Skal kjøpe klokke til kjæresten :)

Status
Stengt for ytterligere svar.
Hvis du holder til i Oslo ville jeg avtalt med Bjerke og ta møtet der, få bekreftet ekthet. Deretter ville jeg sammen med selger dratt i banken (avtalt på forhånd der også) din/hans og tatt oppgjøret der. Enten med sjekk eller overføring gjort av banken.

Er lurt tenkt av deg å ikke gå med kontanter. Klokkeinteresse tiltrekker seg for det meste gentlemans/womens men man kan aldri vite...

Takk for svar :)

Det er det som er planen, men hvilken Bjerke butikk er det som fører rolex?
 
UPDATE

Hei, hadde bestemt meg for å kjøpe en rolex, men ville ha Bjerke til å sjekke om den var ekte.

Men......Bjerke nektet å sjekke om den var ekte. De kunne sjekke om den var ekte hvis vi sendte den inn til polering. For denne tjenesten forlangte Bjerke 2 800 kr, så klokken ble en del dyrere enn det jeg først hadde planlagt :)
 
Redigert:
UPDATE

Hei, hadde bestemt meg for å kjøpe en rolex, men ville ha Bjerke til å sjekke om den var ekte.

Men......Bjerke nektet å sjekke om den var ekte. De kunne sjekke om den var ekte hvis vi sendte den inn til poleringen. For denne tjenesten forlangte Bjerke 2 800 kr, så klokken ble en del dyrere enn det jeg først hadde planlagt :)
Dette understreker vel bare en del erfaringer som folk har hatt med Bjerke tidligere. Rett og slett ikke god nok service. At de tar noen kroner for å bekrefte ekthet syns jeg er greit nok, men å kreve at du skal utføre et annet stykke arbeid syns jeg er drøyt.
 
Redigert:
At Bjerke skal ha litt for jobben er forståelig, men å forlange en polering til kr 2800 som sikkert ikke tar for lang tid er drøyt.

Bjerke er i mine øyne i ferd med å prise seg ut av markedet både med pris og service. Godt det finnes andre AD'er som skjønner verdien av litt service
 
UPDATE

Hei, hadde bestemt meg for å kjøpe en rolex, men ville ha Bjerke til å sjekke om den var ekte.

Men......Bjerke nektet å sjekke om den var ekte. De kunne sjekke om den var ekte hvis vi sendte den inn til polering. For denne tjenesten forlangte Bjerke 2 800 kr, så klokken ble en del dyrere enn det jeg først hadde planlagt :)

Sa de ordrett det? At for å få den verifisert måtte den poleres?
 
Vacheron, det finnes ressurser her inne som helt sikkert kan sjekke dette for deg. Sikkert for en liten sum penger. Vet ikke sikkert, men Både Rsvei og Tom Henriksen har masse peiling på klokker og kan sikkert poppe opp baklokket og sjekke klokken for deg mens dere venter.. Bjerke er helt på jordet når de sier dette! At det ikke finnes noen der som kan gjøre det for feks 4-500kr mens dere venter er fullstendig ubrukelig. Kjenner at Bjerke synker betraktelig i mine øyne stadig vekk..
 
Sa de ordrett det? At for å få den verifisert måtte den poleres?

Hei, ikke ordrett, men de sa at hvis de skulle sjekke om den var ekte, så måtte noe gjøres med den. Selvom jeg presiserte at jeg kunne betale en slant for bryet.

Er mulig de kunne gjort noe annet med den som hadde vært billigere.
 
Denne beskjeden fikk jeg også fra Bjerke for ett år tilbake. Ville møte selger hos Bjerke for å få bekreftet en Air-king. Ringte de på forhånd og forklarte situasjonen. Dette ønsket de ikke å hjelpe meg med. Husker ikke alle detaljer, men mener at de måtte sende inn klokken for verifisering og at dette ville ta dem minimum en uke, samtidig ville det koste noen tusen.

Må si jeg ble rimelig overrasket, siden jeg flere ganger har lest her inne at folk møttes hos nettopp Bjerke ved kjøp. Mulig det er litt "trynefaktor" med i bildet eller rett og slett humøret til den som svarer i andre enden på sånne forespørsler.
 
Håpløst av Bjerke.

Pappa skal kjøpe seg en ny PP, den blir IKKE kjøpt av Bjerke!
 
Håpløst av Bjerke.

Pappa skal kjøpe seg en ny PP, den blir IKKE kjøpt av Bjerke!

For Guds skyld, ta kontakt med Patek Phillipe Salon i Genève, reserver klokken der nede, ta en helg i byen, få moms fradrag på flyplassen og gå på rødt på Gardermoen (ikke bare av samvittighetsårsaker, tro meg).

Resultatet er en *helt* annen opplevelse og service enn Bjerke til en lavere pris (selv med fly, hotell og moms).

Var med på akkurat dette i helgen og det var en fantastisk opplevelse.
 
For Guds skyld, ta kontakt med Patek Phillipe Salon i Genève, reserver klokken der nede, ta en helg i byen, få moms fradrag på flyplassen og gå på rødt på Gardermoen (ikke bare av samvittighetsårsaker, tro meg).

Resultatet er en *helt* annen opplevelse og service enn Bjerke til en lavere pris (selv med fly, hotell og moms).

Var med på akkurat dette i helgen og det var en fantastisk opplevelse.

Kan jeg spørre hvor mye det er å spare i Sveits kontra Bjerke? Hvor høy tax er det i Sveits? @ChristianN
 
Redigert av en moderator:
Kan jeg spørre hvor mye det er å spare i Sveits kontra Bjerke? Hvor høy tax er det i Sveits? @ChristianN

Er 8% så du får igjen ca 6,3%. På en 5712 var det ca 25-30 i forskjell (mener den havnet på ca 205' og koster ca 235' i Oslo).

Igjen - dette er ferdig momset inn på OSL.
 
Redigert av en moderator:
Har selv stått i butikken til Bjerke på Karl Johan for noen år siden, hvor det kom inn to karer som ønsket å få en bekreftelse på om uret var ekte eller ikke. Urmakeren så raskt på uret og bekreftet at det var ekte, han som ønsket å kjøpe uret ønsket å få dette skriftelig, noe Bjerke tok noen hundrelapper for. Dette syntes de to karene var dypt urimelig, og etterpå begynte de handelen inne i butikken! Urmakeren sa da at de ikke satte pris på "butikk i butikken" og ba de pent om å ta dette et annet sted... Etter å ha røsket døren omtrent av hengslene for å komme seg ut, slengte de litt med leppa og la avgårde...

Skjønner godt at de som jobber der kan bli litt lei slikt, og i mine øyne handlet Bjerke helt riktig.


Sorry- klokke til kjæresten sporer helt av her!


G.
 
Helt enig. Skjønner ikke hvorfor butikker skal tillate at brukthandel skjer under dems tak. At butikken kan bekrefte at uret er ekte mot noen kroner synes jeg derimot de kan gjøre med god samvittighet.
 
Helt enig. Skjønner ikke hvorfor butikker skal tillate at brukthandel skjer under dems tak. At butikken kan bekrefte at uret er ekte mot noen kroner synes jeg derimot de kan gjøre med god samvittighet.

Butikk i butikken hører ikke hjemme noe sted nei :).
 
Jeg er het enig i det, naturligvis. MEN, det må jo gå an å ha en sevice ala: du leverer inn klokken, Bjerke åpner den og sjekker urverk og alle serienummer og skriver på en lapp. Denne Rolex er autentisk, urmaker x, dato, slutt. Og tar feks 500kr for det. Eller 700.. Og si at klokke må poleres er litt feil i mine øyne. Hadde jeg vært urmaker og ikke hatt flust å gjøre kunne dette vært en måte å fylle tomrommene. Ikke akkurat forbundet med mye tid og utgifter heller.
 
Men nå var det ikke slik at den måtte til polering for å verifiseres heller... Ang. å fylle tomrommene, så tror jeg ikke at det er en aktuell problemstilling for urmakerne hos Bjerke
 
Status
Stengt for ytterligere svar.