Sinn Spezialuhren

Den i 41mm på gummi var jo særdeles lekker! 2290 euro. Noen på TS som skal kjøpe?
Det er mye jeg liker med denne: særlig formen på kassa, at den er fullstappet med Sinn-teknologi og at den er "bare" 41 mm. Da sitter den bedre på mine relativt små håndledd enn 44/45 kasser. Men når det gjelder fargevalg så tror jeg at jeg foretrekker Kjedelig-Per-versjonen med sort skive. Jeg liker det røde fargetemaet som går igjen på bezelen, skiva og sekundviseren.
 
Var akkurat innom Jacobsen og kikket på Sinn. Sjelden jeg har en time å slå i hjel på Lillestrøm, så det måtte utnyttes. Mye fint, og spesielt fliegerchronoen på lenke passet meg godt. Men, den som virkelig stjal showet for meg var UX. Den effekten av oljefylt kasse var bare magisk. Ved en liten vinkel ser det ut som om viserne er malt på glasset. Den der havnet plutselig høyt oppe på most wanted for min del. Nå tror jeg Black Bayen ryker...


Bilde lånt fra nett. Sykt kul effekt!
399231d1333177961-sinn-ux-ezm2b-modell-2011-wie-neu-inkl-685-024.jpg
 
Min U1 sitter meget bra med lenke på mine tynne 16,5 cm håndledd. Men har ikke prøvd EZM9. Har du prøvd U1/EZM9 på original skinnreim; evt. skinnreim i "kort" modell, og hvordan funker det?
Da jeg hadde U1 brukte jeg den stort sett bare på lenke, og den passet utmerket. Bruker EZM9 på skinnreim til vanlig og det er veldig behagelig. U1 har jeg brukt på orginal silikon reim og lenke.
 
Vet du eller andre norsk pris for denne, på gummi? :)

Det er mye jeg liker med denne: særlig formen på kassa, at den er fullstappet med Sinn-teknologi og at den er "bare" 41 mm. Da sitter den bedre på mine relativt små håndledd enn 44/45 kasser. Men når det gjelder fargevalg så tror jeg at jeg foretrekker Kjedelig-Per-versjonen med sort skive. Jeg liker det røde fargetemaet som går igjen på bezelen, skiva og sekundviseren.
 
Vet du eller andre norsk pris for denne, på gummi? :)
Jeg har ikke sett T2 hos Urmaker Jacobsen. På gummi er veiledende tysk pris EUR 2.600, og Jacobsen har veiledende norske priser som ligger ganske tett opp til tysk pris + 25% norsk mva. Ifølge dagens vekslingskurs så havner du vel på kr. 29.000. Men det er godt mulig at Jacobsen priser den rimeligere hvis han har tatt inn noen da krona stod litt sterkere mot Euro eller om han kan gi deg en nice price.
 
Da jeg sjekket prisen på 856 UTC hos Jacobsen kom den på 5000 kr mer enn ved å bestille direkte fra Sinn, inkludert moms og frakt til Norge.
Synes det ble litt i overkant mye avanse, så jeg bestilte rett fra Frankfurt.
 
Har selv en U1 med coating innvendig og utvendig og syntes det fungerer fint, men kunne jeg valgt om igjen og sluppet å betalt noe ekstra for det hadde jeg valgt kun på innsiden uten at det plager meg med coating på utsiden. Det som virkelig plager meg er lenka som ikke er brukbar og en litt dårlig lume.
Samme her. Har coating på begge sider og jeg ville kanskje valgt uten coating på utsiden om jeg kunne skru tiden tilbake. Den plukker opp fingeravtrykk som besatt, og jeg pusser den hele tiden.

Når det gjelder lenke og lume, så er jeg 100% fornøyd.
 
Ti dager senere er UTCen tilbake på håndleddet. Fikk også med en Sinn-kopp som plaster på såret.
Bra kundeservice, vil anbefale merket selv om det var krøll i starten.
Vet jeg var litt krass tidligere i tråden, men jeg var vel bare litt skuffet og irritert.

Klokka kjennes bunnsolid og jeg liker utseende svært godt.

m1rZ3ns.jpg

IlP9YCU.jpg
 
Redigert:
Flere som sliter med lenka til U1? Utseende messing liker jeg den veldig godt, og den er helt grei å ha på men delen som er sirklet inn på bilde "popper" ut av posisjon hele tiden. Spesielt om lenken blir dratt litt i, fks om jeg bøyer hånden mot kronen. Dette irriterer meg noe fryktelig! Original gummi reim med deployment er bestilt, men vil gjerne bruke lenken også.
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide
Gummi og deployment til U1 koster ca 2500,- ny i Hos i AD i Lillestrøm. I Stockholm skulle de ha 2800 sek minus 20%. Men jeg fikk tak i gummi og deployment for 125€ brukt fra Frankrike.
Kun gummien koster vel 500,-, så det er frisk pris på deployment her:p
 
856 UTCen blir lagt ut for salg i dag.
Brukt tre dager.
Det har dukket opp noen kjedelige utgifter jeg må dekke.

Selges for 17500, med papirer på klokke og betalt moms.

Samme klokke koster 21k hos AD i Norge.

Ta kontakt om noen er interessert.
Klokka er som ny, helt strøken.
 
Med anledning egen forskning rundt lenke til min Sinn 144 fikk jeg følgende svar fra Sinn.de

Dear Mr.,

Thank you for your email.
The massive bracelet for your 144st costs 138.65€.
We also can offer you a silicone strap with a pin buckle.
It costs 63.02€.
http://www.sinn.de/en/Modell/144_St_Sa.htm (click on configure your watch model)

Please be informed that the whole amount must be paid in advance.
You can pay by credit card, bank transfer or PayPal.
A fully covered shipping to Norway with our shipper is 25.00€.
(Custom fees are not included)​
 
Fekk min første Sinn i forrigårs...
Funker fint.
Trange springbars? Vanlig på Sinn....? Liker å skifte litt reimer, men disse satt tight..

Uansett nøgd sålangt. Har ikkje lenke, så blir å bytte litt på reimer..


Gratulerer forøvrig mr Sinn med sine 99!