Kan noen gi en fin beskrivelse hvordan man skal røyke en sigar på skikkelig vis
Setter pris på en god sigar i ny og ne.
I motsetning til de stressende sigarettene som røykes på et gatehjørne må man ta seg tid til en god sigar.
Tid som kan brukes til å slappe av, tømme hodet, og eventuelt samle tankene og komme på gode ideer.
Satt igår og kom på flere gode løsninger på noen små utfordringer jeg har på jobben om dagen.
Jeg har disse liggende for tiden.
Cohiba Siglo 1: En god og middels sterk sigar. Akkurat passe kort til at den kan nytes i løpet av en kort pause.
Montecristo no.2: En litt sterk type synes jeg. Ikke noen nybegynner sigar i mine øyne. Disse vil nok bli røyket opp under lettere påvirkning av alkohol.
Montecristo mini sigarillos: Bedre enn sigarene synes jeg. Synd de er litt korte. Kanskje litt skarpe i smaken.
Tilslutt min favoritt; Romeo y Julieta Churchills. Disse er akkurat passe sterke, og de varer en god time.
Her er min «samling», jeg har vært en stor Cigarentusiast siden midten av 90-tallet men det har dabbet veldig de siste årene og humidoren har blitt mer luftig innvendig, enkelte av Cigarene har nok lagt i skapet i 10-12 år, med små påfyll i ny og ne.
Jeg reiste mer tidligere og da fulgte det alltid med hjem en kasse eller to i bagasjen.
Fortsatt holder jeg en knapp på Cubanske, selv om jeg flere ganger har opplevd variabel «trekk» på enkelte. Favorittene er Montecristo No. 2 og Hoyo de Monterrey (og Punch) Double Corona.
Jeg føler mange Dominikanske merker er på vei mot Cubanske på smak, er alltid pene og se på og med god trekk.
Har de siste årene vært på treff med Håkon fra sigar.com og kan absolutt anbefale Chess Extreme.
Hehe, stikk innom Solcigar i Henrik Ibsensgt. og kjøp en Davidoff Special T og du vil rocke festen Hvis du synes str er vel drøy, ta noe annet fra Davidoff, de er milde med mye smak og ser alltid meget bra ut!Ps Rød ser jeg postet rett over timen efter din post - gleder meg til svar
Det er en seriøs humidor, Rød
Gjelder å ikke glemme fuktigheten når den er full...