Liver opp igjen denne tråden.
Hva syns Tidssonen-folket om denne kombinasjonen:
Screen Shot 2014-01-22 at 21.11.00.png • Droplr
Jeg syns personlig det er stilig, selv om noen vil nok mene det er for mye matching. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg skal gå til innkjøp av grenadine slips i burgunder (helfarget uten prikker). Og syns et tørkle med burgunder farvet men med hvite pin dots, alá dette:
Screen Shot 2014-01-22 at 21.12.19.png • Droplr kunne vært fint. Det blir altså to forskjellige stofftyper (grenadine og allminnelig silke), men med samme grunnfarve, selv om det riktig nok ikke er prikker på slipset i dette tilfellet.
Så - hva er dommen?
Kjøpte meg dette fra Richard James forleden:
Er meget fornøyd!
Ser det er noen månder siden det er skrevet noe her sist, men likevel.
Matching av pocket square og slips er no go!
Det er en grunn til at det ikke selges i sett (stort sett ikke hvertfall) Ofte er slipset enkelt og ikke for mye farger og mønster og pouchetten brukes til å sprite opp antrekket, da gjerne i farger og mønstre. Her kan man brette på mange forskjellige måter, eller bare stappe tilfeldig ned i lommen. Eneste som jeg (og mine kollegaer i klesbransjen) aldri gjør er å brette den klassiske trekanten.
Har du hvit skjorte og hvitt tørkle skal dette brettes og ikke stappes. Her mener jeg det alltid er finest med en "vanlig" brett - altså bare en rett firkant som stikker opp av lommen. Skal også fylle hele bredden av lommen og stikke opp 1-2 cm.