Sannsynligvis Tidssonens sykeste unboxing (OPPD. SE s. 3)

Takk for en vekker! Jeg er jo klar over problemet, men er likevel for sloppy med hva jeg sender i innsjekket bagasje. Slutt på det nå!

Håper det ordner seg for din del, og at du har et ok forsikringsselskap. Kan bare forestille meg følelsen når du åpnet boksen...

Selv takk for sympatien. :) Aldri om jeg noen sinne skal sende noe av verdi igjen!

Vil takke alle for sympatien! :)

Håper selv forsikringsselskapet/flyselskapet tar dette tapet. Det er jo helt bort i natten at man ikke kan stole på at bagasjen kan sendes trygt. Jeg mener; med all denne sikkerheten som er på flyplasser nå for tiden, og om noen kan fritt forsyne seg av reisendes bagasje, så bør det være en smal sak å feks "legge noe ekstra" oppi bagasjen når man først er i gang!

Forøvrig kan jeg nevne at dette, i skrivende stund, skulle vært mitt ur på hånd:

H32565555_1.jpg

Hamilton Jazzmaster Open Heart H32565555.

Utrolig kjedelig, håper alt ordner seg med forsikringen.
En kompis som er aktiv sykelist ble frastjålet en puls-klokke på akkurat samme måte, dessverre så kom forsikringsselskapet med noe svada så enden på visen var at han ikke fikk dekket noe.
Dette er kanskje noe media burde ha satt fokus på?

Uansett lykke til!

Auda. Meget kjedelig.

Fattern puttet en gang et spell nytt digitalkamera i bagen, som også ble borte. Det var strekningen Gardermoen-Charles de Gaulle.

Har hørt om slike hendelser for mange ganger. Det som skjer er at gutta boks nede på gølvet stråler gjennom bagasjen etter ulovlige greier. Bomber og slikt. Så hvis de ser noe som har noen verdi (laptop, klokke, kamera etc) blir nok for noen fristelsen for stor.

Tror ikke det er vanskelig å snike unna en klokke og komme unna med at man måtte åpne boksen for å se om det var noe muffens...

Desverre.

Flyselskapet tror jeg ikke har noe ansvar, fordi det er ikke deres ansatte som handler bagasjen. Men reiseforsikringen skal dekke det. Hvertfall om du har nogenlunde allright forsikring.

Klokken var fin den, så får vi håpe du likevel sitter med en på lanken til jul.

Skikkelig kjipe greier!

Når det gjelder reiseforsikringen, vet jeg at enkelte selskap ikke dekker slike tap, da de mener at man ikke skal pakke verdifulle ting ned i bagasjen man sjekker inn.

Men, jeg håper at det løser seg for deg :)

Veldig kjip historie!
Håper virkelig det ordner seg. Det er utgjort å ikke kunne stole på at bagasjen forblir urørt, men dessverre er man kommet "dit" at sånt skjer i større eller mindre grad.

Ønsker lykke til - og håper det etterhvert kommer ny unboxing fra deg!

Det der er en tankevekker for alle med dyre ur(og andre saker). Utrolig kjipt å høre om. Håper for all del det ordner seg for deg! Skal herved aldri legge verdisaker i koffert som kommer ut av mitt syne!

Fløy til Paris for snart 3 år siden og da var også min bagasje åpnet uten at det var satt noe merkelapp på kofferten. Ingen ting stjålet, men mye rot oppi der. Har hatt/hørt om så mange tilfeller på flyplasser at det aldri går noe verdifullt i bagasje som jeg ikke kan se hele veien.

Jeg har alltid klokker i håndbagasjen. Sjekker dem aldri inn! Det tør jeg ikke!

Jeg har alltid klokker i håndbagasjen. Sjekker dem aldri inn! Det tør jeg ikke!

Samme her!

Førte en gang til en litt artig episode når kontrolløren fikk se verktøyet jeg bruker for å skifte remmer på gjennomlysingen.. Den var vist litt i grenseland.. :p Men han kjøpte argumentet om at den var omtrent like farlig som en trykkblyant. ;)