Uenig. At svarte sko er mer formelle enn brune må vel være en av de siste påkledningsreglene det er noenlunde full oppslutning om i dette landet. Går du i et hvilketsomhelst bryllup i en hvilkensomhelst liten avkrok, vil det store flertallet av mannlige gjester bruke sorte sko, og det er ikke fordi de har forlest seg på etiketteregler eller drømmer om en adelig omgangskrets. Bruker man brune sko til en slik anledning, er det et vanligvis et slags statement - en bevisst utfordring av normer. Og når man først viser at man gir blaffen i skoregler, er jeg helt enig med
@Edward i at man ikke trenger bry seg om det for omgivelsene mye mindre synlige hensynet at klokken skal passe til antrekket.
Jeg er hverken student, adelig, engelsk, ung, kul eller motebevisst, men ville ikke brukt brune sko i et bryllup om det ikke sto utrykkelig påbud om det i invitasjonen, og knapt nok da. Og siden bryllup er en av de få gjenværende anledninger til å kle seg ordentlig opp, synes jeg ikke at sportsur egner seg så godt. Men siden kombinasjonen brun klokkerem og sorte sko, som ikke en levende sjel hadde lagt merke til, ville gnagd meg i bakhodet hele kvelden, og å gå klokkeløs ville vært umulig, ville jeg personlig valgt GMTen likevel. Ha en fin fest!