Skal min nye Longines være sånn??

Medlem
29. jan. 2015
Hei :) Trenger hjelp av flinke folk som deler min lidenskap! I dette tilfellet tenker jeg; er det bare meg og min hypersensitive OCD og er dette noe å henge seg opp i?
På min nye Conquest liner ikke 12 - tallet på skiven helt opp da 1 - tallet ligger bittelitt høyere enn 2 - tallet.
For meg er dette en kostbar klokke som jeg har ønsket meg lenge, meningen er at den skal være lifetime beater så jeg er ikke redd for å bruke den. MEN, på et slikt ur vil jeg være sikker på at de kosmetiske detaljene er i orden! Hvis det er sånn på andre tilsvarende modeller og det har med produksjonen å gjøre er det helt i orden og ønsker ikke å plage AD med flisespikkeri (er jo nesten litt flaut å være så pirkete) men...
Setter pris på tilbakemeldinger og synspunkter, her er et par bilder:

3.jpg

1.jpg

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Et kjapt Google bilde-søk viser at du hvertfall ikke er alene om å ha litt høydeforskjell.
Om det er innenfor toleransene til Longines vet jeg dessverre ikke.

• Liker
Reaksjoner: Bullitt
Et kjapt Google bilde-søk viser at du hvertfall ikke er alene om å ha litt høydeforskjell.
Om det er innenfor toleransene til Longines vet jeg dessverre ikke.

Takk for respons :)
Ja, har sett det på andre også og hvis det er vanlig er det jo ikke noe å bry seg om,
jeg kan jo sende en epost til Longines just in case.

Du bør kunne ta dette opp med forhandler. Det vil nok være noe som ligger i produksjonen, (til tross for produktfotografiet). Jeg vil tippe at du får tilbud om ny/annen skive.

8

• Liker
På det flotte uret ditt vil en nok kunne påklage dette. Jeg synes du skal gjøre.

Digresjon;

På en Rolex så ville en funnet på en eller annen idiotisk betegnelse og dobla prisen.

Hmm hvordan gikk det med de ubrukelige cyclopsene vi så for noen år siden? Ikke sett noen 216570 Polar ChinaCrystal til 120k

Takk dere! Skal vurdere litt hva jeg gjør, er jo en grei sak å sende en mail til Longines sentralt å se om/hva de svarer. Ønsker ikke å fremstå som en kverulant ovenfor hyggelig AD så jeg vil være sikker før jeg foretar meg noe.

Longines skal jo være en finere klokke. Dette er detaljer som skiller de fine klokkene fra de billige.

Jeg vil tippe at Longines vil sette pris på en slik henvendelse!

(Husk å følge opp med deres svar her.)

8

• Liker
Longines skal jo være en finere klokke. Dette er detaljer som skiller de fine klokkene fra de billige.

Jeg vil tippe at Longines vil sette pris på en slik henvendelse!

(Husk å følge opp med deres svar her.)

8

Oppdaterer denne tråden når jeg har noe å komme med :)

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Hørte med AD for noen dager siden og urmaker mente at avviket var for stort og at det ikke er uvanlig å sende den inn. Svar på epost fra Longines kom i dag:

Dear Mr ....,
Vi kan sende deg en ferdig frankert eske som du kan bruke for å sende inn ditt ur til oss.
Ved mottak av esken legger du i uret samt ditt garantikort og ditt navn, adresse og telefon nr.
Deretter kan du levere uret på posten og sende det til oss så skal vi se på uret ditt.
Best regards,
Longines Customer Service
Customer Care]

Redigert: