sydvester
Støttemedlem
- Medlem
- 3. okt. 2014
Fikk en snzg i posten idag, krona vil ikke låse seg går bare rundt og rundt.
Noe quick fix på det eller er det bare å sende den inn igjen?
Fikk en snzg i posten idag, krona vil ikke låse seg går bare rundt og rundt.
Noe quick fix på det eller er det bare å sende den inn igjen?
Må ærlig innrømme jeg bare har gått ut ifra at den skal gå i lås.Disse har vel ikke skrukrone? 100-meterne pleier ikke ha skrukrone såvidt jeg vet?
Enig i at den nye 5-logoen ser bedre ut enn den gamle, så det er jo et pluss.Jeg synes den nye Seiko 5-serien ser temmelig bra ut, og den nye logoen er etter min mening uendelig mye finere enn den som er i dag.
[...]
Men jeg frykter at også disse er minst 41mm. Er det noen som vet de ytre målene på den nye 5-serien?
Noen her som har testet ut Uncleseikos reinkarnasjon av GL831?
https://www.uncleseiko.com/store/p148/gl831.html
Fikk du testet den reima? Jeg har vurdert den selv.Jeg har en på vei, og skal gjerne dele inntrykk når den kommer og jeg har testet litt.
Lars Birger
Du har rett. Akkurat denne forflatningen av modellhierarkiet har Seiko holdt på med en stund nå. Fjerning av Marinemaster-skriften og introduksjonen av Prospex-logoen er vel det største eksempelet. Jeg liker det ikke, og lurer på om det kan ha noe å gjøre med et ønske om større differensiering mellom GS og Seiko, hvor de vil unngå at noen klokker som bærer det vanlige Seiko-navnet skal bli for eksklusive?
Jeg leser sikkert for mye inn i det nå. Sannsynligvis er det bare en "lur" idé fra markedsføringsavdelingen om å strømlinjeforme modellgruppene.
Uansett, her er litt flere bilder av disse nye Solar-tunaene fra bla. aBlogtoWatch og Hodinkee.
Jeg digger den grå!
Fikk du testet den reima? Jeg har vurdert den selv.