Selge SUB på Qxl - er det lurt?

Medlem
31. jan. 2009
Sted
her og der
Noen som har prøvd seg på det? Jeg pleier aldri å sette minstepris på klokkeauksjoner men undrer på om markedet er for lite her på berget. Har jo ikke lyst å brenne meg helt da. Det er en 14060 uten lenke, men boks og slikt har jeg en plass (håper jeg :) )

Er ikke så sugen på å legge den på ebay.

Tanker ?

mvh

Hei du

Prøv heller å legge den ut her :)

Ellers vil jeg anbefale FINN.NO istedenfor qxl, større marked og flere brukere!

Vil tro at du får best pris på Finn. Og her er det jo mange Rolex-entusiaster, gamle og potensielle.
Du får i hvertfall garantert bedre pris her enn på eBay.

krille skrev:
Langtransport skrev:
visste ikke helt hva jeg skulle forlange :oops:
Nja, en tusenlapp eller to bør du jo få. Ring meg så ordner vi dette fort og greit :mrgreen: :mrgreen:
Kan jo auksjoneres bort her og nå....bare å kjøre i gang det.
Legg ut et bilde eller to så er vi i gang :?:

Henger meg på... kjør auksjon.... :D

Som sunnmøringen jeg er starter jeg på 5000,- :D

En plass må jo en auksjon starte :mrgreen:

rkjersem skrev:

Hehe......ja jeg opplever sunnmøringene faktisk gjerrigere enn Sveriges "smålenninger" :mrgreen:

Da syfter jeg ikke på deg rkjersem........bare sånn generelt! :mrgreen:

Sven Bertil skrev:
rkjersem skrev:

Hehe......ja jeg opplever sunnmøringene faktisk gjerrigere enn Sveriges "smålenninger" :mrgreen:

Da syfter jeg ikke på deg rkjersem........bare sånn generelt! :mrgreen:

Vi er som oftest ganske fornuftige til slutt. Men vi går ofte litt hardt ut i forhandlingene, om du skjønner hva jeg mener :mrgreen:

hehe...ja det var inget illa ment....kjenner flere hyggelige sunnmøringer..... :D

Jeg har dog i arbeidslivet opplevt at hvis du vil ha utfordringer i salg.....så skal du prøve deg å selge in till sunnmøringer!!Da blir du vant til forhandlingsteknikk! :mrgreen:

Sven Bertil skrev:
hehe...ja det var inget illa ment....kjenner flere hyggelige sunnmøringer..... :D

Jeg har dog i arbeidslivet opplevt at hvis du vil ha utfordringer i salg.....så skal du prøve deg å selge in till sunnmøringer!!Da blir du vant til forhandlingsteknikk! :mrgreen:

Hehe, ja i tillegg oppnår du en dårlig pris, pluss at du sikkert har endt opp med å selge 2/3 av din bedre halvdel til kostpris :mrgreen:

Kun sålt "billigere" klokker på qxl.no (2stk speedmasters) og de kom knappt over utropspris, lite intresse muligens for klokker på qxl?
Ellers er det dårligere tider, spesielt i november då folk har en god del regninger og skall kjøpe julegaver.
Herregud, jeg har bland annet har en gmt II og submariner rolex i toppstand på finn.no liggende for 20-22k kroner om man bortser ifra rolexservicekostneden og kun noen "dæck sparkare" (som man sier i sverige) har meldt intresse :roll:

Aldrig vågat selge Rolex på Ebay, grunnet rykten om att USA tollvesendet konfiskerer alle Rolex uansett om den er ekte da Rolex skall officialt inføres/selges i USA via authorisert forhandler??

KarlFr skrev:
Kun sålt "billigere" klokker på qxl.no (2stk speedmasters) og de kom knappt over utropspris, lite intresse muligens for klokker på qxl?
Ellers er det dårligere tider, spesielt i november då folk har en god del regninger og skall kjøpe julegaver.
Herregud, jeg har bland annet har en gmt II og submariner rolex i toppstand på finn.no liggende for 20-22k kroner om man bortser ifra rolexservicekostneden og kun noen "dæck sparkare" (som man sier i sverige) har meldt intresse :roll:

Aldrig vågat selge Rolex på Ebay, grunnet rykten om att USA tollvesendet konfiskerer alle Rolex uansett om den er ekte da Rolex skall officialt inføres/selges i USA via authorisert forhandler??

At det er lite interesse for skikkelige klokker på qxl har vært mitt inntrykk også, og det var dette jeg ville sjekke med andre klokkeentusiaster.

Markedet er kanskje tregt nå, men etter antallet av PM til meg i går angående denne sub'n, selv om det ikke var en annonse, så skulle den være mulig å selge her. Men det er ikke besluttet enda 8)

At det ikke er lurt å sende Rolex til US er ikke bare et rykte. Det er ikke lov.
Ebay har dessuten forandret seg mye i det siste, og jeg har helt sluttet å selge der, i den grad jeg har hatt noe å selge.

Langtransport skrev:
At det ikke er lurt å sende Rolex til US er ikke bare et rykte. Det er ikke lov.
Ja, faktisk, så utrolig det enn høres ut... Kopipasta herfra:
US Customs skrev:
The Rolex trademark recordation with Customs indicates "Import of Goods Bearing Genuine Trademarks or Trade Names Restricted." This means that genuine Rolex products can only be imported with the permission of the trademark owner, Rolex Watch U.S.A. Inc. A private individual can hand carry one Rolex watch from a trip overseas without obtaining permission. Bring in more than one, and they will all be seized as a trademark violation. Purchasing a Rolex from overseas by mail is also a trademark violation.

Faen meg en helt sinnsyk verden. Det er det klammeste eksempelet på markedsmakt jeg har sett. Makan. Rolex kan kysse seg sjæl bak! 8) :D Jeg er ikke helt sikker på det juridiske i det der heller. Høres i overkant drøyt ut...

xe3l skrev:
Faen meg en helt sinnsyk verden. Det er det klammeste eksempelet på markedsmakt jeg har sett. Makan. Rolex kan kysse seg sjæl bak! 8) :D Jeg er ikke helt sikker på det juridiske i det der heller. Høres i overkant drøyt ut...
Det var det jeg også tenkte, derfor jeg måtte gjøre litt research - fikk helt sjokk da jeg fant ut det der. Spesielt i USA som liksom skal være det frie markedets høyborg.....

Kan nesten ikke tro det. Hvis jeg skulle på 4 ukers USA-ferie, og pakket med meg bla en Daytona og en GMT-master på NATO for å ha noe å bytte på, så ville jeg altså risikere beslag fordi jeg har krenket varemerkeretten. Selvom tekstens tale er klar, så synes jeg det der høres så drøyt ut at jeg ikke kan skjønne at det er holdbart hvis problemet virkelig skulle komme på spissen. Det høres virkelig grovt urimelig ut, nærmest en krenkelse av eiendomsretten til den enkelte klokkeeier. Merker at jeg faktisk blir litt forbanna :D :twisted: .

Med forbehold om at det er lenge siden jeg leste om dette: Jussen bak er den amerikanske varemerkeloven, Lanham Act fra 1946. Kort fortalt er det forbudt å innføre varer med et varemerke som er likt eller kan forveksles med et som er registrert, uten at varemerkeeieren samtykker. I utgangspunktet vel og bra, fordi det forvansker import av piratprodukter og ulovlige kopier. Siden mange selskaper - som Rolex - har datterselskaper i USA, kan disse registrere et varemerke og dermed hindre paralellimport. Det er unntak fra forbudet for en personlig gjenstand. Følgelig kan man, som xe3l sier, risikere å bli fratatt øvrige klokker av samme merke. Skal man reise til USA med flere ur, lønner det seg mao å ta med forskjellige merker. Hvor stor denne risikoen faktisk er, aner jeg ikke.

Det gjelder ikke bare Rolex, men alle registrerte varemerker.