Sinn Spezialuhren

Si meg, er Sinn-klokkene faktisk made in Germany, eller gjennomføres kun kvalitetskontroll i Tyskland mens urene, som det er for mange andre klokkemerker, egentlig er lagd i Kina?
 
Aner ikke hvordan Sinn (eller andre tyske merker) forholder seg til "swissness"-loven, men siden de har lov til å skrive "made in Germany" på skiven antar jeg at en viss % av klokken må være laget/satt sammen i Tyskland.
 
Sinn eier SUG(Säschische Urentechnologie GMBH) som er i Glashütte: De lager klokkene for dem.
Der kan man se en Sinn kasse hos SUG.
http://www.sug-glashuette.de/index.php/products-k2/entwicklung-2

SUG ble fundert i noe som 98-99 av Sinn og Fricker.
Fricker er ut nå... En del SUG aksjer var kjøpt og solgt de siste årene mellom disse aktører.
Fricker har laget kasser for mange varemerker: Til og med Oris og en del andre små aktører før i tiden...Precista, Korsbek, Kazimon, Kobold, Muhle.G...
De gjør det fortsatt: http://www.w-fricker.de/englisch/referenzen.html
Noen år siden de startet en filiale i Hong-Kong hvor de får en del av de billigst urkasser laget: Hvem som helst kan bestille en serie av urkasser hos Fricker og velger sin pris(Tysk eller kinesisk...)
http://www.w-fricker.de/englisch/

Også de første Damasko kasser var laget av Sinn før de ble uavhengig i 2002.
Vi kan vel si at det er en stor famillie i Tyskland som kjenner bra hverandre.

Det fins ikke noe etablert lov i Tyskland som Sveits og den swissness.
Men det har vært en del rettsak som "setter ting på plass": Der snakker vi ikke bestemt om klokkeverden.
Ja mange "Made in Germany" klokker har deler laget i Kina og ofte er det ingen overraskelse siden de er billig og huser en del kinesiske urverk.

Også vi har Vollmer(Aristo) og Ickler som er en av disse urkasser aktører i Tyskland.
Ickler produserer for Archimede og Limes blant annet...
http://www.ickler.de/en/home/
Og man kan kjøpe en del Ickler kasser der:
http://www.german-watch-shop.com/watch-cases/divers-cases/
 
Sinn burde gå in-house som Damasko... Men de står ikke i samme virksomhet egentlig.
Damasko er opprinelig en fabrikant i spesielle deler og utvikler også metaller eller "alloy" for romteknologi etc...
 
Voldsom prisøkning på brukte Hydro UX om prisene på Chrono24 legges til grunn. Billigste er på 1700 euro nå. Det er nesten det dobbelte av prisene for ett år siden.
 
Kunne egentlig tenkt meg denne. Passer til casual aften med brunt belte og brune sko. To stk igjen av et begrenset utvalg på 50. Kan ikke være mange som likte den da. Er det bare meg?

2158105gross.jpg

Likern!
Men brunt er vanskelig å matche.
2 stk klokker med brune skiver(hadde 3), blir diverre lite brukt....

Oddemann
 
Er det noen her som eier eller har prøvd T2-modellen og har noen ord å si om den?

Sinn-T2-Titanium-Diver-1.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide
Veldig fornøyd med min nye Sinn U1 SRD og tror nok dette blir en keaper. Men er noe usikker på om den faktisk er verdt de 18k som den koster ny. Må si at jeg er positivt overrasket over nøyaktigheten til den. +5 sekunder på ei uke er godt innenfor i min bok.
 
Sinn springbar

Er det flere enn meg som opplever springbarene på Sinn ikke helt optimale?

Har Sinn 856 UTC, og synes springbarene som fulgte med er litt tynne i forhold til hullene på lenken (det blir da endel slark).
Kan hende de er uoriginale siden jeg kjøpte klokken brukt, men tviler.
Kjøpte en Sinn skinnereim hvor det fulgte med noen andre som var tykkere, men merkelig nok så får jeg akkurat ikke en av de gjennom lenken.
I tillegg så er det "kneppelyder" fra begge typer når jeg bruker reim eller strap ved bevegelse/vridning på reim.
Vet ikke helt hvor lyden kommer fra, men har en teori om at hull og første "ring" på springbarene (som ikke er den største) ikke matcher og den ringen går halvveis nedi, og knepper når den flyttes til annen posisjon (motsatt side).

Har prøvd noen billige crappy uoriginale (tynne) de lager også noe klikkelyd ved bevegelse på strap.. Virker som om hullet i lugs er litt for stort liksom...

Flere som har opplevd det samme?

Fra Dagens:
20150228_111010_1_zpsdm2pcefe.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide
Er det flere enn meg som opplever springbarene på Sinn ikke helt optimale?

Har Sinn 856 UTC, og synes springbarene som fulgte med er litt tynne i forhold til hullene på lenken (det blir da endel slark).
Kan hende de er uoriginale siden jeg kjøpte klokken brukt, men tviler.
Kjøpte en Sinn skinnereim hvor det fulgte med noen andre som var tykkere, men merkelig nok så får jeg akkurat ikke en av de gjennom lenken.
I tillegg så er det "kneppelyder" fra begge typer når jeg bruker reim eller strap ved bevegelse/vridning på reim.
Vet ikke helt hvor lyden kommer fra, men har en teori om at hull og første "ring" på springbarene (som ikke er den største) ikke matcher og den ringen går halvveis nedi, og knepper når den flyttes til annen posisjon (motsatt side).

Har prøvd noen billige crappy uoriginale (tynne) de lager også noe klikkelyd ved bevegelse på strap.. Virker som om hullet i lugs er litt for stort liksom...

Flere som har opplevd det samme?

Fra Dagens:
20150228_111010_1_zpsdm2pcefe.jpg

Kneppelyder fra lenke er det også i min splitter nye U1, egentlig fryktelig irriterende!
 
kneppelyden kommer vel av at fjæren inni springbaren lugger og beveger seg i rykk når den blir rotert.
har opplevd dette med alle springbarene jeg har vært borti i alle fall.
 
Et lite problem...

Mulig dette ikke er stedet å poste, men gjør det uansett.

Et bilde sier mer enn tusen ord:



Klokken tikker og går fortsatt, men får ikke stilt tid/dato når jeg forsiktig skrur inn kronen.

Noen kloke hoder som kan komme med råd...Sende til Frankfurt, eller fikse i Norge?


Jeg er en huleboer, jeg vet det.....
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Trifide