Skal kjøpe klokke til kjæresten :)

Status
Stengt for ytterligere svar.
Men nå var det ikke slik at den måtte til polering for å verifiseres heller... Ang. å fylle tomrommene, så tror jeg ikke at det er en aktuell problemstilling for urmakerne hos Bjerke

Skjønte du poenget? Hvis du syns det var et dårlig forslag, kom med et bedre!! @Hermansen det må jo være ressurser der som har tid til å gjøre slike "enkle jobber" vi snakker vel en 10nin jobb for en erfaren.
 
Redigert av en moderator:
Geez, ro deg ned. Jeg påpekte bare at det ikke var tilfellet at den måtte poleres og at det er stor pågang på Bjerkes verksted
 
Fikk en klokke verifisert hos Rob Engstrøm i Stockholm for en stund siden. Leverte den fra meg i 20 min og fikk den tilbake med et ekthetsintyg (eller noe sånt, svenskene på forumet kan gjerne korrigere :) ) I og med at den var åpnet var den også trykktestet. Mener at jeg betalte drøye fire hundre svenske for det. Skønte det som at det var en helt normal tjeneste de utførte ca daglig.
 
Det er også viktig å huske at bare fordi en er ansatt hos Bjerke behøver man nødvendigvis ikke å kunne mer om klokker enn en som jobber hos Thune. Derfor vil det nok i mange tilfeller være risikabelt for Bjerke å la den som tilfeldigvis står i kassen verdifisere klokker. Kunne derimot, som han over skriver, en urmaker åpnet baklokket og tatt en titt på verket for rundt 400 kr hadde alle parter tjent på dette.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.