Fikk i dag inn min Shark Diver Bronze.
Har registrert bronze farsotten som har gått her inne og tenkt, joda, noe utenom det vanlige, artig og uhøytidelig. Interressert men ikke helt grepet.
Men så fant jeg lang bak i en skuff fruens gamle Gul, i bronze (eller kanskje heller messing), som med nytt batteri atter er klar for sol, sommer og sjø.
For det er det jeg forbinder med bronseklokkene, sommer, båtliv, fridykking, fiske, en røff fritidsklokke det ikke er så nøye med.
Rett etter dette kom det plutselig ikke mindre enn 2 stk Helson Shark Diver Bronze for salg. Jeg var fortapt og måtte ha en slik. Etter å ha famlet litt i kjøpsprosessen sånn innledningsvis ble det deal til slutt (takk Lyngutt).
Har en plan for denne som gjør at jeg ikke får sett den igjen på en 14 dagers tid så en billed dokumentasjon måtte til.
Planen er at jeg skal gi klokken patina, det har vært mye snakk om det ser jeg. Mange metoder er diskutert rundt omkring på diverse fora, jeg har tenkt å bruke naturmetoden. Jeg satser på at klokken er trykktestet og helt vanntett og kommer til å la den ligge i sjøen nedsenket på ca 1 meters dyp i omtrent 14 dager. Legger den i en perforert plastboks som jeg fortøyer veldig godt.
At klokken endrer utseende er jeg sikker på, at den blir mer værbitt tror jeg nok men hvor mye? Vil den bli begrodd av tang og tare, vil der leve små blåskjell og rur på den?
Kommer tilbake med rapport og fotodokumentasjon etterhvert.