Kjøpte meg en MTM blå end-on-end i sea island cotton hos Turnbull & Asser på slutten av 2020. Syntes da servicen var forholdsvis bra. Prøvde meg gjennom deres standardstørrelser og kunne endre på ermelengen, kragen og mansjett. Gikk for litt lengre arm, T&A krage og 'cuff' med én knapp. Skjorten kom etter drøye 2 uker og var da veldig fornøyd.
Etter en tur i dag hos Budd har jeg derimot fått et ganske annerledes perspektiv på T&A...
For det første var de veldig medvillige hos Budd i å endre på lengden på kroppen (syntes ofte skjorter ikke er lange nok og 'kryper' opp av buksa over tid), 'cuffs', størrelsen på kragen og en liten justering for klokke; alt basert på standardstørrelser men til gjengjeld noe som passet meg bedre. Tailored fit hos T&A var veldig slim for meg så måtte gå for classic, men tailored hadde ganske god passform hos Budd så hadde 2 reelle valg der. Etter dette fikk jeg et stoffutvalg identisk med det som man får om man bestiller bespoke, som jeg antar er over 1000 stoffprøver. Hos T&A var det et forholdsvis redusert utvalg i MTM til sammenligning. Følte også at servicen var betraktelig mer personlig og hadde et høyere profesjonelt nivå hos Budd.
Gikk for en lys denim, lyseblå Budd stripe, rosa twill micro og en hvit i 'royal oxford' som er gratis gjennom en 4-for-3 kampanje. Bilder kommer om 4 uker..
Kan ikke anbefale Budd nok om du er på markedet etter skjorter av høy kvalitet. MTM hos Budd starter på ca £230.