Setter stor pris på innspill og litt veiledning

Velkommen til forumet! Jeg ville ikke blitt overrasket hvis du er den første kvinnen som setter sine føtter innenfor denne delen av verdensveven. Får håpe for flere av ektefellene her inne at det ikke blir for mange, det kan sikkert bli et par diskusjoner og kostbare krav! :D

Bra valg av Omega Speedmaster Reduced, sitter selv på gjerdet og lurer på om jeg skal kjøpe eller spare til noe heftigere, feks Rolex Submariner. Kommer jo garantert til å eie begge en gang, men som student er ikke det aktuelt akkurat nå.
 
De finnes i utallige forskjellige farger de Tudorene. :) Her er to mer diskrete.


tudor-prince-date-79280-tu6711.jpg



Tudor1-1.jpg
 
Det er bare å prøve..

Jeg hadde Omega PO en stund, den traff smertegrensen min rimelig bra. 42mm versjonen altså.

Nå som jeg har hatt mindre ur en stund, siste jeg kjøpte er bare 36mm, så virker nesten Seamasteren (41mm) litt stor når jeg tar den på. Så hva man er vant med har veldig mye å si. Det kan nok de fleste her skrive under på uansett hvilke størrelser de pleier å bære.


Hadde jeg vært deg ville jeg funnet et ur du likte. F.eks den originale Speedmasteren om det er en du har sansen for. Kjøpe den, hvertfall prøve den, og se hvordan det går. Om du er flink og finner gode bruktpriser er det ikke nødvendigvis store tapet du trenger å ta for å bytte litt.

Tror du har helt rett i det!
Jeg går jo med forholdsvis store klokker fra før. Monster'n får jeg mye respons fra veninnene mine på ;) Det er bare så mye en har lyst på, men jeg har falt for speedy det er helt sikkert! Har heller ikke lyst til å kjøpe katta i sekken! :? Så det er mulig jeg rådfører meg her inne før klokkekontoen min åpnes. :)
 
Velkommen til forumet! Jeg ville ikke blitt overrasket hvis du er den første kvinnen som setter sine føtter innenfor denne delen av verdensveven.

Neida, her er det og har vært andre også.
Vi har en kvinnelig, relativt nyutdannet, urmaker.
Så har vi en som har etterlyst en Speedmaster som gave til sin mann.
Og så har vi hun som ordnet med Submariner i julegave til sin utvalgte.

Men for all del, det er plass til mange flere.
 
Har vært innom å prøvd Speedmaster Professional (3570.50.00) på Bjerke, og mitt førsteinntrykk var at den føltes veldig liten på armen, og jeg har langt fra tømmerstokkhåndledd. Jeg ville anbefalt deg å prøve den på før du evt. går for en reduced. Jeg syns en litt oversized klokke ser bra ut på jenter.

My 2 cents.
 
Her strømmer det på med forslag og gode tips! Takk! :)
Flott at det er noen andre jenter her inne, mine venniner synes jeg er rar men synes klokkene mine er kule da!:p

Tror nok at det er speedy som har truffet mest:D

Pr. dags dato har jeg en monster, seiko snzg 09, citizen promaster aqualand jp1010 og en traser big date alarm. Alle disse funker bra på armen min seiko snzg kan kanskje bli litt stor og flat (tallerken) men finfin på grå nato! :mrgreen:

Så hvordan er en vanlig speedy vs reduced i forhold til det?
Vanskelig spørsmål å svare på kanskje.... :roll:

Hvis jeg klarer å holde meg i skinnet så skal jeg til Oslo i februar og da kan jeg jo se der inne, for her jeg bor er det heller dårlig med butikker... Typ Bjørklund o.l...
 
Dette med reduced ikke reduced må du jo føle litt på selv. At du kan tenke deg en litt mindre klokke til dame hender kan jeg skjønne.

Jeg er som vanlig på litt tynn is, og regner med at noen arresterer meg hvis det jeg sier er feil.:roll: understreker at jeg ikke tror jeg har fått klådd på reduced live.

Først er det kanskje greit å gjøre seg opp en mening om hvor viktig urverket er. Hvordan folk opplever verket vet jeg ingenting om, men det sitter vel en eta modulchronograph i klokken og for folk som er ute etter et 321/861/1861 kaliber så er ikke dette et substitutt. Vi hadde et lite NURK møte en tid tilbake med chronographer som tema, og en modulchronograph, som i prinsippet er en chronofunksjon oppå et vanlig urverk er av fantastene ikke like aktet. ( noen andre forklar gjerne bedre).

Utseende ser jo kjent ut, men det er en del forskjeller kontra speedy pro. Sekundvisern og minuttellern for chronoen har byttet plass. Det er kommet på tall for hvert femte minutt unntatt klokken 3, 6 og 9.
Indeksene er av forskjellig størrelse. Chronon har fått annen viser og mistet den kule "pilen". Og prikkene på hver side av klokken 12 er borte. I tillegg formoder jeg at siden det er et modulverk så er ikke pusherne på linje med kronen.

Også er det jo dette med det historiske aspektet da.

Men klokken er jo pen og betraktlig billigere enn speedy pro, så ikke skal jeg fortelle deg hva du skal gjøre. Lykke til uansett.
 
Dette med reduced ikke reduced må du jo føle litt på selv. At du kan tenke deg en litt mindre klokke til dame hender kan jeg skjønne.

Jeg er som vanlig på litt tynn is, og regner med at noen arresterer meg hvis det jeg sier er feil.:roll: understreker at jeg ikke tror jeg har fått klådd på reduced live.

Først er det kanskje greit å gjøre seg opp en mening om hvor viktig urverket er. Hvordan folk opplever verket vet jeg ingenting om, men det sitter vel en eta modulchronograph i klokken og for folk som er ute etter et 321/861/1861 kaliber så er ikke dette et substitutt. Vi hadde et lite NURK møte en tid tilbake med chronographer som tema, og en modulchronograph, som i prinsippet er en chronofunksjon oppå et vanlig urverk er av fantastene ikke like aktet. ( noen andre forklar gjerne bedre).

Utseende ser jo kjent ut, men det er en del forskjeller kontra speedy pro. Sekundvisern og minuttellern for chronoen har byttet plass. Det er kommet på tall for hvert femte minutt unntatt klokken 3, 6 og 9.
Indeksene er av forskjellig størrelse. Chronon har fått annen viser og mistet den kule "pilen". Og prikkene på hver side av klokken 12 er borte. I tillegg formoder jeg at siden det er et modulverk så er ikke pusherne på linje med kronen.

Også er det jo dette med det historiske aspektet da.

Men klokken er jo pen og betraktlig billigere enn speedy pro, så ikke skal jeg fortelle deg hva du skal gjøre. Lykke til uansett.

Jeg har fått med meg forskjellene mellom reduced og speedy pro dette med plasseringen på urskive og verket. Likevel tenker jeg at i første omgang er reduced et bedre valg en en annen type homage f.eks steinhart ocean 1 green. ? Når det angår et skikkelig urverk er det selvfølgelig noe som vil komme inn i samlingen min etterhvert! Det skal inn en PP aquanaut inn :grin: i drømme iallefall!
 
Hei! :)

Jeg vil slå et slag for ditt orpinnelige valg, Omega Speedmaster Reduced. Nydelig klokke, og veldig praktisk med selvtrekkende urverk. Jeg fikk se en som Tore har nå nylig, og den passer en dame helt perfekt, og er sportslig og sofistikert nok til å bli annerledes og råstilig, imho.
>Full size tror jeg blir for stort...

Du kan jo høre med Tore hva han gav for sin!?

Lykke til :)
 
Hei!

Jeg er nok ikke særlig politisk korrekt, men jeg vil påstå at det er veldig fort gjort å bli påvirket på steder som dette. Plutselig virker det livsnødvendig å kjøpe de riktige merkene, selv om de koster mange ganger så mye som man egentlig hadde tenkt. Og det er sannelig ikke noe galt i det, bevares, men jeg vil få skyte inn at du kan få mye klokkeglede for langt mindre penger. Det finnes mange tradisjonsrike urmakere i lavere prisleier. Det er selvsagt lettere å få igjen pengene om man kjøper brukt blandt dyre merker, men man binder fort mye kapital. Men brukt Omega som du er inne på er kansje det du får mest for pengene samtidig som de holder seg i verdi.
Om du vil ha nytt, sjekk f.eks. her; http://www.jomashop.com/haja.html?page=0&sf=1&sd=a
Cronografer med 7750 til rundt 7-10000,-NOK ferdig tollet.
Jeg kjøpte nettop en Jazzmaster Slim med 2892 til 3000,- ferdig tollet.
Marginalt dårligere enn mange ur til mangedobbel pris.

Har du lyst å bruke mye penger på klokker så kjør på - men du må ikke, for å oppleve klokkeglede!;)
 
Jeg hadde bestemt meg for Speedy reduced/date grunnet lankestørrelse jeg også. Så ble jeg lullet inn i en forestilling om at den "ordentlige" speedyen ikke er så stor likevel og blah blah... Farlig dette med tidssonen... Etter besøk hos Bjerke i Bergen vil jeg på det sterkeste anbefale deg å prøve før du evt kjøper den store: aldri før har jeg hørt en selger anbefale å IKKE kjøpe noe :D

Derimot var den uoriginale, ikke-ordentlige, liksom-speedyen jeg prøvde (nyeste Speedy Date) MEGET kledelig på meg. Jeg er nå tilbake til å ha en mindre speedy på topp av ønskelisten. Den kommer i løpet av våren.

Hilsen mann med dame-lanke ;)
 
Det er mye du kan velge i selv om du har tynne håndledd. Samboeren min har vært med meg rundt når jeg har prøvd klokker og ofte har hun prøvd de også. Hun falt pladask for Fifty Fathoms i hvitt (45mm) og den nye Speedyen i brunt (dame utgaven). Når det kom til Rolex var hun enig med deg... bestefarfølelse. Ut ifra hva du skriver skjønner jeg at det er en speedy du vil ha. Gå for den :) speedy pro med eller uten safir :p Jenter med litt for store klokker er veldig kult.

Bare mine 25 øre
 
Jeg har fått med meg forskjellene mellom reduced og speedy pro dette med plasseringen på urskive og verket. Likevel tenker jeg at i første omgang er reduced et bedre valg en en annen type homage f.eks steinhart ocean 1 green. ? Når det angår et skikkelig urverk er det selvfølgelig noe som vil komme inn i samlingen min etterhvert! Det skal inn en PP aquanaut inn :grin: i drømme iallefall!

Ja men da er jo planen klar da. Reduced så Aquanaut. herlig;)