Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Hei!om en kjøper ny seiko idag,hvilket urverk er å foretrekke?
4r36, 8l35, 9s eller valgfri springdrive. Seiko bør du kjøpe latterlig billig eller latterlig dyrt. 6r som befinner seg i midten har ikke verdens beste rykte.

Om quartz tikk er noe du kan leve med så er det mye fint med 9f.
 
Hva sier rykte?
Hva med denne?:

SPB097J1​


Både 6r15 og 35 har hatt ujevn kvalitet, avvik, vært en del garantirep på de.

Hadde valgt en annen modell i mm200- serien. Hva med disse?
 
Til de av oss med en SKX007:
det ser ut til at vi sitter på store verdier, i alle fall i følge denne finn.no-selgeren

Screenshot_20231020_101744_Samsung Internet.jpg
 
  • Haha
Reaksjoner: sydvester
Det verste med den 8.800 varianten er at den er ikke helt på jordet. Jeg har en SKX009 i "my collection" på Chrono24. Der står det nå at jeg har en fortjeneste på 69% på om jeg realiserer til prisantydning.

Så her sitter vi på gull, gutta. Bare vi ikke realiserer alle sammen og lager kollaps på SKX-markedet.
Og så må oppfordre alle de andre til å modde med fiskeskjelettvisere og Yachtmaster-bezeler.

1698069620584.png


LarsB
invistor
 
Redigert:
Legger på litt margin og sier at dollarkursen lå på 6,2 NOK/USD. Mener også at den på magisk vis ble levert på døren uten at det kom noe krav om å betale mva, så en drøy tusenlapp ferdig levert for bare 9,5 år siden.

1698070233507.png
 
De er faset ut, men du finner fortsatt noen modeller nye i butikk.

Kondensatoren varte ikke stort lenger enn et vanlig batteri så da forsvant hele poenget med kinetisk lading av quartz.

Mange prisklasser over finner du spring drive som veldig enkelt forklart lagrer energien mekanisk, men bruker en quartz komponent til å være ekstremt nøyaktig.