Sinn Spezialuhren

Hvor lett er det å justere/fjerne ledd fra lenken på disse?
Vurderer en U1 eller U50.
Så vidt jeg husker har det vært torx - skruer på alle lenker jeg har hatt fra Sinn, inkludert UX som vel bruker samme lenke som U1

Hvor lett er det å justere/fjerne ledd fra lenken på disse?
Vurderer en U1 eller U50.
Lett. Følger med to stk unbraco, en for å holde igjen og en for å skru. En liten skrue i den ene enden og et gjennomgående «rør». Mer mikk en Rolex, men ikke vanskelig. Har U50 nr 3, denne blir. Ei fantastisk bruksklokke til fornuftig pris.
FE6A99B2-80A4-4B32-B493-CC0E3ED0F42B.jpeg

Vis vedlegg 259510

Vis vedlegg 259511

Dessverre lang kø med kun en selger så rakk ikke prøve noen idag. De snakket for opplysningens skyld perfekt engelsk og butikken har taxfree.

Der har jeg også vært for noen år sidenDa var flere selgere og full service.
Jeg kjøpte ikke noe, men prøvde mye, og det var veldig gøy. Så vidt jeg husker hadde de absolutt alle modeller i aller varianter inne.

Har lenge hatt lyst på en 356, og lurer på om ikke tida er inne for å dra i spaken. Mangler en chrono og er lei av Speedy. Mente disse lå på en rundt 20k og således mye klokke for pengene, men sendte melding til en norsk forhandler med spørsmål om tilgjengelighet og pris og det viser seg at den koster 34k på lærrem og det synes jeg begynner å bli litt stivt. Er det noen som har erfaring med å kjøpe direkte fra fabrikk, og vet om man ender opp noe rimeligere med moms og hvordan garanti/service fungerer? Legger ved et par bilder for merksemd.
F7CD26FC-15E7-4CF8-B8E0-16772E2F0D30.jpeg
3423FE9E-3B22-40D6-A83A-672E9D9096D8.jpeg

Har lenge hatt lyst på en 356, og lurer på om ikke tida er inne for å dra i spaken. Mangler en chrono og er lei av Speedy. Mente disse lå på en rundt 20k og således mye klokke for pengene, men sendte melding til en norsk forhandler med spørsmål om tilgjengelighet og pris og det viser seg at den koster 34k på lærrem og det synes jeg begynner å bli litt stivt. Er det noen som har erfaring med å kjøpe direkte fra fabrikk, og vet om man ender opp noe rimeligere med moms og hvordan garanti/service fungerer? Legger ved et par bilder for merksemd.
Vis vedlegg 263870Vis vedlegg 263871
Jeg har kjøpt veggur direkte fra Sinn, og det gikk helt smertefritt. Tysk mwst. ble automatisk trukket fra, og de sendte med UPS.
Ser i alle fall ut som 356 med akrylglass blir vesentlig rimeligere direkte fra dem (€ 1584 + mva.)

Hvis du kan vurdere en brukt, ser det ut til at Sinn ofte selges billigere i Sverige enn for eksempel på Chrono24.

Selv kjøpte jeg to fra denne forhandleren;
uhrefreund.com

Jeg har kjøpt veggur direkte fra Sinn, og det gikk helt smertefritt. Tysk mwst. ble automatisk trukket fra, og de sendte med UPS.
Ser i alle fall ut som 356 med akrylglass blir vesentlig rimeligere direkte fra dem (€ 1584 + mva.)
Takker - godt å høre at du har fin erfaring med å handle derfra og at de automatisk trekker fra momsen! Da blir det nok en flieger på meg :cool:

• Liker
Reaksjoner: chrbir
Hvis du kan vurdere en brukt, ser det ut til at Sinn ofte selges billigere i Sverige enn for eksempel på Chrono24.

Selv kjøpte jeg to fra denne forhandleren;
uhrefreund.com
Det er også gode tips - takk!

• Liker
Reaksjoner: Dr.D