D-4AD0-BF5E-968F28DA5368-7397-000005FBF0E7774C_zps1d738e49.jpg

EDIT juli 2013: Etter bare en måneds tid i mitt eie, forsvinner nå denne ut. Med ny beater på vei inn, blir denne overflødig. Istedenfor at den skal ligge og vansmekte i klokkeboksen, er det bedre at noen andre får glede av den.

Redigert:
SOLGT: Dievas Vortex (2013-2013)

vortex2_zps33deb562.jpg

Marve Almar Fleksnes sa en gang: "Han kom, ble svett og dett var dett". Slik kan mitt forhold til denne klokken også oppsummeres, bortsett fra at jeg ikke rakk å bli svett en gang.

vortex7_zpsc83b41a8.jpg

Klokken kom til meg i en byttedeal, og selv om en del av hjernen nok forstod at den var alt for stor for meg, var det andre deler av hjernen som lot seg overtale av følgende specs:

- tyskprodusert
- ETA 2824
- vanntett til 500 meter
- titankasse (og t.o.m. samme kasse som i en del Koboldklokker)
- begynnende patina

vortex6_zpse7522c35.jpg

Etter en ukes tid, og maks 4-5 timer på armen tok imidlertid den fornuftige delen av hjernen kontrollen, og klokken ble solgt igjen.

vortex3_zpsaf089965.jpg

Et kort, men hyggelig bekjentskap.

Redigert:
SOLGT: Omega Speedmaster 145.022 (2013-2013)

Den 27. juli i fjor skrev jeg:

Jeg vet at en Speedmaster og en Rolex står høyt på ønskelisten, men hvilken versjon av Speedmaster og hvilken Rolex vet jeg ikke.

Den første Rolexen kom inn ca. tre måneder etter at jeg skrev dette, mens Speedmasteren lot vente på seg. Nesten ett år senere, i mai i år skrev jeg:

Speedmaster er fortsatt på ønskelisten. Jeg har imidlertid fortsatt vanskelig for å bestemme meg for om jeg vil ha en pre-moon med 321-verk eller en ny/nesten ny med 1861-verk. Begge deler har sine fordeler og ulemper.

Jeg vet ikke hvordan eller hvorfor det skjedde, men plutselig fikk jeg en slags åpenbaring (og dette er nok en åpenbaring veldig mange andre Speedmastereiere også har hatt) - jeg måtte selvfølgelig ha en fra 1969. Dette var ikke en ny tanke for meg, det var en tanke som hadde vært innom hjernen mange ganger, men det var først da jeg sto klar til å kjøpe en nesten helt ny Speedy at det virkelig gikk opp for meg.

speed3_zps2490b16b.jpg

Både 321 og 1861 ble forkastet - det var en '69-modell med 861-verk jeg ville ha. Og jeg måtte ha den NÅ!

speed2_zps1b0fa3fa.jpg

Jeg hadde tidligere skrevet til et annet medlem her på sonen:

Skal du selge 1969'en nå? Send meg gjerne en PM i så fall. :cool:

Når jeg så hadde bestemt meg for å kjøpe en 69-modell, tenkte jeg at jeg kunne like gjerne begynne søket der. Jeg sender ham derfor en PM:

Derfor (...) er du interessert i å selge 69-modellen din?

Like etterpå får jeg svar:

Dette må da være tankeoverføring. Jeg satt meg ned nå for å skrive en PM til deg vedr. min 69-modell. Den skal selges...

Vi møtes, drikker litt kaffe, ser litt på klokker vi har tatt med oss, penger skifter hender, og plutselig er jeg blitt eier av en Speedy. :)

speed4_zps720e64ed.jpg

speed5_zpsb20846f9.jpg

Forrige eier kjøpte klokken på et bruktmarked i Paris. Glass og (dessverre) visere er byttet hos Ossur Soleim, men ellers er den original. Det tok lang tid fra de første Speedmastertankene kom i hodet mitt, til jeg faktisk gjorde noe med det, men når først avgjørelsen var tatt gikk det ganske så raskt.

speed1_zps7aa11ad9.jpg

speed6_zps663ab39e.jpg

Jeg har etterhvert lært meg at jeg skal ikke lenger kalle noe for "keeper", ettersom preferanser kan endres veldig fort. Jeg kan imidlertid ikke se for meg at denne noensinne skal ut av samlingen.

Jeg er ikke en spesielt overtroisk person, så jeg nøyer meg med å si at det var et artig sammentreff at akkurat denne posten ble post nummer 69 i denne tråden. :)

EDIT desember 2013: Rett før jul forsvant likevel denne ut. Det satt langt inne å selge den, men da jeg plutselig fikk mulighet til å kjøpe en Rolex 1016 måtte jeg frigjøre noe kapital raskt. Denne var den lettest omsettelige av klokkene i boksen, som ikke er keepere av følelsesmessige grunner. Jeg brukte den ikke så mye som jeg hadde trodd. Det er på alle måter en fantastisk klokke, og hadde jeg hatt råd til det hadde den nok fortsatt vært i samlingen. Den ga meg imidlertid aldri den godfølelsen som f.eks. 5513 eller 1016 gjør, så da var det veld greit å selge den likevel.

Redigert:
SOLGT: Steinhart Racetimer Blue (2013 - 2013)

Noen ganger planlegger jeg kjøpene lenge. Jeg kan bruke timesvis/ukesvis/månedsvis/årevis på å lese side opp og side ned om en klokke. Jeg kan bruke så mye tid at min kone blir lettere oppgitt og bruker N-ordet (ikke det N-ordet, men det andre N-ordet) om meg. Andre ganger trykker jeg på "kjøp" uten å tenke meg noe særlig om.

Denne klokken tilhører definitivt den siste kategorien.

stein3_zps4ab6bff4.jpg

Jeg liker Steinhart. Jeg liker at de tilbyr sveitsiskproduserte klokker av forholdsvis høy kvalitet til en hyggelige pris. Jeg liker ikke alt de gjør, f.eks. synes jeg de kunne kuttet ut Rolexkopiene. Imidlertid oppveier det positive de gjør det negative de gjør. Når jeg fikk nyhetsbrev om denne klokken var jeg veldig snar med å bestille.

stein2_zps8408d7af.jpg

Det er veldig mye som fristet med denne klokken; den ser veldig bra ut; kassen er av titan; inni den tikker et 7750. Den fristet så mye at jeg ignorerte det som sto om størrelsen. Det skulle jeg nok ikke gjort.

stein1_zps07fa6680.jpg

Den er nok dessverre litt i største laget for meg. Ikke klovnestor. Ikke "asiat med Panerai"-stor. Ikke latterlig stor. Men litt større enn det jeg vanligvis foretrekker. Tiden vil vise om den blir eller forsvinner.

EDIT: Denne forsvant veldig raskt ut igjen. Den var rett og slett alt for stor for mine tynne håndledd. Dessverre. Jeg syntes den var veldig kul, og er ikke i tvil om at den vil se veldig bra ut på noen litt større håndledd.

stein4_zps519161b8.jpg

Min kone synes det er den desidert fineste klokken jeg har. Hun sa om 5513'en min at "den var litt kjedelig" og at Speedmasteren var "meh". Denne derimot synes hun er dritstilig. Det samme gjorde damene på jobben. Ah, Decisions, Decisions. :D

Redigert:
SOLGT: Rolex Submariner 5513 (2013 -2014)

I mine øyne er dette den perfekte klokken. Den er enkel, men samtidig stilfull. Den er understated, men samtidig luksus. Den sklir under radaren til folk flest, men er godbit for de klokkeinteresserte.

ROLEX5_zpsffd21033.jpg

Jeg har vært på utkikk etter 5513 i flere år, og har også sett på flere. Jeg har imidlertid ikke følt at jeg hadde funnet den rette før nå. I en annonse her på sonen skrev jeg:

- 5513 bør være med maxi dial, dvs. fra ca. 1976 til 1984. Eldre kan også være aktuelt, men ikke nyere.
- matt skive - ikke serviceskive med hvitt gull
- ikke overpolert
- flest mulig originaldeler
- ikke så viktig med lenke. Bonus hvis den er med, men ikke et krav.
- samme med boks/papirer. Fint hvis det følger med, men ikke et krav.

Jeg fikk flere meldinger, men det var en som skilte seg ut. En 5513 fra 1974 i veldig bra stand, fra en velkjent mann i vintagemiljøet - en mann jeg har handlet fra flere ganger tidligere.

ROLEX4_zpsd609c134.jpg

Klokken er ikke strøken, men så strøken som man kan forvente av en klokke som begynner å nærme seg 40.

ROLEX3_zps2b6eb872.jpg

Det var ikke kjærlighet ved første blikk, kjærligheten var der lenge før jeg så akkurat denne klokken. Dette er klokken jeg drømte om da jeg vokste opp. På samme måte som 911 og Range Rover var drømmebilene mine da jeg var liten på 70- og 80-tallet, var det 5513 (og til en viss grad 1680) som var drømmeklokken.

ROLEX2_zps85205c00.jpg

Det er bare et drøyt døgn siden den kom i mitt eie og jeg er fortsatt nyforelsket. Jeg gleder meg til å rapportere mer om noen måneder, når jeg forhåpentligvis kan skrive mer om den dypere kjærligheten vi da har utviklet. ;)

ROLEX1_zps528e8ab0.jpg

EDIT mai 2014: Denne forsvant ut i samme dragsuget som Paneraien. Jeg skulle gjerne beholdt den, men det ble nå bare slik. Ingen triste miner av den grunn. Det var en veldig flott 5513, men det var ingen ting "spesielt" med den utover det, ikke noe birthyear e.l. En eller annen gang kommer det vel inn igjen enten en 5513 eller en 1680 .

Redigert:
Første gang jeg så (eller ihvertfall ble oppmerksom på) en Heuer Bund var for +/- et år siden her på Tidssonen. Jeg husker ikke hvem som postet bildet, eller i hvilken sammenheng det var. Uansett ble jeg veldig nysgjerrig på denne klokken, og gjorde en del research.

heuer1.jpg

Siden en Tag Heuer var min første ordentlige klokke ble det ekstra spennende å lese og lære mer om en av de historiske modellene deres. Da jeg fant ut linken mellom Heuer Bund og Sinn ble jeg enda mer interessert og klokken kom på "må eie-listen" min. Ikke helt på topp, men rimelig langt opp.

heuer2.jpg

I tillegg til å gjøre mer research om klokken begynte jeg også å sjekke priser, spesielt på chrono24. Prisene var ikke avskrekkende, men jeg var (og er) litt skeptisk til å bestille noe såpass dyrt fra en person/firma jeg ikke kjenner til, så det ble ikke til at jeg kjøpte.

heuer3.jpg

For noen uker siden så jeg plutselig en til salgs her på Tidssonen. Jeg avtalte et møte med selger, og satte i gang med intensiv research for å være 100% sikker på hva jeg kjøpte. Ikke minst fordi urverket i denne var Valjoux 23, mens jeg trodde alle Bund ble levert med Valjoux 230. (Forskjellen på verkene er at 230 har flyback-funksjon og hack, mens 23 ikke har noen av delene. Ellers er det i utgangspunktet like verk). Jeg søkte mye på nettet og fant ut at noen Bund faktisk ble levert med Valjoux 23 - sannsynligvis de første leveransene. Bund ble levert fra 1967/68, og Valjoux 23 gikk ut av produksjon i 1974, så klokken min er vel fra en eller gang rundt 1970.

heuer6.jpg

Da jeg møtte selgeren hadde han i tillegg til denne klokken også med seg en Heuer Luftforsvaret, og jeg ble litt i stuss på hvilken av dem jeg skulle kjøpe. Denne var i nesten strøken tilstand, mens Luftforsvaret var tydelig brukt og hadde feile visere. Selv om det jo hadde vært ekstra gøy med en "norsk" klokke gikk jeg heller for denne som var nesten som ny.

heuer5.jpg

EDIT: I juni 2013 forsvant denne dessverre ut. Dette var en av de klokkene som aldri skulle selges, men jeg var kommet til et punkt der noe måtte ut av samlingen dersom noe annet skulle inn.

Og nå er'n min! :)

Rune: Vi snakket jo om denne da du kjøpte Speedyen min. Vi skulle selvsagt ha gjort dealen da, du spurte t.o.m. Men sånn er det med tilfeldigheter... Bedre koordinering neste gang!

Når jeg først solgte klokken (hvorfor i all verden gjorde jeg det?), så er jeg glad for at klokken via omveier havnet hos deg @SpaceCowboy. Det ville vært veldig trist hvis den hadde havnet hos noen som ikke visste å verdsette den. Nå vet jeg at den er i trygge hender fram til jeg kjøper den tilbake av deg. ;)

Fantastisk tråd. Artig og lese dine tanker om de forskjellige klokkene. Jeg liker og hvordan tråden er tråden er bygd opp. I den ene setningen står det at ''denne er en keeper'', og i neste setning ''edit: klokken er nå solgt.'' :)

Takk som deler! :)

Fantastisk tråd. Artig og lese dine tanker om de forskjellige klokkene. Jeg liker og hvordan tråden er tråden er bygd opp. I den ene setningen står det at ''denne er en keeper'', og i neste setning ''edit: klokken er nå solgt.'' :)

Takk som deler! :)

Takk for hyggelige ord. Det er merkelig dette med keepere - hvor utrolig raskt en klokkes status kan endres fra "keeper" til "mulig salgsobjekt". Samtidig må det sies at enkelte av klokkene hadde jeg aldri solgt i en perfekt verden (dvs. en verden der jeg hadde hatt ubegrensete midler, og aldri trengte å selge en klokke for å finansiere innkjøpet av en ny). :)

Ser forresten at tråden ikke er helt oppdatert. En dag jeg har tid skal jeg ta bilder og få inn de sist kjøpte klokkene. :)

Noen ganger planlegger jeg kjøpene lenge. Jeg kan bruke timesvis/ukesvis/månedsvis/årevis på å lese side opp og side ned om en klokke. Jeg kan bruke så mye tid at min kone blir lettere oppgitt og bruker N-ordet (ikke det N-ordet, men det andre N-ordet) om meg. Andre ganger trykker jeg på "kjøp" uten å tenke meg noe særlig om.

Denne klokken tilhører definitivt den siste kategorien.

stein3_zps4ab6bff4.jpg

Jeg liker Steinhart. Jeg liker at de tilbyr sveitsiskproduserte klokker av forholdsvis høy kvalitet til en hyggelige pris. Jeg liker ikke alt de gjør, f.eks. synes jeg de kunne kuttet ut Rolexkopiene. Imidlertid oppveier det positive de gjør det negative de gjør. Når jeg fikk nyhetsbrev om denne klokken var jeg veldig snar med å bestille.

stein2_zps8408d7af.jpg

Det er veldig mye som fristet med denne klokken; den ser veldig bra ut; kassen er av titan; inni den tikker et 7750. Den fristet så mye at jeg ignorerte det som sto om størrelsen. Det skulle jeg nok ikke gjort.

stein1_zps07fa6680.jpg

Den er nok dessverre litt i største laget for meg. Ikke klovnestor. Ikke "asiat med Panerai"-stor. Ikke latterlig stor. Men litt større enn det jeg vanligvis foretrekker. Tiden vil vise om den blir eller forsvinner.

stein4_zps519161b8.jpg

Min kone synes det er den desidert fineste klokken jeg har. Hun sa om 5513'en min at "den var litt kjedelig" og at Speedmasteren var "meh". Denne derimot synes hun er dritstilig. Det samme gjorde damene på jobben. Ah, Decisions, Decisions. :D

Hvis du skulle finne på å selge denne noen gang, må du si ifra. Denne står på ønskelisten min :)

SOLGT: Magrette Regattare Tiki (2013-2013)

reg2013-ssb-4_zpse7bad19f.jpg

Fleksnes sa en gang at «han kom, ble svett og dett var dett». Denne klokken rakk ikke engang å bli svett før den forsvant ut igjen…

I vår solgte jeg min Helson SD bronse. I det øyeblikket jeg sendte fra meg pakken angret jeg meg. Der og da bestemte jeg meg for at jeg trengte en ny "big badass beater". Helson bronse var ikke tilgjengelig (og ikke så det der og da ut som om de skulle bli tilgjengelige heller), så jeg begynte jakten. En klokke som oppfylte det fleste kravene var Magrette Regattare Tiki, så jeg forhåndsbestilte en slik.

reg2013-ssb-2_zps7f732c8e.jpg

Klokken måtte imidlertid produseres først, så det ville være måneder før jeg ville motta den. I mellomtiden produserer Helson en ny batch med bronse, og jeg klarte selvfølgelig ikke å motstå den fristelsen, så jeg måtte bestille en. Når Magretten endelig ankommer har jeg allerede fått meg en ny Helson, så Magretten har kun vært på armen i et par-tre timer når jeg selger den.

reg2013-ssb-1_zps3af0875d.jpg

Så kort var den i mitt eie at jeg ikke engang rakk å ta et bilde av den. Bildene er derfor hentet fra produsentens hjemmeside.

Det er en kul klokke som jeg helt sikkert kunne trivdes med, men den var bare på feil sted til feil tid, derfor ble den solgt.

SOLGT: Helson Shark Diver bronse 42mm grønn skive (2013-2013)

Som beskrevet i forrige post kom savnet etter Helson bronse i det sekundet jeg sendte den avgårde. Når det ble produsert en ny batch var jeg derfor rask med å bestille. Mens den forrige hadde brun skive, bestilte jeg denne med grønn skive.

E678C84D-2654-41C5-AE0C-EF2B7FECDA17-1722-00000127B048A13C_zpsccc97e8b.jpg

Det er et eller annet magisk med Shark Diveren. Jeg synes de har klart å få til en veldig fin form på kassen som gjør at den blir diger og barsk uten å bli for stor. Til og med versjonen på 40mm virker tøff, badass og diger, samtidig som den passer til og med på tynne håndledd.

3DC7B9DD-41F5-419B-BC16-1B67877DA215-1722-00000127AA147731_zps9988e6e7.jpg

BBF1AE2F-796D-4811-83A5-76053A059B46-5182-00000383B5E0B6DE_zpsfa168d94.jpg

Shark Diveren ser bra ut i stål. Den ser bra ut i titan. Den ser bra ut med pastellfargete skiver og bezel. Men den ser aller best ut i bronse. Jeg har brukt ordet «keeper» alt for mange ganger, for så å selge klokken like etterpå. Akkurat denne tror jeg imidlertid blir. Den har såpass «lav verdi» at det er ikke noe poeng å selge den for å finansiere andre klokker, og så blir den jo bare finere og finere jo mer slitt den blir.

EDIT desember 2013: Men så ble den solgt likevel. Dvs. den ble ikke solgt, den fulgte med i byttedragsuget når Explorer II kom inn. Selv om jeg var/er veldig glad i Helson bronse så var det på mange måter riktig at den forsvant ut. Den dekker det samme behovet og bruksområde som Sinn U1. Siden U1en aldri kommer til å bli solgt av personlige grunner, er det forsåvidt greit at konkurrenten i klokkeboksen forsvant. Det vil nok gi U1 en del mer armtid. Samtidig må jeg si at Helson bronse er en av mine absolutte favorittklokker. Ingen andre klokker har gitt meg så mye godfølelse ift. prisen som de to Helson bronse jeg har hatt. Hadde det ikke vært for U1, hadde nok dette vært en evig keeper.

Redigert:
SOLGT: Omega Seamaster Planet Ocean 8500 42mm (2013-2013)

Dette er en klokke der jeg har gått mange runder med meg selv. Første gang jeg så den (i et blad eller på nettet e.l.) tenkte jeg at det var en fantastisk flott klokke. Neste gang jeg så den var i James Bond-filmen «Skyfall», og jeg syntes fortsatt den var like fantastisk, men jeg hadde ennå ikke sett en IRL.

På Jule-GTG i Bergen i fjor hadde en av de andre deltagerne den med seg. Den lå nedi en boks og skinte mot meg i all sin velde. Jeg måtte bare ta den opp og prøve den på hånden. Jeg husker ikke min umiddelbare reaksjon, men jeg husker hva jeg tenkte etter bare noen få sekunder - «gud bedre, så tjukk den er». Jeg hadde sikkert lest om det på forhånd, men akkurat der og da ble jeg veldig overrasket over tykkelsen, såpass overrasket at jeg egentlig slo fra meg alle tanker om at jeg hadde lyst på en slik.

Tiden gikk imidlertid og tanken på klokken ble liggende langt bak i hodet. Jeg leste mange artikler om klokken. Anmeldelser. Andre folks tanker. Bilder. Likevel gjorde jeg ikke noe mer med det, og klokken ble bare liggende bakerst i hodet. Så for ca. en måned siden jeg skrev følgende i en diskusjon om klokken:

Jeg liker virkelig utseendet på PO, men mistet dessverre litt lysten på en da jeg første gang prøvde en. Den føltes enormt tykk sammenlignet med Sub. Kan tenkes jeg likevel ender opp med en hvis jeg finner en riktig priset en gang i fremtiden.

Til tross for at dette jo var en litt negativ setning fikk den meg igjen til å tenke på PO. Jeg begynte å se litt på priser på både nytt og brukt, men klarte ikke å bestemme meg for noe som helst.

Jeg la ut GMT-masteren min til salgs eller bytte og hadde egentlig bestemt meg for å selge når det litt uventet dukker opp et forslag til bytte: GMT mot PO + cash. Jeg tenker for meg selv at f@en heller. Let’s go for it. Det er en uke siden. POen har ikke vært av armen siden, og jeg tenker ikke lenger på at den er tjukk. Det er på alle måter en fantastisk klokke med et utrolig vakkert verk. Det er ikke bare vakkert, det er nøyaktig også. Etter en uke på armen (eller på nattbordet) er fasit +3 sek. Det er jeg veldig fornøyd med.

21b38abf5f2c1cd2ecb456a50b665759_zpsd10a9aa5.jpg

Har kun tatt to bilder av klokken foreløbig. Når jeg får tid (dvs. i juleferien) skal jeg få tatt en ordentlig fotoshoot.

675055e0f82e7b1c8baed402944e24ad_zps6c9c7b19.jpg

EDIT desember 2013: Før jeg i det hele tatt fikk tatt noen ordentlige bilder av den, forsvant den ut igjen. På årets nest siste dag forsvant den i det samme byttedragsuget som Helsonen. En på alle måter fantastisk klokke med et fantastisk verk. Dessverre ga den meg ikke helt den godfølelsen Rolex gir. Den forsvant altså ut igjen på grunn av snobberiet mitt.

Redigert:
@runes takker som oppdaterer! PO er råe digger dem både med 2500 og 8500 42/45.5 - må nok inn etterkvert
Shark diver i bronze er også en innertier