Samme klokka (nr. 772) har heldigvis roet seg ned litt ned nå, men hvilken behandling fikk denne egentlig @HCWL ?
Postet her på TS før men her er min.
Etter eksponering av saltvann og egg i et par dager:
Etter å ha blitt vasket lett:
@crown guard er det en rhodesian ridgeback vi ser i bakgrunn?
Se der ja, ser mye finere ut nå
2 måneder med store mengder sol og saltvann.
@crown guard Ja med vilje. Var sikret med hyssing knytt fast i en bjørk, ett lite eksperimentMED VILJE?
Det stemmer @Trulle75. Godt observasjon!er det en rhodesian ridgeback vi ser i bakgrunn?
@crown guard Ja med vilje. Var sikret med hyssing knytt fast i en bjørk, ett lite eksperiment
Det stemmer @Trulle75. Godt observasjon!
Bildet er også publisert i "Dagens"
Helson Shark Diver 45 mm på Cheapestnatostraps.com sin Cheapest NATO Straps - Leather Zulu Strap Tanned (20 mm, 22 mm, 24 mm)
Inspirert av et bilde her på TS, kjøpte jeg samme reim selv. (Husker ikke hvem som var inspirasjonen, men takk til deg!) Kjøpte fra Vintagerstraps.com. Synes selv dette var en perfekt kombo.
I går hentet jeg klokken opp fra dypet (se innlegg 52 over). Den hadde da ligget i havet i ca 3 uker.
Klokken lå i gjennomhullet plastboks, utsatt for vanngjennomstrømmning men beskyttet mot fysisk slitasje. Den lå på ca 1 meters dyp, under en brygge. Ganske så mørkt der så tang og tare har ikke hatt gode vekstvilkår. Heller ikke rur og skjell har satt spor på klokken.
Bilder - før:
Etter:
Egentlig ikke store forandringen, den har blitt mattere og noe mørkere, omtrent slik en nypolert bronsepropell bli seende ut etter en sommer i sjøen. Regner med at normalt bruk vil føre til at den blir slitt blankere på lugs og bezel, tror det blir rustikt og flott.
Hei folkens. Driver å titter på en shark diver og ser at 42 mm kommer med ETA verk mens 40 kommer med myota verk. Hva burde man gå for sånn verk messig?