Sannsynligvis Tidssonens sykeste unboxing
Hei igjen alle sammen,
Jeg må si det gleder meg at det er så stor interesse for min kommende unboxing. Jeg skjønner at forumets medlemmer har tolket det dit hen at det kommer et virkelig fantastisk ur. Her må jeg dessverre skuffe dere. Derimot tror jeg du vil si deg enig i overskriften, om du tar deg tid til å lese kommende historie.
For å gå rett på sak. Her er unboxingen:
Sannsynligvis skjønner du ingenting akkurat nå. Kanskje du tror dette er en teaser eller at jeg, i kjent stil, bygger forventningene. Jeg må skuffe deg. Dessverre. Skuffet ble jeg selv også - til de grader.
For å gjøre en lang historie noenlunde kort.
Min kjære og jeg har tilbrakt en herlig helg i Paris. Helgen har gått med til obligatoriske severdigheter, god mat, klokkespotting, og selvsagt shopping. Da vi skulle reise hjem sent på ettermiddagen, mandag, bestemte vi oss for å tilbringe siste formiddag på Galeries Lafayette - Paris største kjøpesenter. Min kjære fikk plutselig det innfall at vi skulle "gjøre oss ferdig med julegavene til hverandre" (og hun forøvrig da selvsagt ønsket en veske av kjent sort), gikk turen for min del raskt ned i første etasje hvor ur av ymse slag ofte befinner seg. Jeg har i lang til ønsket meg en dressklokke, og Hamiltons Jazzmaster har vært preferert til dette formål. Valget var enkelt. Som sagt, så gjort - Hamilton Jazzmaster ble kjøpt inn. På dette tidspunktet begynte vi å få dårlig tid. Turen gikk direkte i drosje tilbake til hotellet for en liten omorganisering av bagasjen, og deretter direkte videre mot Charles de Gaulle.
Etter en mellomlanding i Amsterdam ankom vi Bergen rundt kl. 23.30. Turen gikk deretter innom den obligatoriske Duty Free-butikken, deretter mot rullebåndet for henting av bagasje og videre i bilen på vei hjem. Sliten og trøtt var vi hjemme rundt kl 00.30. Yttertøyet ble hengt opp og armen dirret etter å få nyanskaffelsen på hånden. Bagasjen ble pakket opp. Ikke bare hadde dagen bydd på spontaninnkjøp av nytt ur, men nye overraskelser skulle være i vente...
Noe forbauset var jeg når boksen ble åpnet og manglende tilstedeværelse av ur kom til syne. Lettere irritert, med lavt blodsukker og manglende inntak av snus, spurte jeg min bedre halvdel om hvor hun hadde gjort av uret. Med et raskt tilbakeblikk over dagens hektiske aktiviteter, og noe overbevisning fra min kjære, konkluderte jeg med at hun ikke hadde hatt mulighet til å være i nærheten av boksen - jeg hadde jo ikke hatt anledning til å røre boksen selv! Det utenkelige gikk raskt opp for meg når jeg oppdaget at også en annen julepresang til hennes var borte - du vet, den ekstrapresangen som du klarer å "snike deg bort" under feks oppholdet for å kjøpe. Den som skal gi deg de ekstra bonuspoengene som du så sårt trenger.
Så for å konkludere; noen har altså vært oppi bagasjen min mellom innsjekking på Charles de Gaulle og ankomst Bergen, pakket ut uret fra boks - noe vi som Tidssonen-medlemmet godt vet ikke alltid er en enkel prosess - fjernet uret, pakket boksen pent ned igjen (til og med lagt instruksjonsboken pent på plass på toppen) og plassert boksen tilbake i bagasjen.
Et simpelt, men omstendelig, tyveri.
Som dere nok skjønner. Denne unboxingen ble på ingen måte som forventet - verken for min eller deres del. Akkurat nå er jeg bare veldig glad jeg ikke puttet 116610LN i boksen før jeg dro - noe jeg et lite øyeblikk vurderte.
Takk for du tok deg tid til å lese min utrolige historie.
-Frank