Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Kan like disse.
Seiko-110th-Anniversary-Watches-13.jpg
SPB377J1_01.jpg
 
Den med grønt og gull er jo klassisk.
Selv har jeg ikke hatt følelser for Alpinist og ment de er litt "dillete" med katedralvisere og sånn, men jeg kjenner at jeg får litt mer godvilje jo mer jeg blir eksponert.

Den hvite GMTen er jo fin.
(men det er kombinasjon av GMT-hype og Alpinister overalt som gjør det)

LarsB
 
Har så lyst på denne orange 38-millimetringen...

...men har så liten lyst å ta verditapet av å kjøpe en ny over disk. :giggle: (Ingen som har en brukt en de har lyst til å bli kvitt?)

Jeg prøvde den på lanken hos Christensen her om dagen, og jeg synes Seiko 5 38mm-serien fremstår som hyggelige billig-beatere, en grei avløser til SKX013. (jeg er ikke så mye i vannet utenom en og annen badetur, så mangel på screw-down har ikke noe å si for meg)

1695459487264.png
 
Redigert:
Har så lyst på denne orange 38-millimetringen...

...men har så liten lyst å ta verditapet av å kjøpe en ny over disk. :giggle: (Ingen som har en brukt en de har lyst til å bli kvitt?)

Jeg prøvde den på lanken hos Christensen her om dagen, og jeg synes Seiko 5 38mm-serien fremstår som hyggelige billig-beatere, en grei avløser til SKX013. (jeg er ikke så mye i vannet utenom en og annen badetur, så mangel på screw-down har ikke noe å si for meg)

Vis vedlegg 346185
Prøv Sakura, eller vent til blackfriday
 
  • Liker
Reaksjoner: speedieThomas
Annonsørinnhold

KINGSEIKO-SPB283J1-4-19433514.jpg


Seikos kultklassiker fra 1960-årene returnerer i oppfrisket drakt.​



Må si King modellen er virkelig lekre utseendemessig. Men jeg stusser litt over nøyaktigheten som står i beskrivelsen av de nye modellene:
Nøyaktighet +25/-15 sekunder per dag. Kan man ikke forvente bedre av en klokke til nesten 23000 kr? Eller er dette innenfor og at jeg bare er litt for opptatt av nøyaktigheten til klokker?
 
Tre størrelser.. 37, 38,3 og 38,6 - herunder med ulike urverk og godt spredt i pris, selv om utsiden er basically identisk.. For et jæ*** rot!

Seiko er sin egen største fiende av og til (les: litt for ofte).

MEN. Liker enkelte av utgavene veldig godt :whistle:
 
  • Liker
Reaksjoner: Maz19