Jeg kommer nesten rett fra Bjerke nå. Har bare brukt 3-4 timer på å roe meg ned før jeg tenkte å dele de siste ukenes begivenheter med dere.
I slutten av oktober leverte jeg inn en IWC til service hos Bjerke på Paleet (alt annet var jo stengt for oppussing). Prøvde meg hos Tidemann først, men han ville ikke røre klokken fordi det var et inhouse verk i den.
Alle vet jo at Bjerke bruker tid på servicer, så etter 10 uker er klokken klar, og jeg er rimelig fornøyd med den ventetiden.
Når jeg skal hente klokken, så oppdager jeg at alle viserene har en stygg ripe på tvers, og over lumen. Verst er det gått ut over timeviseren.
Greit, alle har lov til å drite seg ut. De legger seg flate, får klokken tilbake, og jeg forventer nye uker, men etter 14 dager så får jeg på ny beskjed om at klokken er klar. Da tenker jeg raskt at de har polert viserene, og tenker også at jeg er spent på den timeviseren.
Det viser seg ved henting i dag at jo, viserene er polert, og blitt ganske bra. Men de bærer sterkt preg av å ha blitt polert med poleringsstriper og grågrønn lumen på timeviseren. Ripen i timeviseren er fortsatt synlig.
Ved spørsmål om nye visere, så forteller personen i kassen at dessverre så har de ikke tilgang på reservedeler, fordi IWC ikke ønsker at noen som ikke er opplært av IWC, skal skru på klokkene deres. Og urmakeren som skal ha IWC fra Bjerke er på kurs hos IWC for tiden. De forventer tilgang på reservedeler nærmere sommeren. Jeg kunne fint få nye visere hvis jeg ikke var fornøyd med poleringen, men da må klokken ligge hos Bjerke til de får viserene. Visstnok for at den ikke skal komme ut av "systemet".
Jeg tok pent klokken min, fikk en bekreftelse fra personen på Paleet om hendelsen. Relativt stiv i masken og med en ild i klokkehjertet forlater jeg butikken.
Jeg stiller meg i ettertid et par spørsmål: Er jeg sær? Hvordan ser verket i klokken ut, når alle viserene var i den forfatningen? Hvem skal jeg klage til? Hvordan skal jeg gå frem, og hva kan jeg forvente som resultat?
Det verste er at jeg har en ny IWC som skal hentes hos Bjerke i mars. Opplevde kjøpsprosessen der som fin, og er alltid blitt godt tatt i mot når jeg er innom for å kikke. Skal det være sånn at servicen er upåklagelig ved kjøp/mulig kjøp, mens etterkjøpsopplevelsen er noe drit?
Vel, da ble det til at det er dere som må ta i mot klagingen min. Foreløpig.
Flyttet posten din hit da den inneholder flere spørsmål (og forhandlerkategorien er ment som en "karakterbok" fri for diskusjoner).
-Admin
I slutten av oktober leverte jeg inn en IWC til service hos Bjerke på Paleet (alt annet var jo stengt for oppussing). Prøvde meg hos Tidemann først, men han ville ikke røre klokken fordi det var et inhouse verk i den.
Alle vet jo at Bjerke bruker tid på servicer, så etter 10 uker er klokken klar, og jeg er rimelig fornøyd med den ventetiden.
Når jeg skal hente klokken, så oppdager jeg at alle viserene har en stygg ripe på tvers, og over lumen. Verst er det gått ut over timeviseren.
Greit, alle har lov til å drite seg ut. De legger seg flate, får klokken tilbake, og jeg forventer nye uker, men etter 14 dager så får jeg på ny beskjed om at klokken er klar. Da tenker jeg raskt at de har polert viserene, og tenker også at jeg er spent på den timeviseren.
Det viser seg ved henting i dag at jo, viserene er polert, og blitt ganske bra. Men de bærer sterkt preg av å ha blitt polert med poleringsstriper og grågrønn lumen på timeviseren. Ripen i timeviseren er fortsatt synlig.
Ved spørsmål om nye visere, så forteller personen i kassen at dessverre så har de ikke tilgang på reservedeler, fordi IWC ikke ønsker at noen som ikke er opplært av IWC, skal skru på klokkene deres. Og urmakeren som skal ha IWC fra Bjerke er på kurs hos IWC for tiden. De forventer tilgang på reservedeler nærmere sommeren. Jeg kunne fint få nye visere hvis jeg ikke var fornøyd med poleringen, men da må klokken ligge hos Bjerke til de får viserene. Visstnok for at den ikke skal komme ut av "systemet".
Jeg tok pent klokken min, fikk en bekreftelse fra personen på Paleet om hendelsen. Relativt stiv i masken og med en ild i klokkehjertet forlater jeg butikken.
Jeg stiller meg i ettertid et par spørsmål: Er jeg sær? Hvordan ser verket i klokken ut, når alle viserene var i den forfatningen? Hvem skal jeg klage til? Hvordan skal jeg gå frem, og hva kan jeg forvente som resultat?
Det verste er at jeg har en ny IWC som skal hentes hos Bjerke i mars. Opplevde kjøpsprosessen der som fin, og er alltid blitt godt tatt i mot når jeg er innom for å kikke. Skal det være sånn at servicen er upåklagelig ved kjøp/mulig kjøp, mens etterkjøpsopplevelsen er noe drit?
Vel, da ble det til at det er dere som må ta i mot klagingen min. Foreløpig.
Flyttet posten din hit da den inneholder flere spørsmål (og forhandlerkategorien er ment som en "karakterbok" fri for diskusjoner).
-Admin
Redigert: