@Loevhagen De siste skjortene mine har jeg mottatt ca. 14 dager etter bestilling, men regn med 3-4 uker for de første plaggene ja
Noen som har erfaring med Eton "casual" shirts? Vurder å bestille denne: https://www.etonshirts.com/no/navy-lightweight-flannel-shirt-03167654829 , men er usikker på hvor "casual" den faktisk er. Eller, den er jo åpenbart casual, men tenker da på om det går an å ha den ute av buksen osv
Målsøm uten endring er ikke akkuratt målsømNoen som har erfaring med skjorter i målsøm hos Gunnar Øya eller Ferner Jacobsen i Oslo? Utvalg, kvalitet, service og endringsvilje.
Det var en Ascot Chang butikk på hotellet jeg bodde på i Kina i forrige uke. Jeg var innom og prøvde et par skjorter, men de var dessverre for korte i ermene. Det tok ca. én måned å lage en bespoke skjorte sa de, og det hadde jeg ikke tid til...Det kan kanskje høres litt sært ut, men er det eneste som fungerer for meg - som kanskje har litt sære krav til passform, kvalitet og komfort og som føler at alle "off the rack"-skjorter sitter helt feil:
Bruk litt tid hos en anerkjent skjortemaker et egnet sted i utlandet, altså noen som syr skjorter til forretningsfolk /expats og ikke til turister. Få sydd noen skjorter så du har litt variasjon og sammenlikningsgrunnlag, og ta med flere stoffprøver hjem (eller få det ettersendt siden), så er det bare å bestille flere skjorter når det trengs - om ikke målene endres for mye. Det kan bli litt dyrere enn en del skjorter i Norge, men blir jo også noe HELT annet.
Jeg har en forkjærlighet for Hong Kong og Shanghai, og bruker bl.a. Ascot Chang, de har en butikk med veldig bra service på temmelig kurante Peninsula Hotel sentralt i Hong Kong, er kjent som Asias beste og en av verdens beste skjortemakere, og kostet meg sist rundt 1200 per skjorte (on site), dog med litt bedre kurs enn nå. Litt lett info her: http://www.forbes.com/sites/bluecar...eed-to-know-before-you-order-a-bespoke-shirt/
Og ikke minst: De skreddersyr selvsagt skjorten slik at det er plass til klokke på det ene håndleddet mens skjorten sitter tight på det andre, og de spør gjerne hvor tykk klokke du ønsker å ha plass til. Faktisk noe som er ganske viktig i hverdagen, hvor dumt det enn må høres ut..
Der jeg har kjøpt i Shanghai har prisen krøpet opp til nærmere 2000 etter svakere krone, kan nok få ned mot 16-1700 med det rimeligste stoffet og så blir det fort langt over 2000 om man skal ha noe spesielt.
Ikke noe poeng å kjøpe skjorter off the rack der, nei. Antar du var uheldig, jeg har fått sydd på en ukes tid - men da har jeg riktignok varslet på forhånd og vært eksisterende kunde. Hadde litt bedre tid da jeg bodde der, så da er det nok enklere i ettertid.Det var en Ascot Chang butikk på hotellet jeg bodde på i Kina i forrige uke. Jeg var innom og prøvde et par skjorter, men de var dessverre for korte i ermene. Det tok ca. én måned å lage en bespoke skjorte sa de, og det hadde jeg ikke tid til...
Det er også mange som har problemer med å se at en klokke kan koste over 700kr, jeg har med tiden erfart at det er best å la slike diskusjoner ligge.Det kan jeg ikke forstå. Var i Shanghai for tre år siden og betalte 700 for frakk (fortsatt meget holdbar og god), 7-800 per dress,1000 for smoking. Har vært godt fornøyd med dette. Fikk også sydd en hvit skjorte og en smokingskjorte, tror ikke de tok noe ekstra for det. Tykt og holdbart stoff. Det skal sies at det måtte en del pruting til men kan jo lure på hva de tok for en dress der du var..
CT - og andre Engelske produsenter bruker følgene mål:Charles Tyrwhitt er vel kjent som noe av det beste når det kommer til bang-for-your-buck. Men jeg har samme erfaring som @havarduf dessverre. Som de fleste skjorteselgere retter de seg blindt etter omkrets på hals, og da ender jeg opp med en 16,5" som vel er en large. Problemet er at jeg trener (litt for) mye og er 175cm høy med noe korte armer. Motsatt av Hr. @Loevhagen altså. CT-skjortene ender da opp med å se ut som jeg har lånt skjortene faren min med ALT for lange armer og nok ekstra stoff rundt magen til å pakke inn en stasjonsvogn. Dette er grunnen til at man skal være svært forsiktig med å kjøpe skjorter på nett hvis du ikke vet hva du skal ha/får.
Jeg klinte til og fikk skreddersydd 10 skjorter i Singapore i fjor til ca. 450kr pr. stykk og har brukt de hver dag siden. Med unntak av de litt harry intialene på ermet er jeg superfornøyd med dem og har fått ros for fine skjorter.
Noen som har erfaring med Eton "casual" shirts? Vurder å bestille denne: https://www.etonshirts.com/no/navy-lightweight-flannel-shirt-03167654829 , men er usikker på hvor "casual" den faktisk er. Eller, den er jo åpenbart casual, men tenker da på om det går an å ha den ute av buksen osv